Schopnosti inteligence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
Advertisements

Sebepoznání, sebevýchova a učení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Poměrní ukazatelé Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
ALGORITMIZACE Mgr. Milan Pastyřík IUVENTAS, s. r. o.
Inteligence určité kognitivní (poznávací) schopnosti, které umožňují řešit problémy, učit se, přizpůsobovat se, zobecňovat apod. schopnost efektivně zpracovávat.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomická příprava výroby.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kempy pro nadané žáky a studenty , testování
Výnosy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Příprava (vzdělávání) lidí na manažerskou kompetentnost Janka Vydrová
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Inf Počítač a lidé s handicapem
FRENCHISING.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výkonové vlastnosti osobnosti I. část vlohy a schopnosti
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mgr. Michal Vičar Profesiografie.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Výkonové vlastnosti osobnosti
NÁŘADÍ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2.2 Kvadratické rovnice.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
ATLETIKA přednáška.
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
SCHOPNOSTI MOTORICKÉ SCHOPNOSTI © Tom Vespa.
Zpráva z testování nadaných žáků a studentů 2017
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku
Psychologie test.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
SCHOPNOSTI ČLOVĚKA Psychologie 4. S.
Estetická výchova Jak rozvíjet estetické vnímání světa u dětí předškolního věku. Propojení hry a umění estetického vnímání, hledání významů uměleckých.
Dneska se něco naučíme o matematice
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Schopnosti inteligence

Schopnosti = soubor předpokladů nutných k vykonávání určité činnosti nejsou vrozené, vznikají a rozvíjejí se na základě vrozených vloh, dispozic úspěch není založen pouze na schopnostech, ale i na vůli, charakteru, píli…

Stupně schopností 1. NADÁNÍ = soubor schopností určitého druhu, které umožňují nadprůměrné výkony v určité činnosti

2. TALENT = vysoce rozvinutý soubor schopností, který umožňuje dosažení vynikajících výsledků

3. GENIALITA = mimořádně rozvinutý talent, který umožňuje jejich nositelům vytvořit vrcholná díla

Z historie víme, že se u některých jedinců projevuje nadání velmi záhy. 1.Umělecká oblast: Mozart (3 roky) Haydn (4 roky) Smetana (předškolní věk)

2. výtvarné umění Raffael Santi (8) Michelangelo (13)

3. věda, technika (kolem dospívání) Pascal (18-20 let) Newton (18-20 let)

IQ = kvocient inteligence = schopnost učit se a zároveň dovednost uplatnit získané vědomosti a poznatky v praxi IQ = kvocient inteligence číselné vyjádření úrovně inteligence poměrem mentálního věku k věku fyzickému MV (počet bodů) IQ = -------------------- x 100 FV (fyzický věk)

Orientační graf zastoupění IQ v populaci

Vědomosti, dovednosti a návyky osvojené (=zapamatované a pochopené informace), fakta vyjmenovaná slova, Pythagorova věta… 2. DOVEDNOSTI schopnost uplatnit osvojené vědomosti v praxi úspěšná aplikace vzorců, pravop.pravidel…

3. NÁVYKY zautomatizovaná činnost vznikají mnohonásobným opakováním zjednodušené úkony, které nepotřebují intelekt.námahu ulehčují, zrychlují

Vymyslete příklady vědomostí, dovedností, návyků A/ pravopis B/ řízení automobilu…