NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽIVOT LESA.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace JEHLIČNATÉ STROMY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Rostliny semenné Semenné rostliny se rozmnožují semeny.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NAJZNÁMĚJŠÍ NAHOSEMENNÉ RASTLINY JEHLIČNATÉ STROMY A KEŘE
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
VY_32_INOVACE_439, 22. sada, Prvouka
PŘÍRODOVĚDA.
URČOVÁNÍ STROMŮ modul – Prostředí školy
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Nahosemenné rostliny - STROMY
Jehličnany.
Jehličnany.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany - poznávací znaky
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Iveta Adamová Název šablonyIII/2.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem jehličnatého stromu a jeho popisem   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
JEHLIČNATÉ STROMY PODPORA PRO VÝUKU
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Les-Lesní patra.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,Smetanova 123C AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_115_Jehličnany TEMA: Živá.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Eva Nováková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_ČAS2 TEMA: Dopravní značky (čtenářská gramotnost)
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
STROMY JEHLIČNATÉ Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny v lese Autor:
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Les v průběhu roku Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Mgr. Eva Nováková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ČAS2 TEMA: Jehličnaté stromy (čtenářská gramotnost) OBDOBÍ: září 2012

JEHLIČNATÉ LESY Jehličnaté lesy jsou tmavé a husté. Od listnatých se liší tím, že jejich listy mají tvar různě dlouhých a různě tvarovaných jehlic. Na zemi roste jen pár rostlin, protože jim vadí tlustá vrstva jehličí a nedostatek světla. Jehličnaté stromy nikdy nestojí bez listů, proto je nazýváme stálezelené. Výjimkou je modřín, který na zimu opadává, ale patří k jehličnatým stromům. Proč se nedaří rostlinám v jehličnatém lese? Vyhledej v textu důkaz. Vysvětli význam podtrženého slovního spojení.

Smrk ztepilý Je statný, poměrně vysoký, neopadavý strom se světle hnědou (později šedohnědou) hladkou kůrou. Má kuželovitý tvar a kořeny se rozprostírají do plochy (často se vyvrací). Jeho jehlice jsou poměrně krátké (1-2,5 cm), čtyřhranné na konci špičaté. Šišky lze nalézt na zemi a mají protáhlý tvar. Roste ve svazích za lávkou, kam chodíme na borůvky.

Borovice lesní Koruna je více košatá než u smrku. Kůra má světle hnědou, rezavou, někdy až načervenalou barvu. Jehlice jsou dlouhé (4-8 cm) po dvou ve svazku. Šišky mají kulovitý tvar a jsou menší než smrkové.

Jedle bělokorá Má podobný vzhled jako smrk, na rozdíl od něho má světlejší kůru, šišky stojí kolmo vzhůru na větvích, rozpadají se ale už na stromě, takže je nikdy nenajdeme na zemi. Jehlice jsou ploché a ze spodní strany mají dva světlé proužky po celé délce.

Modřín opadavý Není tak statný jako smrk. Jeho koruna je nepravidelná a kůra má šedavou barvu a často bývá rozpraskaná. Jehlice jsou měkké, krátké a vyrůstají z větví v trsech po dvaceti a více. Šišky jsou ještě menší než u borovice a mají vejčitý tvar. Je to také náš jediný jehličnan, který na zimu opadává.

Vymysli co nejvíce otázek k textu metodou „RYBÍ KOST“ Kdo? Co? Komu? Kde? Proč? Jak? Zahraj si hru „SOVA“

Anotace slouží k rozvoji slovní zásoby, čtení s porozuměním, k rozšíření vědomostí z učiva v oblasti Člověk a jeho svět pomocí metod kritického myšlení žáci tvoří otázky, vysvětlují význam slov, odpovídají na otázky, vyhledávají důkazy, popisují prostředí, písemně reagují na přečtený text, vyhledávají informace z naučné literatury tento materiál slouží jako pracovní list využití metody „párové čtení“, „rybí kost“ Citace Průvodce naší přírodou. Svojtka & Co.,s.r.o., 2006. ISBN 80-7237-223-8. http://www.uduorpitorp.cz/taborove-dovednosti/kempovani-v-prirode/co-kde-roste-i.html http://www.floracr.unas.cz/floraCR/jedle.htm http://jehlicnany.atlasrostlin.cz/smrk-ztepily http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=763