NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_81.  Datum :duben 2012  Autor : Šárka Šubertová  Materiál je určen pro 3. ročník čtyřletého oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ VÝROBY a pro 2.ročník.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
MATEMATIKA Funkce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Inverzní funkce CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Násobení racionálních čísel
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rovnice s absolutní hodnotou I.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880 ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV A ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_S11-M-9 VYTVOŘENO: únor 2013 AUTOR: Zdeňka Špinlerová VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: SADA: Matematika pro 9. ročník NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Funkce

ANOTACE: Materiál slouží k seznámení se základními pojmy týkajících se funkce – definiční obor, obor hodnot, graf funkce OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák se seznámí se pojmem funkce. Naučí se rozpoznat definiční obor, obor hodnot funkce, naučí se z rovnice funkce sestavit tabulku a graf funkce. ROČNÍK: 9. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání – druhý stupeň POMŮCKY: Učebnice - kalkulačka CÍL – INOVACE: Podporuje aktivní výklad učiva s využitím interaktivní tabule METODICKÉ POKYNY: Žáci doplňují myšlenkovou mapu pomocí pera

FUNKCE MATEMATIKA 9. ročník

Příklad zápisu funkce: Definice funkce f Funkce je předpis, podle kterého je ke každému číslu z jejího definičního oboru přiřazeno právě jedno číslo. D(f) Definiční obor tvoří všechna čísla, kterým je funkcí přiřazeno nějaké číslo. Příklad zápisu funkce: f(x) = 2x+1 nebo f: y = 2x+1

DEFINICE FUNKCE Jak si lze tedy představit funkci? Funkci si můžeme představit jako černou skříňku, do které z jedné strany vhodíme zelený válec, podle určitého návodu (předpisu) nám jej skříňka přebarví a z druhé strany nám vypadne modrý válec jako výsledek. Předpis musí být jednoznačný, černá skříňka neváhá, nerozhoduje se, má jen jednu možnost.

FUNKCE – FUNKČNÍ HODNOTA Uveďme si příklad: f(x) = 2x+1 Toto je naše funkce, která vezme číslo x, to vynásobí 2 a přičte k němu číslo 1. 5 Co udělá naše černá skříňka? Vhodíme-li do ní číslo 5, následně vypadne číslo 11. K číslu 5 jsme tedy přiřadili číslo 11. 11 Říkáme: Funkční hodnota v bodě 5 je 11.

FUNKCE – FUNKČNÍ HODNOTA Ještě jednou: f(x) = x2 - 5 Toto je naše funkce, která vezme číslo x, to vynásobí samo sebou a odečte číslo 5. 3 Co udělá naše černá skříňka? Vhodíme-li do ní číslo 3, následně vypadne číslo 4. K číslu 3 jsme tedy přiřadili číslo 4. 4 Říkáme: Funkční hodnota v bodě 3 je 4.

Obor hodnot tvoří všechny hodnoty funkce. FUNKCE – OBOR HODNOT H(f) Obor hodnot tvoří všechny hodnoty funkce. Obor hodnot funkce je množina všech těch čísel, které z černé skříňky vypadnou, když tam naházíme celý definiční obor. Je dána funkce y = 2x - 5 Definiční obor x 1 2 3 4 5 6 7 y -3 -1 9 Obor hodnot

FUNKCE - GRAF Graf funkce y = 2x - 5 Graf funkce je obrázek, ze kterého můžete o funkci získat určitou představu. Na vodorovné ose jsou hodnoty x, na svislou osu vynášíme funkční hodnoty f(x). y x

Zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 90 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-282-3.