ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Příprava MAP ORP Olomouc – 1. fáze přípravy doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Workshop , Pedagogická fakulta UP MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Porada s řediteli PO LK, Údolí Bratrouchov.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_08_Úložiště_dat TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ing. Kateřina Lichtenberková
Základy automatického řízení 1
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název vzdělávacího materiálu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
MINIMATURITY
3. Metody pedagogické diagnostiky
Rešerše.
Informační gramotnost
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
Gymnasium Jižní Město Praha
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Centralizované rozvojové projekty 2017
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Inovace VOV informace o projektu
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_32/0008204 Formativní hodnocení registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_32/0008204 wefdweúfepw fkfkfkfkf

Zlepšování práce školy ve formativním hodnocení Pracovní texty: podpůrný materiál pro učitele Hana Kasíková, FF UK Jana Palanská, ZŠ Kly

Popis projektu 10 škol, SČ (3), Lib (4), Úst (3) Systém práce: pracovní konference (celá S) práce ve formativních skupinách (3, z každé školy 3 účastníci, vždy jeden člen vedení: 1x za 2 měsíce vedoucí FS (lídři) a realizační tým: 1X za 2 měsíce průběžná podpora FS (odborná: vždy 1 odb. lektor, provozní) zavádění a reflexe týkající se i způsobů vzdělávání UU

Akcent na… - učení učitelů sebeřízení v učebních skupinách různé druhy podpory (přímá, facebook aj.)

Pojetí pracovních textů k zavádění formativního hodnocení do škol důraz na „pracovní“ pracovní text pro školy základním dokumentem zaznamenávajícím jejich práci od začátku projektu do konce měly by být dokumentem napomáhajícím udržitelnosti inovací ve škole  

„Technikálie“ vždy jeden pracovní text pro jednu školu v „šanonu“, kroužková vazba i elektronická verze základ připraven, doplňuje RT i školy samotné jsou to pracovní texty, takže se do nich vpisuje, doplňuje atp. , vynechávají se některá zadání, která by nebyla užitečná atp. s sebou na schůzky FS  

Struktura pracovního textu (základní část portfolia) Podstata projektu Vymezení FH Pojmy důležité pro zavádění FH Strategie zavádění FH (5) Materiály ke každé ze strategií Zdroje

Co v celém portfóliu Dotazník školy Analýza dotazníků z celé FS Zápisy ze schůzek ve Š, z formativních skupin Soupis vytvořených materiálů (např. videí a jejich reflexe) Reflexe postupu činností při zavádění FH Závěrečné reflexe, zhodnocení celého projektu

Ukázka pracovního textu Informace Zadání Techniky

Pracovní text pomáhá základními informacemi podnět k přemýšlení o různých hlediscích formativního hodnocení (zkušenost – nové) důkaz o učení během projektu odkaz pro další učitele, kteří se pouštějí do zavádění formativního hodnocení - co spolehlivě funguje, co je třeba upravit, čemu se vyhnout aj.

Ideál práce s pracovním textem Místo mezi podpůrnými cestami v celé škole/projektovém společenství Portfólio připravené pro školy – portfólio vlastní – zpět do školního portfólia Studium – sdílení – diskuse – doplňování Doplnění i o příspěvky z ostatních škol v síti (návazně mentoring aj.)

Ideál vs. realita Dotazování, zkušenosti… ochota věnovat čas na práci s PT na škole volání po plošném školení (utichá???) hlasy po ještě větším zjednodušení kvalita v množství materiálů?

Do diskuse… …otázky obecnější, než zda připraveno dobře – špatně… učení učitelů a kolegiální podpora Jak pracovat s rozpory? Učitelé, kteří zadávají žákům úkoly založené na pracovním textu, se spíše pracovnímu textu pro ně vyhnou (preference běžných diskusí) Co je psáno, je spíše „teorie“ – jak toto překonat? Dovednost zpětné vazby, nutná pro žáky – jak s ní pracovat ve vztahu k zadáním v pracovním textu? Jak pracovat s „jak je to dobře?“ a nastavit odpovědné hledání možností s oporou o dobrou teorii

Návrh okruhů k diskusi ve skupinách Otázka: Jakou pozici zaujímají (by měly zaujmout) pracovní texty pro učitele při zavádění FH? (obecněji: inovativních postupů) K této otázce se vztahující podněty do diskuse: Co určí tuto pozici? (Aneb: Víme dost o tom, jak se optimálně učí učitelé? Jak kombinovat s dalšími podpůrnými cestami a materiály? ) Pokud pracovním textům přiřkneme významnější pozici, jak je psát? S jakými „úskalími“ při jejich (ne) využívání máme počítat?