Rozhlasová digitalizace v T-DAB/DAB+

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technický plán přechodu A co dál?
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
Vedení správního řízení
DIGIMEDIA 2013 Nové horizonty rozhlasového vysílání Marcel Procházka České Radiokomunikace a.s. 13. června 2013.
18. prosince 2009 Mgr. František Čunderlík, MBA
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Bilance české digitalizace Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Příštích deset let bude charakterizováno rozvojem technologie i programového obsahu televizního vysílání a s tím souvisejících nových služeb. Nové technologie.
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Vaše jistota na trhu IT Důvěryhodné ukládání elektronických dokumentů (legislativní pohled) David Zimandl, ICZ a.s Brno.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Digitalizace – Tisková konference Prima TV. Digitalizace – tisková konference Jak chápeme digitalizaci?  Vnímáme digitalizaci jako proces, který.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Struktura vlastnictví 100%. Parlament Vláda Nadační trust Správní rada Vzdělávací společnost Správa Švédského rozhlasu (SRF) Rozhlasová služba ve městě.
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
AEM 20. Listopadu 2003 Operátor trhu s elektřinou - činnosti, přeshraniční přenosy, burza.
Novela zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Mgr. David Kotris ISSS 2005 Hradec Králové
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
DIGITÁLNÍ VYSÍLÁNÍ V ČR. ISSS Proces digitálního vysílání v ČR (1999 – 2004) 1999  zahájení experimentálního vysílání DTV (Praha, později Brno)
Správa místních poplatků
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
PRÁVO VÝROBCE ZVUKOVÉHO ZÁZNAMU K JEHO ZÁZNAMU §§
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
OBLAST VYDÁVÁNÍ POVOLENÍ. Povolování obchodu s vojenským materiálem upravuje § 6 až 13 zákona č. 38/1994 Sb. § 6 - vydává se právnické osobě se sídlem.
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
JUDr. Jaroslav Stránský
Uzavírání a opakování pracovních poměrů na dobu určitou JUDr. Jaroslav Stránský, Ph.D. © Dashöfer Holding, Ltd. a Verlag Dashöfer, nakladatelství, spol.
Správní právo procesní instituty Jana Jurníková. Procesní pojmy a instituty obecný úvod část druhá s.ř. Vztahují se na všechny fáze správního.
Správní řád -vybrané instituty
Informace o vyhlášce č. 460/2005 Sb., kterou se mění vyhláška č. 231/2004 Sb., kterou se stanoví podrobný obsah bezpečnostního listu k nebezpečné chemické.
Divák musí vědět, kdy a proč by měl investovat do nové televize Marcel Procházka Ředitel regulace a strategie DVB-T2 Televizní digitalizace
Strategie rozvoje pozemního televizního vysílání 1. prosince 2015 Konference Asociace regionálních a lokálních televizí Marcel Procházka Ředitel regulace.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
NOVINKY V ZÁKONĚ O PŘESTUPCÍCH Změny k
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
„Autorská práva související s používáním fotografií, obrázků a map“ Mgr. Karel Švercl, právník Odboru rozvoje, fondů EU, cestovního ruchu a sportu Krajského.
Budoucnost DTT: DVB-T2 a konkurence RNDr. Radim Pařízek
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Terestriální vysílání digitální.
Strategie rozvoje zemského televizního vysílání 3. prosince 2015 Volební výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky Martin Gebauer Generální.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
[ 1 ] Mgr. Linda Grohsová Seminář 8 – Registrační sekce, © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv Mgr. Linda Grohsová PPK, sekce registrací Státní.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Jedenáct let aplikace „nového“ správního řádu a jeho proměny administrativní a justiční praxí – aneb 3 podivuhodné judikáty Stanislav KADEČKA SPRÁVNÍ.
Veřejnoprávní smlouvy
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Rozhodčí řízení Přednáška 9 VŠFS 2016.
Novela veterinárního zákona
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Novela zákona o místních poplatcích
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Paragrafované znění II
Procesní prostředky regulace správního řízení
Působnost valné hromady
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Český telekomunikační úřad
Paragrafované znění II
Mediální reflexe 2018 Ministerstvo kultury.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

Rozhlasová digitalizace v T-DAB/DAB+ a s ní spojené problémy z pohledu RRTV Mediální reflexe 2018 Zbiroh 25. září 2018

Současná právní úprava k rozhlasovému vysílání prostřednictvím vysílačů Udělování licencí probíhá na základě zákona č. 231/2001 sb., konkrétně ustanovení § 12 a násl. v případě analogového vysílání a podle § 25 v případě digitálního vysílání. skutečná omezení představují přechodná ustanovení podle čl. II zákona č. 196/2009 Sb., kterými byl změněn zákon č. 231/2001 Sb. ve smyslu, mimo jiné, zavedení transformačních licencí a stanovení data oprávněného vysílání v fm pásmu do 10. 10. 2025.

Vybraná přechodná ustanovení podle čl. II zákona č. 196/2009 Sb. 1. Provozovatel rozhlasového vysílání s licencí, který vysílá na základě licence udělené mu Radou pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Rada") přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a který se písemně zaváže, že bude ve svém vysílání podporovat přechod na zemské digitální rozhlasové vysílání a na základě usnesení vlády o přechodu na zemské digitální rozhlasové vysílání ukončí analogové vysílání, je oprávněn písemně požádat Radu o udělení transformační licence, na základě které bude oprávněn vysílat do 10. října 2025. Účastníkem řízení o udělení transformační licence je pouze žadatel. Správní poplatky při udělení transformační licence se řídí stejnými pravidly jako při udělení nové licence.

Vybraná přechodná ustanovení podle čl. II zákona č. 196/2009 Sb. 5. Transformační licence zaniká a) dnem 10. října 2025 b) z důvodů uvedených v § 24 zákona č. 231/2001 Sb.   6. Rada je oprávněna vydat licenci k rozhlasovému vysílání šířenému prostřednictvím vysílačů analogově tak, aby její platnost, a to i včetně prodloužení podle § 12 zákona č. 231/2001 Sb., skončila nejpozději 10. října 2025. 7. Rada rozhodne o odebrání transformační licence, pokud provozovatel vysílání opakovaně poruší svůj písemný závazek podle bodu 1 nebo neukončí analogové vysílání ve stanoveném termínu podle usnesení vlády.

Současný stav licencí k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím vysílačů K 25. září 2018 RRTV eviduje tyto licence k provozování rozhlasového vysílání : Prostřednictvím FM vysílačů celkem 211 licencí, z toho 86 Transformačních, 11 Prodloužených (z toho 8 transformovatelných) a 114 Nových   prostřednictvím AM vysílačů celkem 3 licence  prostřednictvím vysílačů digitálně celkem 8 licencí

Dosavadní (ne)rozhodnutí o digitalizaci V současné chvíli není situace příliš jasná, nejsou rozhodnuty podstatné otázky: proběhne vůbec digitalizace pozemních vysílačů ? Bude vypnuto pásmo fm a am ? Bude se vysílat v souběhu a jak dlouho – měsíce, roky, trvale ? Stihne se vše do 10. října 2025 ?

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta pouze digitální vysílání po 10. 10. 2025 Podle současného znění by do 10. 10. 2025 mělo být vypnuto analogové vysílání (FM, ale i AM pásmo) a nadále by měl rozhlas vysílat prostřednictvím vysílačů pouze digitálně. V takovém případě je třeba provést výběrová řízení pro operátory multiplexů, postavit sítě a z pohledu Rrtv hlavně vést licenční řízení pro udělení rozhlasových digitálních licencí – v konečném součtu se dá očekávat několik desítek až stovka takových řízení. Otázka je, zda je celý proces možné stihnout do 10. 10. 2025

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta pouze digitální vysílání po 10. 10. 2025 Přestože se tato varianta jeví na první pohled jako nejsnazší, není prostá problémů – nedostatečná penetrace digitálními přijímači, úprava zákona č. 231/2001 Sb. (úprava omezení celoplošných licencí přidělených jednomu provozovateli), úprava zákona 484/1991 Sb. o českém rozhlasu (zejména jeho § 3 odst. 1 písm. a)), vypnutí analogového vysílání bez zřejmé nutnosti tohoto kroku (co se bude dále dít s analogovými kmitočty?)… Tato varianta by v tuto chvíli znamenala vysoké riziko, hraničící s jistotou, že významná část obyvatel ČR by po rozhodném datu neměla snadný přístup k vysílání, což lze považovat za její kruciální slabinu.

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta pouze analogové vysílání po 10. 10. 2025 I V případě, že by padlo rozhodnutí, podle kterého nebude v Čr rozhlasové vysílání prostřednictvím vysílačů digitalizováno, bude třeba do 10. 10. 2025 provést významné množství změn a úkonů - úprava zákona č. 231/2001 Sb. (zrušení přechodných „digitalizačních“ ustanovení), úprava zákona 484/1991 Sb. o českém rozhlasu (zejména jeho § 3 odst. 1 písm. c) a d)). Z pohledu rrtv je pak zjevná nutnost zajistit analogové vysílání – velká část licencí má omezenou platnost do 10. 10. 2025 – tedy provést více než 100 (v reálu spíše 150 licenčních řízení) je při současné právní úpravě úkol na několik let, otázka je, zda by tato situace také neměla být spojena s optimalizací kmitočtového spektra.

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta pouze analogové vysílání po 10. 10. 2025 Tato varianta zachovává více méně současný status quo, nicméně by znamenala také ztracenou příležitost, zejména pokud se týká množství rozhlasových programů pro posluchače, tedy větší možnosti jejich výběru. Otázkou je taktéž obhájení transformačních licencí, pokud k žádné transformaci rozhlasového vysílání nedojde, nicméně to je už úkol pro někoho jiného. Vzhledem k množství agendy s ní spojené by i pro tuto variantu bylo třeba rozhodnout co nejdříve, aby 11. 10. 2025 jediným provozovatelem v éteru nezůstal český rozhlas jako provozovatel ze zákona.

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta souběžné vysílání po 10. 10. 2025 Pokud bude rozhodnuto, že rozhlasové vysílání v ČR bude probíhat (alespoň po nějakou dobu) jak analogově, tak digitálně, s tím, že tento souběh bude (dočasně nebo trvale) i po datu 10. října 2025, bude třeba (změnou zákona č. 231/2001 Sb.) se vypořádat s tímto časovým omezením. To se týká nejméně 94 transformačních a transformovatelných licencí, ovšem s ohledem na riziko nepovolené veřejné podpory, bude zřejmě nutno rozhodovat minimálně také o zbývajících netransformovatelných licencích (v tuto chvíli 117 licencí). Zároveň bude třeba udělit příslušné množství digitálních licencí.

Problémy RRTV jako licenční autority – varianta souběžné vysílání po 10. 10. 2025 Tato varianta v tuto chvíli vypadá zřejmě nejprůchodněji a nejlogičtěji, spojuje řadu výhod předchozích variant a přináší také několik nevýhod (z nichž nejvýznamnější je nákladovost takového souběhu). Z hlediska rrtv se zároveň jedná o variantu zřejmě nejnáročnější, dost podstatně bude záležet na změně právní úpravy a rozhodnutí zda, a případně jak, prolongovat dobu platnosti analogových licencí. Komplikace lze spatřovat v nutnosti vyhnout se obvinění z nepovolené státní podpory, stejně jako případným soudním řízením, která mohou vše pozdržet v řádu let.

Děkuji za pozornost Mgr. František Čunderlík, MBA E-mail:cunderlik.f@rrtv.cz