Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.2.2 Polská republika Téma: Česká republika jako součást Evropy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Petra Koutná NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_Vodní nádrže TÉMA SADY: Vlastivěda.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
EU OPVK – III/2 – A2 – 8/35 – Rak Petr Předmět Zeměpis 7.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
HYDROSFÉRA pevninská voda
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_ZEMĚPIS
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_277_Vodstvo na pevnině
Další součástky s jedním přechodem PN
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
10. VODSTVO NA PEVNINĚ VODNÍ TOKY VY_32_INOVACE_11_Z4
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Stejskalová Hana
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola a mateřská škola J. A
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Přírodní poměry - vodstvo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Hydrosféra = vodní obal Země autor: Mgr. Jana Mikešová
Základní škola a mateřská škola J. A
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Působení povrchové tekoucí vody TÉMATICKÝ.
Řeky, ledovce, jezera, nádrže
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_STREDOCESKY_KRAJ.
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_17_IV_Z9_Světová_nej…
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Irena Šeneková Vytvořeno dne: 1.3. 2014 Název: VY_32_INOVACE_11A_Z6_20_Hydrosféra- opakování Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Zeměpis Téma: Opakování tematického celku Ročník: 6.ročník Klíčová slova: hydrosféra, opakování, soutěž

Anotace Opakování – Hydrosféra Formou soutěže zopakování tematického celku. Soutěží 2-4 týmy. Soutěžící si vybírají střídavě libovolné okruhy otázek. Po zvukovém signálu musí tým zodpovědět zvolenou otázku. Pokud odpověď bude chybná , nebo otázka nebude zodpovězena vůbec, odpovídat může další tým. Učitel zaznamenává příslušný počet bodů. V případě nesprávné odpovědi se body odečítají. Pokud žáci zodpoví jen částečně, body nezískávají, ale ani neztrácí. Vyhrává tým s nejvyšším počtem bodů . Tlačítkem „back“ se vrátíte na herní pole.

a zopakovat, co jsme se naučili… Pojďme si zahrát a zopakovat, co jsme se naučili… Hydrosféra

Oceány a moře Jezera Vodní toky Umělé vodní nádrže Ledovce Podpovrchová voda 100 100 100 100 100 100 200 200 200 200 200 200 300 300 300 300 300 300 400 400 400 400 400 400

100 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Vyjmenuj oceány na naší planetě. Co je světový oceán? 100

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jaký je rozdíl mezi vnitřním a okrajovým mořem? Uveď příklad vnitřního a okrajového moře. 200

300 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jaký je rozdíl mezi průlivem a průplavem. Uveď příklad průlivu a průplavu. 300

400 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Vyjmenuj pohyby mořské vody. ( 3 ) Uveď příčiny těchto pohybů. 400

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jak se jmenují jezera, do nichž ústí řeky a opět z nich vytékají? 100

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jaké je nejhlubší jezero světa? Jak vzniklo? 200

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Znáte moře, které je slané, dostatečně velké, v názvu má moře, ale moře to není? Jak vzniklo? Proč není mořem, ale jezerem? 300

400 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jak dělíme jezera podle původu? ( 4 ) U každého uveď příklad. 400

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je říční síť? 100

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jak určíš u vodního toku pravé a levé přítoky? Jak se jmenuje množství vody, které proteče místem koryta za 1 sekundu? 200

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je povodí? Co je rozvodí? Po rozvodí vede rozvodnice. Co ji nejčastěji tvoří? 300

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je úmoří? Ke kterému povodí a úmoří patří krajina ve které žiješ? 400

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Největší rybník v České republice. 100

200 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co patří k umělým vodním nádržím? Jaký je rozdíl mezi rybníkem a jezerem? 200

300 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jak vzniká přehradní nádrž? Která přehrada je v ČR největší? Na které řece leží? 300

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 K čemu slouží přehrady? (Uveď 5 významů.) 400

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je sněžná čára? Sněžná čára se směrem k rovníku zvyšuje nebo snižuje? 100

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jaký tvar mají ledovce? Jaké dva druhy ledovce znáš? Kde se nacházejí? 200

300 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Mají řeka a ledovec něco společného? Kde je největší současný ledovec? Ve kterém světadílu nenajdeš ledovce? 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 300

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je moréna a kar? Kam až sahal ledovec na našem území v dobách ledových? Co je jeho pozůstatkem? 400

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Kde se nachází půdní voda? Proč je důležitá? 100

200 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jak dělíme podpovrchovou vodu? Která z nich je za normálních okolností čistá? 200

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Jaký je rozdíl mezi půdní a podpovrchovou vodou? Čím může být podpovrchová voda znečištěna? 300

10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Co je artéský pramen? Kde má podzemní voda obzvlášť velký význam? 400

Použité zdroje Obrázky : Galerie Microsoft Office BRYCHTOVÁ, Šárka; BRINKE, Josef. Planeta Země. Praha: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-475-9