Seminář pro příjemce výzvy mas rakovnicko – prorodinná opatření – i.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
ZMĚNY PROJEKTU (PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ). ZMĚNY PROJEKTU podstatné změny – před jejich provedením je potřeba souhlas řídícího orgánu (ŘO) změny vyžadující.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Excelentní výzkum Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
seminář pro příjemce Výzva č. 03_16_067
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Seminář pro příjemce typ II – Zpráva o realizaci projektu a Žádost o platbu Oddělení srpna 2016, Praha.
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Publicita v projektech
Název projektu: Posílení kapacit CLLD pro MAS Sokolovsko na období Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_003/   Seminář pro příjemce.
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Seminář pro příjemce typ II – Zpráva o realizaci a žádosti o platbu
Seminář pro příjemce Typ I – Příprava a podpis právního aktu, pravidla a podmínky realizace Oddělení dubna 2019, Praha.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Aktuality k územním studiím krajiny z hlediska IROP
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Seminář pro příjemce výzvy mas rakovnicko – prorodinná opatření – i. 583/03_16_047/CLLD_16_02_020

Semináře pro příjemce od mpsv Nejbližší termíny konání seminářů v Praze (budova MPSV): 21.2.2019 19.3.2019 25.4.2019 22.5.2019 19.6.2019 Možnost registrace zde: https://www.esfcr.cz/vyzva-047-opz

Účetnictví projektu Příjemci, kteří vedou jednoduché účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, nebo daňovou evidenci podle zákona 586/1992 Sb., o daních z příjmů, povedou oddělenou evidenci nebo přiřadí odpovídající kód ke všem příjmům a výdajům spadajícím do přímých nákladů, majetkům a dluhům spadajícím do přímých nákladů s jednoznačnou vazbou k příslušnému projektu  Při kontrole musí být žadatel schopen předložit účetnictví nebo daňovou evidenci v plném rozsahu

Ex ante režim - platby 1. zálohová platba – částka vychází z celkových předpokládaných výdajů během období od zahájení realizace projektu až do konce 2. měsíce následujícího nejzazšího termínu pro předložení první ZoR projektu (zprávy o realizaci) dle podmínek v právním aktu. Tato zálohová platba je poskytnuta do 20 pracovních dnů od akceptace vydaného právního aktu ze strany příjemce. Další zálohové platby - Maximálně ve výši součtu vzniklých a vyúčtovaných způsobilých výdajů projektu očištěných o čisté příjmy, které jsou zařazeny do jednotlivých zpráv o realizaci, resp. žádostí o platbu, přičemž přesnou výši této platby stanoví na základě kontroly vzniklých výdajů projektu ŘO. Závěrečná platba - Maximálně do výše rozdílu mezi dosud poskytnutou podporou z OPZ a celkovou výší způsobilých výdajů projektu očištěných o čisté příjmy, které mají být kryty z prostředků OPZ; přesnou výši této platby stanoví ŘO na základě kontroly závěrečného vyúčtování. Viz odstavec 7.6.1 https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz/-/dokument/797817

Žádost o platbu na první zálohu u projektu s ex-ante financováním U projektů financovaných ex ante zajišťuje zpracování první žádosti o platbu (na základě které dojde k poskytnutí první zálohy) řídicí orgán, tj. příjemce nežádá o vyplacení první zálohy.  Zda je již řídicím orgánem administrována zálohová žádost o platbu a v jakém stavu se nachází, si může příjemce ověřit na záložce ŽÁDOST O PLATBU.  Dvoustupňové schvalování – nejdříve stav ZAREGISTROVANÁ, poté SCHVÁLENÁ 1. STUPEŇ, následně SCHVÁLENÁ 2. STUPEŇ a do 10 dnů jsou poukázány finanční prostředky na 1. zálohu na bankovní účet příjemce Pomůcka k vyplnění: https://www.esfcr.cz/pokyny-k-vyplneni-zpravy-o-realizaci-zadosti-o-platbu-a-zadosti-o- zmenu-opz/-/dokument/809712

Přílohy žádostí o platbu Doklady na způsobilé výdaje projektu spadající do nepřímých nákladů žadatel nedokládá, ale archivuje pro možnou kontrolu. Skeny účetních dokladů žadatel předkládá, přesahují-li částku 10.000,- Kč Osobní náklady – doklady: pracovní smlouvy, DPP, DPČ, dodatky, odůvodnění odměn za práci, pracovní výkazy; soupiska lidských zdrojů uvádějící skutečnosti dle pracovních smluv, DPP, DPČ, dodatků, odměn; Výpisy z bankovního účtu s viditelnými úhradami osobních nákladů. Cestovné – vyúčtované cestovní příkazy a skeny účetních dokladů v případě cestovného nad 10.000,- Kč, soupiska cestovních náhrad Pořízení zařízení a vybavení – soupiska faktur/účtenek/paragonů, skeny účetních dokladů nad 10.000,- Kč Režijní a administrativní výdaje – soupiska faktur/účtenek/paragonů, skeny účetních dokladů nad 10.000,- Kč, smlouvy o pronájmu Více v kapitole 6.3 specifické části pravidel viz: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz/- /dokument/797817

Zprávy o realizaci projektu a doprovodné informace Příjemce o tom, jak probíhá realizace podpořeného projektu, informuje ŘO prostřednictvím zpráv o realizaci projektu.  Zprávu o realizaci projektu má příjemce za povinnost předložit za každé monitorovací období, zpravidla za každých 6 měsíců, přesné vymezení je vždy stanoveno v právním aktu o poskytnutí podpory. Pro předložení platí lhůta do konce prvního měsíce následujícího po ukončení období, k němuž se zpráva vztahuje. Pro závěrečnou zprávu o realizaci projektu platí, že musí být předložena do konce druhého měsíce následujícího po ukončení období, k němuž se vztahuje. Pokud realizace projektu nebyla zahájena (dle právního aktu) první den kalendářního měsíce, pak pro zpracování zprávy platí lhůta 30 dnů, resp. 60 dnů.  Součástí zprávy o realizaci projektu je ve formátu žádosti o platbu vždy vyúčtování výdajů projektu.  Po ukončení realizace projektu žadatel předkládá závěrečnou zprávu o realizaci projektu Poté, co řídicí orgán založí v MS2014+ harmonogram zpráv o realizaci projektu, zobrazí se příjemci na konkrétním projektu v levém menu nová záložka ZPRÁVY O REALIZACI. Příjemce klikne na tuto novou záložku.  Pomůcka k vyplnění: https://www.esfcr.cz/pokyny-k-vyplneni-zpravy-o-realizaci-zadosti-o-platbu-a-zadosti-o-zmenu-opz/- /dokument/809712

Změny projektu Mohou být podstatné (nutný souhlas ŘO), nebo nepodstatné (možno provádět bez souhlasu ŘO ale žadatel stejně podává žádost o změnu). Pomůcka k vyplnění: https://www.esfcr.cz/pokyny-k-vyplneni-zpravy-o-realizaci-zadosti-o-platbu-a-zadosti-o- zmenu-opz/-/dokument/809732 Více ve Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji a případně také s nepřímými náklady: https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz/-/dokument/797817

Nepodstatné změny projektu změna kontaktní osoby projektu (včetně změny kontaktních údajů – telefon, e-mail) či adresy pro doručení písemností;  změna sídla příjemce podpory;  změna názvu příjemce (za podmínky dodržení pravidel pro změny příjemce viz kap. 5.1.3 specifické části pravidel)  změna v osobách vykonávajících funkci statutárního orgánu příjemce.  změna rozpočtu projektu (přesun prostředků mezi položkami, vytváření nových položek) v rámci jedné kapitoly rozpočtu;  přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu do výše 20 % celkových způsobilých výdajů projektu v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů, (počítáno vždy kumulovaně od podpisu právního aktu, příp. změnového právního aktu či od poslední schválené podstatné změny týkající se rozpočtu, podle toho, která z těchto skutečností nastala později), přičemž se nesmí jednat o navýšení kapitoly Křížové financování. 

Nepodstatné změny projektu změna místa realizace nebo území dopadu, které nemají dopad na způsobilost výdajů;  změna ve způsobu provádění klíčových aktivit, která nemá negativní dopad na plnění cílů projektu; jedná se zejména o technické aspekty, jako jsou načasování provádění aktivity, rozfázování provádění aktivity, rozšíření/snížení počtu činností, které klíčová aktivita předpokládala původně v menším/větším rozsahu, prodloužení provádění aktivity nad rozsah, který byl původně naplánovaný (ovšem stále v rámci schváleného období realizace projektu), rozšíření/zúžení záběru klíčové aktivity co se týče počtu účastníků nebo lokality;  navýšení počtu osob z cílové skupiny, které jsou do projektu zapojeny;  změna složení realizačního týmu;   změny smluv o partnerství;  vypuštění partnera z realizace projektu, pokud tato změna nevyžaduje navýšení částky veřejné podpory přidělené v právním aktu příjemci nebo nějakému z partnerů;  změna týkající se plátcovství daně z přidané hodnoty příjemce či partnera s finančním příspěvkem.

Podstatné změny projektu – podléhají schválení ŘO změny v klíčových aktivitách, kdy se nejedná o technické aspekty spadající do nepodstatných změn; mezi podstatné změny kromě jiného vždy patří zrušení klíčové aktivity nebo přidání zcela nové klíčové aktivity;  zahrnutí nové cílové skupiny, tj. rozšíření projektu i na osoby, na které projekt původně zaměřen nebyl;  přesun prostředků mezi jednotlivými kapitolami rozpočtu vyšší než 20 % celkových způsobilých výdajů projektu v režimu financování skutečně prokazovaných výdajů38 (počítáno vždy kumulovaně od podpisu právního aktu, příp. změnového právního aktu39 či od poslední schválené podstatné změny týkající se rozpočtu, podle toho, která z těchto skutečností nastala později);  navýšení celkového rozpočtu kapitoly Křížové financování;  přesun v rozpočtu mezi položkami na neinvestiční a investiční výdaje;  změna bankovního účtu projektu, resp. všech bankovních účtů, prostřednictvím nichž dochází k poskytování podpory z OPZ příjemci;  změna ve vymezení monitorovacích období (pokud se nemění termín ukončení realizace projektu);  změna v termínech, do kterých má být v realizaci projektu dosaženo stanoveného kroku (např. uzavření smlouvy s dodavatelem); relevantní pouze pro projekty, u kterých právní akt termíny a stanovené kroky obsahuje. 

Podstatné změny – vyžadující změnu právního aktu změna plánovaných výstupů a výsledků projektu (tj. cílových hodnot indikátorů);  změna termínu ukončení realizace projektu;  nahrazení partnera projektu jiným subjektem / jinými subjekty; navýšení celkového rozpočtu projektu;  vypuštění partnera z realizace projektu, pokud tato změna vyžaduje navýšení částky veřejné podpory přidělené v právním aktu příjemci nebo nějakému z partnerů;  navýšení částky veřejné podpory či podpory de minimis, kterou projekt zakládá příjemci nebo partnerovi s finančním příspěvkem; navýšení částky vyrovnávací platby na služby obecného hospodářského zájmu, která je v právním aktu specifikována. 

Zadávání zakázek V případě této výzvy se jedná o zadavatele podle §4 odst. 2 zákona, zadávající veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů. V případě zakázky s předpokládanou hodnotou nižší než 400.000,- Kč zadavatel nemusí provádět výběrové/zadávací řízení a nemusí dodávky, služby, stavební práce dokládat písemnou smlouvou. Postačí doložit účetní doklady, účetní záznamy s uvedením předmětu zakázky, množství plnění, cenou plnění. V případě zakázek s předpokládanou hodnotou od 400.000,- Kč více se žadatel řídí Obecnou částí pravidel pro žadatele a příjemce, odstavcem 20.5.2, viz https://www.esfcr.cz/pravidla-pro-zadatele-a-prijemce-opz/- /dokument/797767

Povinnosti příjemce – na co si dát pozor Máte-li webové stránky, zveřejněte na nich stručný popis projektu, jeho cíle a výsledky a zmínku, že na daný projekt je poskytována finanční podpora EU. Umístěte alespoň 1 povinný plakát velikosti min. A3 s informacemi o projektu v místě realizace projektu snadno viditelném pro veřejnost a udržujte ho zde min. do termínu dokončení realizace projektu dle právního aktu. Vaše komunikační a informační aktivity vztahující se k projektu musí být prezentovány včetně informace o poskytnuté podpoře z ESI fondů a za použití povinné publicity (viz vizuální identita, loga OPZ). Informujte cílové skupiny a účastníky projektu/podpořené osoby, partnery, podílející se na realizaci projektu, že projekt je financován za podpory z ESI fondů Šablony pro vizuální identitu naleznete zde: https://www.esfcr.cz/sablony-a-vzory-pro-vizualni-identitu-opz

Vizuální identita - kde je nutné ji použít povinný plakát, dočasná deska, stálá deska nebo billboard (viz kap. 19.1, bod 1c) a 1d);  webové stránky, microsity, sociální média informující o projektu;  propagační tiskoviny103 (brožury, letáky, plakáty, publikace, školicí materiály) a propagační předměty;   propagační audiovizuální materiály (reklamní spoty, product placement, sponzorské vzkazy, reportáže, pořady);   inzerce (internet, tisk, outdoor); soutěže (s výjimkou cen do soutěží);  komunikační akce (semináře, workshopy, konference, tiskové konference, výstavy, veletrhy);107  PR výstupy při jejich distribuci (tiskové zprávy, informace pro média);  dokumenty určené pro veřejnost či cílové skupiny projektu (vstupní, výstupní/závěrečné zprávy, analýzy, certifikáty, prezenční listiny apod.). 

Vizuální identita - kde není nutné ji použít interní dokumenty;  archivační šanony;  elektronická i listinná komunikace;  pracovní smlouvy;  veškeré smlouvy s dodavateli;  smlouvy mezi příjemcem či partnerem a dalším subjektem (nikoli dodavatelem), jejichž předmětem je zapojení cílové skupiny do projektu, kdy žádná ze smluvních stran není cílovou skupinou; účetní doklady vztahující se k výdajům projektu;  vybavení pořízené z prostředků projektu (s výjimkou propagačních předmětů);  neplacené PR články a převzaté PR výstupy (např. médii);  ceny do soutěží;  výstupy, kde to není technicky možné (např. strojově generované objednávky, faktury). 

Mas rakovnicko Simona Dvořáková +420 606 788 143 dvorakova@mas-rakovnicko.cz Lubenská 2250, Rakovník 269 01