Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group"— Transkript prezentace:

1 Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group
Arnika 2017

2 O území Významná transformační plocha 33 hektarů
S památkově chráněnou funkcionalistickou budovou

3 Aktuálně V červnu 2017 – schváleno zpracování nového návrhu podle pokynů (Z 2600): Vymístění železniční dopravy, začlenění území do městské struktury Zpracování urbanistické studie se opakovaně odkládalo Únor 2017: Rada hl. m. Prahy ukládá IPR zpracovat urbanistickou studii – usnesení č. 353): návrh zadání podkladové studie ve spolupráci s MČ Praha 3, Odborem územního rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy (UZR MHMP) a vlastníky dotčených pozemků Červenec 2017: Rada souhlasí s odkupem památkově chráněné budovy od Českých drah – usnesení č (připravuje se architektonická soutěž)

4 Vlastnické poměry Severní část – Central Group
Žižkov Station Development – České dráhy a Sekyra Group (území s památkově chráněnou budovou) Malou část Rail Real (ČD a Sudop Group)

5 Parková čtvrť Území Central Group je v současnosti v územním plánu vedeno jako smíšené plochy městského jádra s kódem využití území H Central Group má v současnosti územní rozhodnutí po předchozím vlastníkovi pozemků Stavět může až 2600 bytů Územní rozhodnutí chce zčásti změnit architekt Jakub Ciegler

6 Z historie MČ – dala původní podnět ke změně územního plánu už v roce 2004 Na lokalitě leží stavební uzávěra 2010 – výjimka pro severní část území Do roku 2014 připravoval Útvar rozvoje zadání urbanistické studie – práce přerušeny Mezitím byla budova nádraží prohlášena za památkově chráněnou – tj. nebylo možno postupovat podle původního návrhu změny MČ uzavřela Memorandum (mj. s Žižkov Station Development) v roce 2014 s cílem konverze nádraží na kulturně vzdělávací centrum MČ zahájila proti územnímu rozhodnutí soudní spor

7 Problém Salámová zástavba Žižkova není v zájmu města
Byla by zapotřebí ucelená koncepce území. Vedení trasy pro tramvaj, uliční sítě, umístění školy a školky, parku a náměstí MČ a magistrát nejsou ve shodě

8 Z historie V roce 2016 MČ souhlasila s novou urbanistickou soutěží (organizuje IPR) Uspořádání architektonické soutěže v koordinaci s IPR schválila MČ P 3 v únoru 2016 V roce 2016 IPR zpracoval Možnosti urbanistické/architektonické soutěže Nákladového nádraží Žižkov

9 Jednání s Central Group
MČ Praha 3 začala jednat o uzavření smlouvy s Central Group Souhlas uzavřením smlouvy dala Rada MČ P 3 v září 2016 (opoziční zastupitelé chtěli následně toto rozhodnutí Rady revidovat, ale bod programu nebyl odsouhlasen)

10 Jednání s Central Group
Smlouva pro MČ výrazně nevýhodná Developer dostane vše, MČ prakticky nic Ve smlouvě se MČ Praha 3 zavázala k: vzít zpět správní žalobu na rozhodnutí NEBUDE SE STAVĚT PROTI ZÁMĚRU Spolupráce na vydání stanovisek a zrušení stavební uzávěry K modifikaci změny Z 2600 – zúží návrh nebo podá návrh nový bez pozemků Ke konci roku 2016 vzala MČ zpět podnět na pořízení Z 2600 Praha ve změně dál pokračuje – rozštěpení území na menší části a jejich jednotlivá zástavba = nežádoucí Central Group si do smlouvy dal řadu striktních podmínek, za kterých vůbec bude spolupracovat zavázal se jen k tomu že postaví MŠ (převede ji do vlastnictví MČ, která už ji dále bude provozovat) a vybuduje park o minimální rozloze stanovené územním plánem

11 Memorandum Memorandum o společném postupu při přípravě a realizaci urbanistické soutěže a zpracování územní studie Memorandum je dokument, který deklaruje vůli všech účastníků zapojit se do procesu přípravy urbanistické soutěže včetně procesu participace a definuje role jednotlivých stran. Memorandum musí být schváleno Radou HMP

12 Poděkování Projekt byl realizován za podpory Ministerstva životního prostředí


Stáhnout ppt "Nákladové nádraží Žižkov Parková čtvrť Central Group"

Podobné prezentace


Reklamy Google