BIM – datový standard pro dopravní stavby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpůrný a garanční rolnický a lesnický fond, a.s. „Finanční a servisní organizace pro český venkov“
Advertisements

LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Východiska pro administraci ROP Střední Morava Semináře: Olomouc Zlín
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
1. Podnikání 1.část členění organizací podnikání (definice podnikání, kdo může podnikat) obchodní firma živnostenský rejstřík živnosti (podmínky, druhy,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
CESTA PRO CHYTROU BUDOUCNOST. SMART CITIES Teorie?Koncepce? Realita? Neohraničený urbanistický koncept Informační technologie pro efektivní správu měst.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Věcné autority v roce 2016
HEIS VÚV Zajištění publicity a publikování výstupů a výsledků projektů řešených VÚV TGM,v.v.i. Petr Vyskoč, Jiří Picek, Jiří Dlabal Seminář
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Digitální učební materiál
Financování dopravní infrastruktury v období
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Optimalizace výkonu linek pro stáčení piva do lahví
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
ČESKÉ STAVEBNICTVÍ A LEGISLATIVA
Inovace a regionální rozvoj
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Téma 11: Finanční plánování
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Poskytování příspěvků z rozpočtu
Budování dopravní infrastruktury
Teritoriální setkání - Finsko
Celkové náklady stavby
Tisková konference ČMKOS
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Finanční plán stavební zakázky
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Centralizované rozvojové projekty 2017
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Dlouhodobé plánování dočasných omezení kapacity
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
prezentace informačního systému
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO
Vítáme Vás v Luhačovicích
železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

BIM – datový standard pro dopravní stavby KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA 2019 Litomyšl, 15. května 2019 BIM – datový standard pro dopravní stavby Ing. Ivo Vykydal Proč BIM a digitalizace? Proč datový standard? Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Financování dopravní infrastruktury v letech 2001 - 2018 Uvolněné prostředky v mld. Kč – více než 1 128 mld. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Produktivita stavebnictví Hrubá přidaná hodnota za hodinu v USD v cenách roku 2007 podle parity kupní síly Zdroj: EUKLEMS Associated General Contractors of America, 2011, U.S. Bureau of Labor Statistics

Produktivita stavebnictví Trendy globálního růstu produktivity Průmyslová výroba Hospodářství celkově STAVEBNICTVÍ Zdroj: OECD, WIOD, GGCD-10, WorldBank, US BEA/BLS, Turkish National Statistics Bureau, Singapore National Statistics Agency, Malaysian Statistics Agency, Rosstat, McKinsey Global Institute Analysis, Global Insight; ISSA

Relativně vysoká míra digitalizace Relativně nízká míra digitalizace Index digitalizace v hospodářství Relativně vysoká míra digitalizace Relativně nízká míra digitalizace Zdroj: Mc Kinsey Global Institute

Produktivita stavebnictví Nutná změna Procesy Technologie Lidé Jsi zde

Realizujeme Plán zavádění BIM u dopravních staveb PS Technické předpisy a metodiky Příprava a realizace pilotních projektů Vzdělávání - semináře, konference, technické exkurze

Technické předpisy a metodiky BIM Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 8

Předpis pro informační modelování staveb – datový standard Proč potřebujeme „datový standard“? Umožňuje datovou komunikaci mezi informačními systémy Propojení BIM modelů a systému hospodaření s vozovkou Komunikace BIM modelů s GIS, DTM ČR Propojení BIM modelů a cenových databází pro oceňování Komunikace BIM modelů s automatickým navádění strojů Propojení BIM modelů a softwarů pro simulace plynulosti dopravy během stavby Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 9

Předpis pro informační modelování staveb – datový standard Co je předmětem „datového standardu“? Určuje základní požadavky pro přípravu informačních modelů staveb pozemních komunikací a železnic - obsah a strukturu dat; pro všechny fáze přípravy, provádění a provozu staveb; definuje podrobnost modelů, stavebních objektů/provozních souborů a jednotlivých elementů, včetně jejich vlastností; specifikuje formáty, jednotky, měřítka, označení jednotlivých souborů, pohledů v modelu, standardy barev a další; Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 10

Databáze datového standardu stavebnictví Vytvořeno ve spolupráci MFF UK a České agentury pro standardizaci. Společná struktura dat pro: - Silniční stavby - Železniční stavby - Pozemní stavby Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 11

Databáze datového standardu stavebnictví 1. Přihlášení 2. Typ stavby 3. Způsob užití Fáze projektu 4. Export zadání Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 12

Rada pro BIM a TRT – platforma pro projednání metodik Schéma činnosti Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 13

BIM – datový standard pro dopravní stavby Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 14

Děkuji za pozornost ivo.vykydal@sfdi.cz,www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI STABILNÍ PARTNER PRO FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY