Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypařování.
Advertisements

Změna objemu kapalin a plynů při zahřívání nebo při ochlazování
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
CHLADÍCÍ STROJ.
Tepelná výměna prouděním
Stavitelství 9 PROSTUP TEPLA OP
Databáze DIADEM – příklad užití Určete pomocí databáze DIADEM vlastnosti směsi při 25 o C a 101,3 kPa: Vzduch:92,3 mol. % Benzen:7,7 mol. % Určete hustotu,
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Tato prezentace byla vytvořena
Sytá pára. Var.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Ostatní způsoby vysoušení
Skupenské změny 2 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Vnitřní energie, teplo, teplota. Celková energie soustavy Kinetická energie – makroskopický pohyb Potenciální energie – vzájemné působení těles (makroskopicky)
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
Objemové změny těles s teplotou
VYPAŘOVÁNÍ. VYPAŘOVÁNÍ ? Umíš odpovědět Kde dochází k vypařování ? Na čem závisí rychlost vypařování ? Může být vypařování nebezpečné ?
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vypařování a kapalnění
Termika VY_32_INOVACE_05-42 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CHLADÍCÍ STROJ.
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
MOLEKULOVÁ FYZIKA A TERMODYNAMIKA
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
ŠÍŘENÍ TEPLA (zapni zvuk)
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
Měření fyz. veličin – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
Transkript prezentace:

Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE F-Pn-P001-Perpetuum_mobile Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE PERPETUUM MOBILE Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Relativně teplý vzduch v místnosti ohřívá éter v baňce. Z mokrého zobáčku se odpařuje voda a hlavička ptáčka se ochlazuje.

Rozdíl tlaků par v hlavičce a zadečku způsobí vzestup hladiny v trubičce…

… a to do okamžiku, než přejde k převážení ptáčka.

Okraj trubičky se začíná vynořovat.

…zobáček se namáčí do vody, která se bude později opět odpařovat. Objemy nad kapalinou v zadečku a v hlavičce se propojí. Teploty a tlaky par se vyrovnají. Éter z trubičky stéká zpět do baňky…

Ptáček se vrací do výchozí pozice.

Prezentace perpetuum mobile Zdroje a použitá literatura: Fyzmatik: Čínský ptáček - perpetuum mobile?. [online]. [cit. 2012-01-01]. Dostupné z: http://fyzmatik.pise.cz/62675-cinsky-ptacek-perpetuum-mobile.html Educational Innovations: Drinking Bird. [online]. [cit. 2012-01-01]. Dostupné z: http://www.teachersource.com/Energy/ Thermodynamics/DrinkingBird.aspx Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“