VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Skladba – věty podle modality
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
VY_22_ INOVACE_ 07_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou MY DAY Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Můj kamarád, Dolf de Vries Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou Marie Říčařová.
VY_22_ INOVACE_ 03_ ANGLICKÝ JAZYK 5 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NUMBERS Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_22_ INOVACE_29_ ANGLICKÝ JAZYK 5
VY_32_INOVACE_16_ ČTENÍ,2.roč.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Druhy vět Věty podle funkce
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
VY_22_ INOVACE_31_ ANGLICKÝ JAZYK 5
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_22_ INOVACE_ 30_ ANGLICKÝ JAZYK 3
VY_22_ INOVACE_ 02_ ANGLICKÝ JAZYK 5
VY_22_ INOVACE_30_ ANGLICKÝ JAZYK 5
VY_32_ INOVACE_ 15_ VLASTIVĚDA 4
VY_22_ INOVACE_ 16_ ANGLICKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 01_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_ INOVACE_ 15_ ČESKÝ JAZYK 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_ INOVACE_ 19_ VLASTIVĚDA 4
VY_22_ INOVACE_35_ ANGLICKÝ JAZYK 5
VY_32_ INOVACE_ 08_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 14_ PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_ INOVACE_ 04_ ČESKÝ JAZYK 3
Transkript prezentace:

VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou DRUHY VĚT Autor: Mgr.Renata Viktorinová

DRUHY VĚT OVĚŘENÍ VE VÝUCE: 23.9.2011 PŘEDMĚT: Český jazyk ROČNÍK: 3. KLÍČOVÁ SLOVA: věta oznamovací, rozkazovací, tázací, přací; znaménka na konci vět, intonace MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Prvouka – prohlubování znalostí o životě ježka. ANOTACE: DUM opakuje poznatky žáků ze 2.ročníku. Procvičuje odlišování druhů vět podle postoje mluvčího i psaní znamének na jejich konci.

Dnes si zopakujeme druhy vět. Ahoj děti! Dnes si zopakujeme druhy vět. Pamatujete si jejich názvy z loňského ročníku?

Větou OZNAMOVACÍ něco oznamujeme Větou OZNAMOVACÍ něco oznamujeme. Sestav ji a přečti se správnou intonací. ALENKA TO PŘIJĎ JE MÁ AŤ SAMA HODIN MLČ ZDRAVÁ PĚT KOLIK

Najdeš zde i jiné druhy vět? Jak se jmenují? ALENKA TO PŘIJĎ JE MÁ AŤ SAMA HODIN MLČ ZDRAVÁ PĚT KOLIK

Děti, poznáte mého kamaráda ___ Věty oznamovací podtrhni. Jeho hřbet je posetý bodlinami ___ Hlavu a břicho má porostlé dlouhými chlupy _____ Při úleku se umí stočit do klubíčka___ Víte, čím se živí___ Má rád housenky i žížaly ___ Zimu přečkává v hnízdě z listí a z trávy ___ Věty oznamovací podtrhni. Umíš doplnit správná znaménka na konci vět?

Co k sobě patří? Doplň znaménka. VĚTOU TÁZACÍ něco oznamujeme. VĚTOU PŘACÍ něco rozkazujeme. VĚTOU ROZKAZOVACÍ se na něco ptáme. VĚTOU OZNAMOVACÍ vyjadřujeme přání.

DRUHY VĚT VĚTA OZNAMOVACÍ oznamuje nějakou skutečnost. Na konci píšeme tečku. VĚTA TÁZACÍ vyjadřuje nějakou otázku. Na konci píšeme otazník. VĚTA ROZKAZOVACÍ vyjadřuje nějaký pokyn nebo rozkaz. Na konci píšeme tečku, při důrazu vykřičník. VĚTA PŘACÍ vyjadřuje naše přání. Na konci píšeme tečku, nebo vykřičník.

Použité zdroje: Obrazový materiál čerpaný z otevřené galerie na www - http://office.microsoft.com (Liška – MC900192205 .WMF)