Informatika – Průměr a min-max

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fyzika – Diody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:05_01_32_INOVACE_17.
Advertisements

Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Počítač zepředu a zezadu
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technologie – Měření a orýsování
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Inf Počítač a lidé s handicapem
Fyzika – Tepelná elektrárna
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Způsoby zápisu algoritmů
Technické prostředky v požární ochraně
Vytápění Tepelné ztráty
Lineární rovnice a nerovnice III.
Technická mechanika – Úvod do statiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Algoritmizace - opakování
Matematika Koule.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fyzika – Elektrolýza.
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické prostředky v požární ochraně
Inf Ovládání operačního systému
Technické prostředky v požární ochraně
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Inf Tabulkový procesor - formátování
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Matematika Komolý rotační kužel
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Inf Vývojový diagram.
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Technická mechanika – Převody
Inf Princip fungování elektronické pošty
Inf Teorie informace.
Technické prostředky v požární ochraně
Matematika Operace s vektory
Technické prostředky v požární ochraně
Technické prostředky v požární ochraně
Vnitřní paměti počítače
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
Informatika – Grafika.
Fyzika – Magnetická síla
Teorie Informace, signál
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Inf Rastová a vektorová grafika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Matematika Elipsa.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Matematika – přirozená čísla
Matematika + opakování a upevňování učiva
Informatika – Základní operace s buňkami
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Informatika – Průměr a min-max

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 05_01_32_INOVACE_09

FUNKCE PRŮMĚR A MIN-MAX Předmět: Informatika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Anotace: Používání funkcí průměr a min-max v tabulkovém procesoru MS Excel 2010. Klíčová slova: Excel 2010, funkce, průměr, min-max Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

? Průměr - aritmetický =PRŮMĚR(B2:B7) Další ze základních a nejpoužívanějších funkcí MS Excel. Vypočítá průměrnou hodnotu ze zadaných dat. Zadávání této funkce je stejně snadné jako funkce Součet. Hodnoty v průměrované oblasti musejí být ve stejných jednotkách. =PRŮMĚR(B2:B7) Podle funkce Suma (Součet) zkuste odhadnout, jak se zadává funkce Průměr. ? Obr. 1 – Průměr hodnot v tabulce

Zadání funkce Průměr Data do vzorce zadáváme několika způsoby: manuálně – oblast dat zapíšeme ručně do Řádku vzorců, zapíšeme funkci (např. =průměr), nebo ji zadáme přes ikonu Suma, funkce průměr a tažením myši označíme oblast dat, ve vyplněné tabulce se oblast označí automaticky, c) Využijeme Argument funkce, přes ikonu Suma → Další funkce → PRŮMĚR Obr. 2 – Zadávání funkce Průměr

CVIČENÍ 1 Do internetového prohlížeče zadejte tuto adresu: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/prace_a_mzdy_prace Údaje z tabulky zpracujte do přehledné tabulky a určete průměrnou mzdu v období 4. čtvrtletí 2009 – 1. čtvrtletí 2012. Zajímají nás všechny tři linie – Celá ČR, Podnikatelská sféra i Nepodnikatelská sféra. Po najetí myší na kolečka v grafu se objeví konkrétní číselný údaj.

DOBRÁ PRÁCE!!!

Min-max =MIN(B2:B7) =MAX(C2:C7) Funkci min-max používáme tehdy, chceme-li určit nejnižší nebo naopak nejvyšší hodnotu v oblasti buněk. Využívá se v případech, kdy např. nechceme mít údaje seřazeny od nejnižšího po nejvyšší (nebo naopak), ale zároveň potřebujeme rychle vědět výsledek. =MAX(C2:C7) Obr. 3 – Použití funkce min-max

Zadávání dat Podle předchozích funkcí vyjmenujte, jak se zadává funkce min-max. ? Vyzkoušejte na svých počítačích. Obr. 4 – Tři způsoby zadávání funkce min-max

CVIČENÍ 2 Do internetového prohlížeče zadejte tuto adresu: http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/stavebnictvi Údaje z tabulky zpracujte do přehledné tabulky a určete průměrný počet stavby bytů v období 1. čtvrtletí 2009 – 1. čtvrtletí 2012. Zajímají nás všechny oba sloupce – Byty zahájené i Byty dokončené Po najetí myší na sloupce v grafu se objeví konkrétní číselný údaj.

DOBRÁ PRÁCE!!!

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí … Použité zdroje Obr. 1 – Archiv autora, IKT41. Obr. 2 – Archiv autora, IKT42. Obr. 3 – Archiv autora, IKT43. Obr. 4 – Archiv autora, IKT44. Kliparty pocházejí z archivů MS Office. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.