ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Diagnostika SPU.
SEMINÁRNÍ PRÁCE NA TÉMA: Specifické poruchy učení
Specifické vývojové poruchy chování a učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9 MOST MEZI ŠKOLKOU A ŠKOLOU.
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Speciální péče na naší škole
Specifické poruchy učení
AUTOŘI: BARBORA MIKULOVÁ LUCIE KMENTOVÁ 4.A
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Psychologie nadaných dětí Doc.Mgr.Šárka Portešová, Ph.D.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
VY_32_INOVACE_PSYPS10660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Příčiny SPU.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Specifické vývojové poruchy učení
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Pedagogická diagnostika
Specifické poruchy školních dovedností
Riziko dyslexie a školního selhávání
Diagnostika a reedukace
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Specifické poruchy učení
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Obtíže žáků s učením a chováním III.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Název prezentace Studenti se specifickými poruchami učení na vysokých školách Autor: Jana Bogdová.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Příčiny neúspěchu žáků Jana Míková. John Holt: „Proč děti neprospívají“ John Holt: „Proč děti neprospívají“ Bojí se, nudí a jsou zmatené Bojí se, nudí.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Vývojový přístup k hodnocení školní neúspěšnosti.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
Nadané děti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Pedagogicko–psychologická diagnostika
Specifické poruchy učení
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Diagnostické metody.
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Školská sociální práce
Jak na jazyky.
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání snížená úroveň rozumových schopností nerovnoměrné nadaní jiné okolnosti - vývojové změny - somatický stav dítěte - psychický stav dítěte - sociální vlivy

Snížená úroveň rozumových schopností zjištění úrovně inteligence - průměrné ( IQ 80 – 90) - podprůměrné ( IQ 70 – 80) lehká slabomyslnost - slabomyslnost (IQ < 70)

Nerovnoměrné nadání poruchy učení čtení (dyslexie) pravopisu (dysortografie) psaní (dysgrafie) kreslení (dyspinxie) porucha počítání (dyskalkulie) další poruchy

Jiné okolnosti obtíže podmíněné vývojovými změnami - nezralost pro školu - pubertální výkyvy obtíže podmíněné somatickým stavem dítěte

Jiné okolnosti obtíže podmíněné osobností a aktuálním psychickým stavem dítěte - aktuální psychické ladění - vlastnosti osobnosti dítěte

Sociální vlivy rodina - modifikuje motivaci dítěte použitím všech způsobů pozitivní i negativní zpětné vazby škola - důležitý činitel je učitel

Děkuji za pozornost Pavlína Smolová