Financování silnic II. a III. třídy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR OPERAČNÍ PROGRAM TECHNICKÁ POMOC Školení k Příručce pro žadatele a příjemce v OPTP
Rozpočtové hospodaření obcí
Regionální funkce knihoven v roce 2005 a v roce 2006 současný stav, problémy a perspektivy Regionální funkce knihoven listopadu 2005 Národní knihovna.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
ÚSPĚŠNÉ PROJEKTY realizované v Grantovém schématu Podpora místní infrastruktury pro cestovní ruch v Moravskoslezském kraji vedené ve Společném regionálním.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Zdeněk Bergman1 Příjmy gymnázií Statistické údaje za rok 2006.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Jindřichův Hradec Spolupráce mezi knihovnami v koncepcích a v realitě.
TK ministra obrany Pomoc AČR při povodních Jihočeský kraj 24 osob Jihočeský kraj 24 osob Moravskoslezský kraj 197 osob Moravskoslezský kraj 197.
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Navyšování platů zdravotníkům MUDr. Tom Philipp, Ph.D., MBA náměstek ministra zdravotnictví pro zdravotní pojištění.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Olomoucký kraj Mgr. Yvona Kubjátová náměstkyně hejtmana.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Pracovní schůzka ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 6. dubna 2016 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Obsah veřejných rozpočtů I 4. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 37.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Česká republika územní členění.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 20. – 21. září 2018 Hejnice Ing.
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
ČERPÁNÍ DOTAČNÍCH PROSTŘEDKŮ Z OPERAČNÍCH PROGRAMŮ V ÚSTECKÉM KRAJI
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Financování silnic II. a III. třídy Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 – 2017 v tis. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2018 Schválený rozpočet celkem 72,5 mld. Kč Upravený zesmluvněný rozpočet 82 mld. Kč Čerpání rozpočtu 79,5 mld. Kč, cca 97,1%* Vyšší čerpání oproti roku 2017 o 3,7 mld. Kč *Poznámka: předběžné údaje a údaje bez aparátu SFDI za rok 2018 roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Čerpání dle příjemců ŘSD ČR celkem 31,2 mld. Kč, 93,1% SŽDC celkem 42,3 mld. Kč, 99,8% Kraje na opravy silnic II. a III. třídy 3,9 mld. Kč, cca 93,1%* --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Investice 45,7 mld. Kč, 99,5% Neinvestice 33,8 mld. Kč, 84,3 % roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 4

Financování silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2018 v tis. Kč Rok Rozpočet z toho Čerpáno v % Nedočerpáno 50 60 2015 4 418 900 2 596 709 1 822 191 4 390 886 99,37% 2 595 776 1 795 110 28 014 2016 3 022 396 2 065 813 956 583 3 010 323 99,60% 2 053 742 956 581 12 073 2017 3 360 066 2 120 437 1 239 629 3 002 737 89,37% 1 951 757 1 050 980 357 329 2018 4 183 410 2 433 438 1 749 972 3 894 924 93,10% 2 370 610 1 524 314 288 486 Celkem 14 984 772 9 216 398 5 768 374 14 298 870 95,42% 8 971 886 5 326 985   Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 5

Financování silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2018 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 6

Financování silnic II. a III. třídy v roce 2018 v tis. Kč Příjemce Schválená částka Rozpis na částku vč. DPH z toho Počet akcí 50 60 M N P O KSÚS Středočeského kraje 677 717 1 351 168 635 791 715 377 102 77 25 16 86 SÚS Jihočeského kraje 427 814 307 366 42 13 29 Jihočeský kraj 309 972 38 SÚS Plzeňského kraje 361 746 520 130 18 KSÚS Karlovarského kraje 145 093 301 463 190 663 110 800 23 7 4 19 SÚS Ústeckého kraje 286 791 290 619 47 Liberecký kraj 163 140 366 603 253 167 113 436 17 8 3 22 Královéhradecký kraj 259 355 537 645 120 777 416 868 5 12 14 SÚS Pardubického kraje 245 605 523 626 224 746 298 880 32 20 KSÚS Vysočiny 358 414 712 567 46 SÚS Jihomoravského kraje 303 864 516 977 31 21 10 SS Olomouckého kraje 242 997 395 520 41 378 354 142 24 6 ŘS Zlínského kraje 138 689 255 136 151 592 103 544 43 35 2 36 SS Moravskoslezského kraje 214 862 350 369 Celkem 3 826 087 6 739 161 3 801 771 2 937 390 509 336 173 89 418 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. M – mostní konstrukce N – nehodové lokality O – ostatní akce P – pozemky 7

Financování silnic II. a III. třídy v roce 2018 v tis. Kč Příjemce Zesmluvněno z toho Čerpáno Čerpáno v % 50 60 KSÚS Středočeského kraje 906 756 434 816 471 941 675 685 409 955 265 730 74,52 94,28 56,31 SÚS Jihočeského kraje 244 696 100,00 - Jihočeský kraj 194 463 SÚS Plzeňského kraje 361 746 358 092 98,99 KSÚS Karlovarského kraje 150 522 70 522 80 000 127 825 67 272 60 552 84,92 95,39 75,69 SÚS Ústeckého kraje 305 128 274 064 89,82 Liberecký kraj 178 410 130 000 48 410 Královéhradecký kraj 259 355 84 000 175 355 SÚS Pardubického kraje 284 973 142 266 142 707 KSÚS Vysočiny 384 536 SÚS Jihomoravského kraje 303 864 SS Olomouckého kraje 246 719 26 719 220 000 ŘS Zlínského kraje 147 380 84 380 63 000 100,00% SS Moravskoslezského kraje 214 862 Celkem 4 183 410 2 433 438 1 749 972 3 894 924 2 370 610 1 524 314 93,10% 97,42% 87,11% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 8

Převody z roku 2018 Příjemce Zesmluvněno Čerpáno Nedočerpáno z toho 50 60 KSÚS Středočeského kraje 906 756 675 685 231 071,19 24 860,88 206 210,30 SÚS Jihočeského kraje 244 696 0,00 Jihočeský kraj 194 463 SÚS Plzeňského kraje 361 746 358 092 3 653,69 KSÚS Karlovarského kraje 150 522 127 825 22 696,65 3 249,11 19 447,54 SÚS Ústeckého kraje 305 128 274 064 31 064,09 Liberecký kraj 178 410 Královéhradecký kraj 259 355 SÚS Pardubického kraje 284 973 KSÚS Vysočiny 384 536 SÚS Jihomoravského kraje 303 864 SS Olomouckého kraje 246 719 ŘS Zlínského kraje 147 380 SS Moravskoslezského kraje 214 862 Celkem 4 183 410 3 894 924 288 486 62 828 225 658 Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. Celkem zůstatek k převodu 288,5 mil. Kč Pro uzavření smlouvy s převodem je nutné zaslat aktuální rozpis akcí 9

Financování silnic II. a III. třídy v roce 2019 Princip rozdělení finančních prostředků zůstává stejný Návrhy smluv na rok 2019 zaslány k připomínkám – žádné zásadní připomínky nad rámec plánovaných změn Pravidel Třístranné smlouvy (SFDI+kraj+SÚS) musí schválit Zastupitelstvo – ručitelský závazek Pravidla nebudou omezena rokem financování Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 10

Hlavní změny pro rok 2019 Změna finančních toků V případě, že konečným příjemcem finančních prostředků bude SÚS, musí finanční prostředky protéct přes účet kraje Stejný princip platí pro vratky do roku 2019 (tj. vratky běžného roku a vratky v rámci finančního vypořádání) POZOR – termíny vrácení finančních prostředků v MP k finančnímu vypořádání hovoří o termínech připsání finančních prostředků na účet SFDI Změna u ZVZ dle aktuálně platného znění zákona – oslovování 5 dodavatelů Již není povinnost oslovovat minimálně 5 dodavatelů u zakázek malého rozsahu a v režimu zjednodušeného podlimitního řízení NOVĚ: Pokud bude zadavatel oslovovat, musí oslovit minimálně 5 dodavatelů Vypuštění požadavků na odstranění Billboardů Prověřujeme aktuálnost požadavku na stanovisko MMR Prověřujeme nově požadavek MPO ohledně chrániček Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 11

Dlouhodobé financování silnic II. a III. třídy Návrh SFDI Stabilizace příjmové strany rozpočtu SFDI nutná pro víceleté financování dopravních staveb Navýšení příjmů výnosu spotřební daně z minerálních olejů V zákoně o SFDI vázání v rámci každoročního rozpočtu SFDI ve výši 8,5%, tj. cca 4 mld. Kč příjmů ze potřební daně na silnice II. a III. třídy Zamítavé stanovisko Ministerstva financí Nesystémové řešení, vzniklo by dvouzdrojové financování Stanovisko Úřadu vlády ČR Stát se bude i v budoucnu podílet na podpoře financování krajské DI Postup ad hoc při projednávání návrhu státního rozpočtu a rozpočtu SFDI Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 12

Dlouhodobé financování silnic II. a III. třídy Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 13

Děkuji za pozornost Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI