1. Rady pro udílení svátosti smíření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Azylové domy. poskytují pobytové služby na přechodnou dobu osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Mgr. Pavel Kasal ředitel Základní školy Rudná od r let zastupitel (místostarosta) města Mgr. Pavel Kasal ředitel Základní školy Rudná od r.1991.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Náboženství a fanatismus
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Zákon o sociálním podnikání
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Úzká brána a cesta k životu
Úvod do filozofie.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Eucharistie Křesťanská svátost.
Doplněk (verbální atribut)
Několik rad, jak si udělat život krásnější …
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Alzheimerova choroba Markéta Suráková.
ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA. ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA MZDA JE ODMĚNOU ZA VYKONANOU PRÁCI JE SMLUVNÍ MUSÍ RESPEKTOVAT ZÁKONÍK PRÁCE A ZÁKON O MINIMÁLNÍ MZDĚ, MZDOVÉ.
1. Jsem šťasten, vím, | že Pánu smím v životě náležet, | on silou mou i odvahou, mně neublíží svět, | on silou mou i odvahou, | mně neublíží svět.
Vliv reklamy na společnost
Žít svůj život naplno.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
Kdo za to může? Ez 18,25-30.
2. Vyznávat hříchy a věřit Pánu
Psychologie test.
Úvod do středověku.
Větrné elektrárny v ZÚR
Téma 11 Odstraňování chudoby (Poverty Relief).
VAŠE NÁBOŽENSTVÍ NENÍ DŮLEŽITÉ Překlad:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
9. Rozlišování v modlitbě
Práva a povinnosti členů rodiny
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Posun snímku automaticky.
Naučil jsem se....
Kognitivní (poznávací) procesy
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Věda a etika.
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
TÉMA: ZBOŽNOST Víra je darem Ducha svatého a zázrakem nového zrození, kdy člověk zahlédne svět biblickýma očima. Zbožnost je lidská stránka víry, tedy.
Tommy's Window Slideshow
Pracovní desatero.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

9. Praktické rady pro zpověď Pavel Ambros SJ KSV/ZPOV – Smíření – druhý křest

1. Rady pro udílení svátosti smíření 1. nejčastější příležitost setkat se s knězem a kněze s věřícím

1. Rady pro udílení svátosti smíření 2. vstupní formuli adaptovat osobněji na konkrétní situaci kajícníka

1. Rady pro udílení svátosti smíření 3. vyhnout se frázím

1. Rady pro udílení svátosti smíření 4. Riskovat nedostatek úplnosti vyznání? - úmyslné zdržení se doplňujících otázek - kompetentně hovořit i velmi konkrétně

1. Rady pro udílení svátosti smíření 5. společně recitované vyznání lítosti, na němž se společně podílí kněz i kajícník

1. Rady pro udílení svátosti smíření 6. duchovní podnět od zpovědníka - povzbuzení a slova, probouzející chuť a vnitřní energií

1. Rady pro udílení svátosti smíření 7. anamneticko-epikletická struktura - důležitostí celistvosti udílení svátosti, kdy osobní dispozice je doprovázena živou pamětí, tvořící jeden symbolický celek

1. Rady pro udílení svátosti smíření 8. prolomení zpovědního tajemství - úcta ke svátosti pokání jako takové - ohrožení důvěry ve zpovědní tajemství

1. Rady pro udílení svátosti smíření 9. zpovědník jako soudce lékař dobrý pastýř Samaritán

1. Rady pro udílení svátosti smíření 10. Poslední instancí, která odpouští hříchy, je Bůh.

2. Rady pro udílení svátosti smíření 1. Proto musí člověk sám sebe zkoumat, a tak ať chléb jí a z kalicha pije. 1Kor 11,28

2. Rady pro udílení svátosti smíření 2. Délka zpytování svědomí má být časově omezená.

2. Rady pro udílení svátosti smíření 3. Již v okamžiku, když jsi začal o svých hříších uvažovat a sepisovat je, tak jsem je vymazal ze své Boží paměti?

2. Rady pro udílení svátosti smíření 4. Jdu vyznávat svoji vlastní nevěrnost Pánu, který je vždy věrný!

2. Rady pro udílení svátosti smíření 5. Užitečnosti, nutnost a vhodnost, že existují předepsané nebo doporučené liturgické formulace lítosti

2. Rady pro udílení svátosti smíření 6. Nenutit děti, aby vytvářely vlastní formulace, které by vyjadřovaly jejich momentální pocity a prožitky. (Příliš mnoho pedagogiky a katechetiky škodí!)

2. Rady pro udílení svátosti smíření 7. Těžký hřích existuje, ale není to samé jako polknout komára! vážná skutečnost + plné poznání + svobodný souhlas

2. Rady pro udílení svátosti smíření 8. Dokonalá lítost obdrží od Boha odpuštění všech hříchů, i těžkých hříchů! zkratka k dosažení odpuštění, která ale vždy nakonec vede na hlavní cestu

2. Rady pro udílení svátosti smíření 9. častějšího zpovídání = zpovědi ze zbožnosti → definoval rytmus svých zpovědí

2. Rady pro udílení svátosti smíření 10. časté přijímání eucharistie s předcházející stálou kající praxí - souvislost přijímajícího s jeho postoji v denním životě a ve vztazích k Bohu a lidem - zpřítomňují nám konečný stav, ke kterému spějeme a chceme tíhnout