Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

Evaluace v mateřské škole
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny systém minitendrů pro školy Praha.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Jak zlepšit vzdělávání v třídách 14. června 2013 Konference „Kvalitní výuka pro každé dítě v každé škole.
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
Různé role zástupce ředitele školy
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Školní poradenské pracoviště
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Dětské centrum Brno příspěvková organizace Hlinky 132/136 Brno Voroněžská 5 Brno
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
„Blick über den Zaun“ Austausch Zürich – Prag 2012 / 13.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
v centrum celoživotního vzdělávání
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Škola byla slavnostně otevřena v roce Stala se všeobecně známou pod názvem „Škola - Lesná“ (stavba byla opakováním projektu ze sídliště Lesná.
MÁLOTŘÍDEK NENÍ MÁLO Kateřina Trnková, Dana Knotová, Lucie Chaloupková
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
INVESTICE DO VZDĚLÁNÍ – INVESTICE DO BUDOUCNOSTI PaedDr. LUDVÍK ZIMČÍK, ředitel ZŠ A MŠ BŘEZOVÁ (ŠKOLA NA KONCI SVĚTA)
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální informace o stavu
Plán vzdělávacích aktivit
Téma: Spolupráce MŠ a ZŠ v rámci jednoho právnického subjektu
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký.
Most mezi sborovnou a ředitelnou
Tradiční inspirace v tekuté době
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
Vzorový projekt pro gymnázia
Druhý stupeň malotřídně
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Vzorový projekt pro ZŠ.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum? Václav Trojan Konference Jak se žije málotřídkám 2019, Wolters Kluwer, Praha 11. dubna 2019

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Ředitel školy – současné postavení Život mezi mlýnskými kameny Zvládání více rolí Zastaralý systém přípravy Absence celoživotního rozvoje a podpory Politické ovlivňování Vysoká míra autonomie školy i funkce Přibývání oblastí odpovědnosti …

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Úskalí, co brání… Přemíra nesmyslné administrativy Tabulky, stejné údaje na více míst Obavy, co bude po změně ve vedení obce Peníze, absence dalších kolegů (na částečný úvazek nikoho neseženu) Nedocenění Projekty Stálý strach, co jsem provedla, nutnost se jistit Ztráta selského rozumu

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Černé svědomí systému Ztráta důvěry vedoucích pracovníků Pozitivní naladění, pedagogický optimismus spojen s obavami a nevírou Pocit hození přes palubu Kdo na moje místo?

Paradox různých úhlů Málotřídní škola Příklad inspirativní praxe Chybí zástupce ředitele Žáků máme již 82 Dětí v MŠ 48 Jídelna 3 oddělení družiny … musím si toho zástupce prosadit Ředitel, statutární ZŘŠ ZŘŠ, výchovný poradce 8,3 pedagogů 8,35 nepedagogů 6 tříd/86 žáků …příkladná personální práce

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Pozitivní … Neumím si pro malé dítě představit lepší start Malá škola je skvělá, jsme jako rodina, nemusím kontrolovat Tolerance (rodina, kolegové, rodiče) „manžel se ze zoufalství naučil vařit…“ Naše škola je jednou z nejlepších v okolí Absolventi pozitivně srovnávají Žádný den není stejný, vždy je na co se těšit

Vzdělávací trendy Různost, individualizace Heterogenní skupiny Rozptýlené vzdělávání Celoživotní rozvoj Společné vzdělávání …

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Nabídka spolupráce Síťování Spojení hlasu Využívání příběhů Odborná spolupráce Publikace

Málotřídní škola pomoc inspirace podmínky ne(vy)řešená místa

Shrnutí mého vystoupení Tajemství nebo zdravý rozum? …

?

Poděkování za pozornost a spolupráci Václav Trojan +420 725 362 084 vaclav.trojan@pedf.cuni.cz www.facebook.com/vaclav.trojan.79