Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_III/2_INOVACE_112_Nervová soustava Nervová soustava Miroslav Kaňok.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ J08 TEMA: Oběhový systém, srdce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnebné pásy – tropický pás
Nervová soustava Základem je nervová buňka = neuron.
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE__04_05_16_SLUCH
Nervová soustava vyšších obratlovců
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NERVOVÁ SOUSTAVA IV Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Lidé a ostatní živočichové
Různé podmínky života na Zemi
NEURONY, REFLEXY VY_32_INOVACE_17_23.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_28_01_stavba nervové soustavy.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Markéta Hanzalová Náprstková N13Svaly
Práva a povinnosti členů rodiny
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_24_SUBTROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS.
Jméno autora: PaedDr. Hana Jurásková
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Základní škola a mateřská škola Bukovec
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Proč se střídají roční období
Markéta Hanzalová Náprstková N12Smysly
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NERVOVÁ SOUSTAVA I Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Markéta Hanzalová Náprstková 3.2.9.2.N11 Nervová soustava NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: Markéta Hanzalová Náprstková 3.2.9.2.N11 Nervová soustava Přírodověda pro 5. ročník CZ.1.07/1.4.00/21.2976

Anotace Prezentace slouží jako podklad k výkladu o funkcích a částech nervové soustavy. Poté si žáci zapíší informace na žlutém podkladu do sešitů. Následuje diskuse o závěrečných otázkách.

NERVOVÁ SOUSTAVA člověk – ze všech živočichů nejsložitější: - složitě myslí - dorozumívá se řečí - uvědoměle pracuje nervová soustava: -vnímání smysly -vnímání bolesti -kontrola pohybů -řízení dýchání a dalších tělesných funkcí -řeč, myšlení, paměť

mozek - uložen v mozkové části lebky - spolu s míchou řídí činnost celého organismu mícha - uložena v páteřním kanálu spojují mozek a míchu se všemi orgány: přinášejí informace do mozku a míchy a naopak vedou „příkazy“ z mozku a míchy - některou činnost ovládáme uvědoměle, jinou nikoliv (činnost srdce) nervy

Uvažuj: Co se stane, když si sáhneš na rozpálená kamna? Pokud máš druhý den psát test, budeš mít lepší výsledky, pokud: a) budeš se připravovat kratší čas a půjdeš dříve spát b) budeš se připravovat velmi svědomitě dlouho do noci c) raději se nebudeš připravovat vůbec a odpočineš si Pro odpočinek tvého mozku je lepší: a) strávit odpoledne u televize b) strávit odpoledne učením c) strávit odpoledne procházkou v přírodě

ZDROJE: KHOLOVÁ, Helena. Přírodověda pro 5. ročník: Život na Zemi. Všeň: Alter, 2006. ISBN 80-85775-61-1. Www.google.cz [online]. 2011 [cit. 2011-11-08]. Nervová soustava. Dostupné z WWW: <http://www.google.cz/imgres?q=nervov%C3%A1+soustava&um=1&hl=cs&sa=N&biw=1024&bih=598&tbm=isch&tbnid=ekGk4h794BMhTM:&imgrefurl=http://sylstyle.com/doggie-puzzle-2a-the-neuron-and-nervous-system-donsandy-hockenbury/&docid=HrgO_sEKJ8T3iM&imgurl=http://www.aurorahealthcare.org/yourhealth/healthgate/images/nervous_system_3d_posterior.jpg&w=300&h=400&ei=T_24Tor0JIjYsgbip8DIBg&zoom=1&iact=hc&vpx=712&vpy=169&dur=2601&hovh=259&hovw=194&tx=96&ty=130&sig=106312607087189406736&page=11&tbnh=122&tbnw=73&start=208&ndsp=19&ved=1t:429,r:17,s:208>.