a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Advertisements

Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Seminář CACE Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.. Upravený rozpočet hlavních příjemců v roce Investor SFDI upravený rozpočet OPD upravený rozpočet EIB upravený.
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Silnice nebo železnice
Program rozvoje venkova a problematika DPH Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Stav realizace ESF programů v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí k Tisková konference 5. února 2007.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Příspěvkové programy SFDI Praha, 7. dubna 2016 Ing. Karel Havlíček.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2015  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Sekce energetiky Odbor energetické účinnosti a úspor Energetická účinnost – financování 11 Ing. Vladimír Sochor ředitel odboru energetické účinnosti a.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok  RJMK dne projednala návrh rozpočtu JMK na rok 2016 a doporučila ZJMK ke schválení.  Rozpočet.
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Směrnice č. V-2/2012 Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy.
Financování dopravní infrastruktury v období
Financování dopravní infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Dotační programy sfdi.
Brandýs n. L. – Stará Boleslav, 18. října 2016
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Budování dopravní infrastruktury
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování OE
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury Rozpočet SFDI pro rok 2018 a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 - 2017 v tis. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017 Upravený rozpočet celkem 77,9 mld. Kč Národní zdroje 60,9 mld. Kč EU zdroje 17,0 mld. Kč Čerpání rozpočtu 75,8 mld. Kč, cca 97,3% Investice 39,3 mld. Kč, cca 96,0 % Neinvestice 36,5 mld. Kč, cca 99,2 % Poznámka: předběžné údaje; údaje bez aparátu SFDI roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 3

Čerpání rozpočtu SFDI na rok 2017 v mil. Kč Příjemce Upravený rozpočet Uvolněno % čerpání ŘSD ČR 37 800 37 527 99,28% SŽDC* 33 822 33 646 99,48% ŘVC ČR 269 210 78,04% Ostatní 6 011 4 407 73,31% Celkem 77 902 75 790 97,29% Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. * bez DPH 4

Financování silnic II. a III. třídy V letech 2015 – 2017 poskytnut mimořádný příspěvek na opravy silnic II. a III. tříd (včetně komunikací dočasně nahrazujících nevybudovaný SOKP) celkem 11 mld. Kč V roce 2017 celkem 3 420 mil. Kč zdroje SFDI 2 500 mil. Kč vládní rozpočtová rezerva I. 500 mil. Kč vládní rozpočtová rezerva II. 420 mil. Kč Čerpáno v roce 2017 celkem 3 003 mil. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 5

Financování silnic II. a III. třídy v letech 2015 - 2017 v tis. Kč Rok Rozpočet Čerpáno v % Nedočer-páno 2015 4 418 900 4 390 886 99,37% 28 014 0,63% 2016 3 022 396 3 010 323 99,60% 12 073 0,40% 2017 3 360 066 3 002 737 89,37% 357 329 10,63% Celkem 10 801 362 10 403 946 96,32%   Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Čerpání dle objemově největších příjemců Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč.

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2018 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 80,9 mld. Kč z toho - národní zdroje 60,1 mld. Kč - EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje nově zahajované investiční akce (možnost navýšit zdroje EU v průběhu roku) 8

Rozpočet SFDI 2018 - příjmy v mil. Kč Příjmy navýšeny o zůstatky, nároky a další národní zdroje 9

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Rozpočet SFDI 2018 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2018 Příjemce Národní OPD 2014-2020 CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD * 28 896 7 562 126 121 36 705 SŽDC ** 27 234 7 443 3 248 1 37 926 ŘVC 972 78 12 1 062 Ostatní příjemci 3 019 2 150 5 169 Výdaje celkem 60 121 17 155 3 452 134 80 862 * Celkový rozpočet činí 38,1 mld. Kč, část alokována na nové akce ** bez DPH 10

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje ŘSD v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 16 983 17 751 17 427 z toho: Opravy a údržba 11 400 10 900 11 200 z toho: Mýto a telematika 3 718 4 986 4 362 z toho: Provozní výdaje 1 865 Ostatní programy (globální položky) 1 080 Příprava akcí 2 880 Investiční akce * 15 762 17 797 11 399 Celkem 36 705 39 507 32 785 * Celkový rozpočet ŘSD činí 38,1 mld. Kč, část prostředků je alokováno na nové akce a bude uvolňována v návaznosti na uzavírání smluv se zhotoviteli 11

12

Rozpočet SFDI 2018 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje 2018 celkové výdaje 2019 celkové výdaje 2020 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozování 19 101 14 304 14 884 Ostatní programy (globální položky) 2 199 2 842 2 236 Příprava akcí 987 972 1 047 Investiční akce 15 639 18 399 10 887 Celkem 37 926 36 517 29 054 Poznámka: - částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátce DPH 13

14

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2018 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 250 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a odstraňování nehodových lokalit na silnicích II. a III. tříd 100 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 150 Křížení místních komunikací Letiště – ochrana civilního letectví před protiprávními činy 40 CELKEM 790 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 15

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců 2018 Olomoucký a Zlínský kraj v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců 2018 Příjemce Olomoucký kraj Zlínský kraj ŘSD * 1 248 177 SŽDC 109 Kraje – silnice II. a III. tříd 243 139 Ostatní 156 14 Výdaje celkem 1 756 330 * bez prostředků na přípravu, opravy a údržbu, předpoklad navýšení u investičních akcí po uzavření smluv na relizaci 16

Střednědobý výhled pro rok 2019 celkem výhled 84,6 mld. Kč z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje pro rok 2020 celkem výhled 69,7 mld. Kč z toho 53,5 mld. Kč národní zdroje finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu Hledání dalších zdrojů financování PPP, Kombinace zdrojů – Blendingová výzva Nutnost navýšit národní zdroje o 20 – 30 mld. Kč ročně 17

Efektivní využití finančních prostředků SFDI Průběžně zdokonalovaný systém Systém hodnocení ekonomické efektivnosti Cenové databáze Supervize přípravy akcí a oponentní posudky Standardizace smluvních vztahů Supervize staveb Rozšíření digitálních technologií a zavedení informačního modelování staveb – BIM 18

BUILDING INFORMATION MODELLING 19

Plán zavádění metody BIM pro dopravní stavby PS Technické předpisy a metodiky Příprava a realizace pilotních projektů Budování znalostní základny pro BIM Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 20

Technické předpisy a metodiky Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 21

Realizace pilotních projektů SŽDC Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérového přístupu v žst. Roudnice nad Labem Modernizace trati Rokycany – Plzeň Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 22

Realizace pilotních projektů SŽDC Modely SUDOP PRAHA a.s. Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 23

Příprava a realizace pilotních projektů ŘSD ČR I/42 BRNO VMO ŽABOVŘESKÁ, ETAPA I D1 Modernizace – úsek 04, EXIT 34 Ostředek – EXIT 41 Šternov – nadjezd ev.č. D1-040 (most nad D1) Úprava křižovatky silnic I/32 a II/125 na exitu 42 dálnice D11 – přestavba na OK (OK Poděbrady) Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 24

Pilotní projekty ŘSD ČR Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 25

Pilotní projekty ŘSD ČR Model Mott MacDonald CZ Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 26

Aktuální příprava metodik Metodika pro posouzení mimořádně nízké nabídkové ceny Metodika pro hodnocení ekonomické výhodnosti nabídek u veřejných zakázek na služby a stavební práce v rezortu ministerstva dopravy ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Koncem března 2018 byly metodiky představeny na MD V květnu 2018 předložení na CK a schválení prozatimních metodik Pilotní projekty investorů v průběhu roku 2018 Dopracování dle zkušeností investorů v roce 2019 27

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI