Tisková konference – Metro D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
MĚSTSKÉ PRŮMYSLOVÉ ZÓNY – SEVERNÍ A JIŽNÍ PŘEDLICE
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY Moravská Třebová - projekt odkanalizování Udánek, Sušic, Boršova a modernizace ČOV.
Desatero problémů Chrudimi očima mladé generace 2014.
Desatero problémů Chrudimi Vybudovat venkovní tělocvičnu v centru města vybudování venkovní tělocvičny u AFK pro všechny generace plánovací setkání.
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
PODZEMNÍ STAVBY Kolektory Ústav geotechniky.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI Jan Král Výroční konference Regionálního operačního programu Severozápad ROP.
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.
Malá Chuchle – Lahovice
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Trasování lesních cest
Plánování a organizace veřejné dopravy
Zadávání studií odtokových poměrů a geologických průzkumů při komplexních pozemkových úpravách (činnosti pobočky krajského pozemkového úřadu jako investora)
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
 projektová dokumentace pro územní řízení 2009  žádost o vydání územního rozhodnutí září 2010  vydání územního rozhodnutí srpen 2011  nabytí právní.
IROP – Národní program Ing. Ilona Kunešová / Ing. Filip Novosád Odbor územního plánování Ministerstvo pro místní rozvoj 10. prosinec 2015, pracovní porada.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Obytný soubor Za Školkou
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Srpen 2013 Společné setkání  zahájení plánování v Děčíně 2006–2008  projekt „Komunitní plánování sociálních služeb města Děčína“ 2013–2015  projekt.
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Rekonstrukce bývalé textilní továrny v Hejnicích Ještědská stavební společnost spol. s r.o.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Vizualizace pro připomínky členů Spolku pro Tisou Červen 2017
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
TLAKOVÁ KANALIZACE KLY – TUHAŇ HOŘENÍ VINICE
Kompresní stanice Jirkov
Rozumné a dosažitelné návrhy prvků společných zařízení
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje
UK FTVS - Výstavba první a druhé etapy sportovního kampusu Veleslavín
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group
Regenerace sídlišť Regenerace sídlišť Úprava veřejných prostranství
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Veřejná beseda nad návrhem Územního plánu Mariánské Lázně
Transkript prezentace:

Tisková konference – Metro D Magistrát hl. m. Prahy 20. května 2019

Metro D – obecné informace Délka: 10,6 kilometrů Počet stanic: 10 (4 ražené, 5 hloubených, 1 povrchová) Stanice: Náměstí míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice, Depo Písnice Úseky: I.D1 Pankrác – Nové Dvory (5 stanic, 4 tunelové úseky) I.D2 Nové Dvory – Depo Písnice (3 stanice, 3 tunelové úseky a vlakové depo) I.D3 Náměstí míru – Pankrác (2 stanice, 2 tunelové úseky)

Co znamená dnešní rozhodnutí Rady HMP? Rada HMP dne 20. 5. 2019: Schválila výstavbu metra I.D a finanční krytí geologického průzkumu. Žádá DPP zajistit realizaci výstavby metra I.D formou geologického průzkumu.  Den zahájení geologického průzkumu = faktické zahájení stavby Metra D

Co tomu předcházelo za uplynulý půlrok? Výkup pozemků: Zefektivnění procesu, pravidelné měsíční komise pro výkupy: jednáme přímo a slušně Snaha o dosažení dohody výhodné pro obě strany Významné pokroky s vlastníky pozemků kolem stanic Depo Písnice a Nemocnice Krč Dosažení dohody s: Českou poštou – bezúplatná směna pozemků (04/2019) OC Arkády – stažení žaloby a uzavření dohody (03/2019) SŽDC/České dráhy – dohoda na řešení nádražní budovy, odblokování plánovací dokumentace ke stanici (01 + 03/2019) Vlastníky pozemků v okolí stanic Nádraží Krč (04/2019)

Co tomu předcházelo za uplynulý půlrok? Nová výtvarná podoba všech stanic: Nelze zasáhnout do architektonického zpracování stanic bez zpoždění realizace metra David Vávra – libreto na výtvarnou podobu prvků ve spolupráci s Metroprojektem Výtvarná soutěž – v současnosti finalizace zadání na podobu stanic Pankrác a Olbrachtova Oslovení špičkových výtvarníků ve spolupráci s Národní galerií Výběr nejlepších návrhů odbornou komisí, členové např.: David Vávra, Kurt Gebauer, Milena Dopitová a Michal Novotný (NG)

Plán dalších kroků v roce 2019 23. 5. Jednání zastupitelstva MHMP Schválení financování geologického průzkumu 20. 6. Faktické zahájení stavby Metra D Zahájení geologického průzkumu 26. 6. Vyhlášení výsledků výtvarné soutěže Výběr návrhů na výtvarnou podobu stanic Pankrác a Olbrachtova 08/2019 Vypsání výběrového řízení na stavbu 2 stanic: Pankrác a Olbrachtova 12/2019 Podání nové žádosti o stavební povolení na 5 stanic: Pankrác – Nové Dvory s automatickým provozem

Plán na období 2020 - 2029 06/2020 Ukončení geologického průzkumu ve dvou lokalitách 07/2020 Zahájení výstavby úseku Pankrác - Olbrachtova 07/2022 Zahájení výstavby úseku Olbrachtova (mimo) – Nové Dvory včetně ražby traťových tunelů z lokality Depa Písnice 12/2027 Zprovoznění úseku Pankrác – Nové Dvory V případě vyřešení majetkoprávních záležitostí v oblasti Libuše a Písnice zprovoznění celého úseku Pankrác – Depo Písnice 12/2029 Zprovoznění úseku Náměstí míru – Pankrác (mimo)

Co je geologický průzkum + jeho využití? Geologický průzkum = zahájení výstavby metra D Ražené šachty a štoly v místech budoucích traťových a staničních tunelů Z průzkumné štoly budou provedeny doplňující pokusné injektáže, které pomohou optimalizovat návrh zpevnění zemin a hornin pro ražbu pod trasou C Využití výsledků: Projektant – Optimalizace návrhu ražeb a konstrukcí Zhotovitel – Zvýšení bezpečnosti ražeb Investor – Snížení rizik nepředvídatelných dodatečných nákladů Téměř 100 % průzkumných šachet a štol bude využito při výstavbě samotného metra D

Geologický průzkum – důvody Trasa D je situována těsně pod stanicí trasy C, svislá vzdálenost nosných konstrukcí je cca 4 m Nepříznivé geologické podmínky v oblasti Potřebné zjistit podrobné geologické a geotechnické poměry v kritické oblasti křížení tras C a D Potřebné zabránit deformacím (sedání) trasy C během výstavby trasy D Během výstavby nebude na trase C přerušen provoz, pouze snížena rychlost jízdy vlaků v dané lokalitě

Geologický průzkum – umístění lokalit

Geologický průzkum – lokality PAD1b, PAD4 Lokalita PAD1b Lokalita PAD4

Geologický průzkum – lokality VO-OL, OL1 Lokalita VO-OL Lokalita OL1

Fázování ražby tunelů a dostavby stanic

Metro D – Model stanice Pankrác

Model úseku Pankrác – Olbrachtova

Děkujeme za pozornost!