IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AnotacePrezentace, která se zabývá kuželem. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají kužel a potřebné vzorce. Speciální vzdělávací.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá povrchem a objemem jehlanu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají vzorce pro jehlan. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá grafickém řešením soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
AnotacePrezentace, která se zabývá kvadratickou funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají a sestrojí kvadratickou fúnkci.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají lomené výrazy. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá grafem funkce. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci tvoří grafy. Speciální vzdělávací potřebyNe.
AnotacePrezentace, která se zabývá postupem sestrojení jehlanu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají jehlan. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením a dělením racionálních čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí a dělí zlomky.
Anotace Prezentace, která se zabývá navzájem opačnými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají opačná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením zlomků přirozenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí zlomky s přirozenými.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o pravoúhlém trojúhelníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VY_32_INOVACE_
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Identifikátor materiálu: EU
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Volně žijící zvířata – rybník, potok
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_11_ZDRAVÍ_ zdraví, nemoc, zdravá strava
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
VY_32_INOVACE_04_16_Moje rodina
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MŮJ DOMOV ANOTACE Pracovní listy, které shrnou znalosti o obci a jejím okolí. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP Samostatné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování na 3. písemnou práci
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
11. Vlastnosti funkcí – extrémy funkce
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
AUTOR: Petra kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 40 Anotace Prezentace, která se zabývá funkcí nepřímé úměrnosti. Autor Mgr. Václav Simandl Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci poznají a sestrojí hyperbolu. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Funkce, nepřímá úměra a hyperbola. Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Výklad Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 230 kB soubor .doc (MS PowerPoint) / říjen - 2011

Funkce nepřímé úměrnosti.

Obr. 1 © Václav Simandl Obr. 2 © Václav Simandl Obr. 3 © Václav Simandl Obr. 4 © Václav Simandl Obr. 5 © Václav Simandl

Nepřímá úměra Funkce nepřímé úměrnosti má tvar: f(x): y k x Definičním oborem jsou všechna reálná čísla mimo nuly (ve jmenovateli nesmí být nula). Oborem hodnot jsou všechna reálná čísla mimo nuly. Grafem je hyperbola.

Postup sestrojení grafu Postup sestrojení grafu nepřímé úměrnosti: Z předpisu funkce zjistíme definiční obor R - {0} (reálná čísla mimo nuly). 2. Za hodnotu x dosadíme hodnoty (-3,-2,-1,1,2,3). 3. Sestrojíme tabulku. 4. Naneseme hodnoty do systému souřadnic. 5. Body propojíme.

Ukázka Vyřešte graficky danou nepřímou úměrnost: f(x): y 10 x y 10 x -10 -5 -2 y -1 y 10 x 2 5 10 y 10 y 1

Ukázka y 10 x -10 -5 -2 y -1 y 10 x 2 5 10 y 1

Příklad Napište libovolný příklad nepřímé úměrnosti z praxe. V příkladu musí být – čím více, tím méně (či naopak). Např. Více dělníků, kratší doba (Méně dělníků, delší doba). Jakého čísla se nedotkne nikdy graf funkce nepřímé úměrnosti? Nuly (na ose x a y). Napište vzorec nepřímé úměrnosti. f(x): y k x

Čerpáno Obr. 1 - 5. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.

Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.