ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_1_16_Mouse Šablona číslo: XV Sada číslo: 1 Pořadové číslo: 16 Autor: Mgr. Kateřina Zídková
Anotace: CLIL: Pracovní činnosti v angličtině Anotace: CLIL: Pracovní činnosti v angličtině. Žáci podle instrukcí v angličtině vyrobí pomůcku ke hře: myšku z tvrdého papírus dlouhým ocáskem. Očekávaný výstup: Žáci si vystřihnou myšku z tvrdého papíru. Naučí se vázat uzel, připevní myšce dlouhý ocásek. S myškou soutěží a rozvíjejí si tak drobnou motoriku. Za použití obrazového materiálu v prezentaci a za učitelovy přímé demonstrace se rozvíjejí ve vnímání cizího jazyka jako nástroje ke komunikaci. Naučí se rozumět anglickým slovům: Mouse, string, cut, a pokynům go under, go into, tie up. Druh učebního materiálu: prezentace zpracovaná v programu PowerPoint Typická věková skupina: 6 - 8 let Klíčová slova: CLIL, pracovní činnosti v angličtině, myš z papíru, vázání uzle Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, čtvrtka asi 15 x 5 cm pro každého žáka (lze použít odřezky z tiskárny), 1m provázku pro každého žáka, tužka, nůžky. Potřebný čas pro výuku DUM: 40 minut
Metodické pokyny: 1. Píseň jako motivace: Žáci si poslechnou a přeloží písničku Hickory dickory dock. Různá provedení a obměny lze najít na YOU TUBE: http://www.youtube.com/watch?v=HGgsklW-mtg List 4 a 5 nabízí klasická slova písně a jednoduchou animaci, při které může zpívat učitel a děti se postupně přidávají. 2. List 6 nabízí popis výroby papírové myšky. Čumáček (černé čáry) může učitel dětem předkreslit. Učitel celý pracovní postup dětem předvede a doprovází anglickým slovem. Nejdříve stříháme čumáček, potom zvedneme ouška a zastřihneme do oblouku, není třeba si předkreslovat, stejně tak jako zadeček. Nejdříve učitel na tabuli, potom i každý své myšce může dokreslit čumáček a oči. Děrovačkou si každý sám vytvoří díru pro přivázání ocásku. Na listu 7 a 8 můžeme ukázat vázání jednoduchého uzle. 3. Hra: žáci soutěží, kdo rychleji namotá celý provázek na tužku. Začínáme od konce, myška běží k dítěti. Zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images
CLIL: Pracovní činnosti v angličtině pro 1. a 2. roč. ZŠ Mouse CLIL: Pracovní činnosti v angličtině pro 1. a 2. roč. ZŠ
Hickory dickory dock. The mouse ran up the clock.
Hickory dickory dock. The mouse ran up the clock. The clock struck one. The mouse went down.
Let´s make your own mouse. Draw a pair of ears. Cut the mouse out. How do you make a knot? Draw a bottom. Make a hole.
Go into the hole. Go under the string.
Go into the loop. Tie up! Do the same once more.