Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál slouží žákům k seznámení s měřením teploty, s pomůckami, kterými teplotu měříme a s nejznámějšími teplotními stupnicemi.
Advertisements

TUHNUTÍ. TÁNÍ – opakování a) Je přeměna pevné látky na látku kapalnou. b) Probíhá při teplotě tání (u krystalické látky). c) Těleso teplo přijímá. d)
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Voda (opakování) Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola 21. století Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Voda Základní podmínka života Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název DUMu: VY_52_INOVACE_22_4_RISKUJ_VODA, VZDUCH, OHEŇ Číslo skupiny: 2 Autor: Ing. Stanislava Kolářová Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vlastnosti plynů.
Změny skupenství látky
Zatmění měsíce Ing. Jan Havel.
Voda H2O. Voda H2O Typy vod V přírodě se voda nikdy nevyskytuje čistá, obsahuje vždy určité množství rozpuštěných látek, plynů a nerozpuštěných pevných.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Atmosférická vlhkost a srážky
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
Znečištění ovzduší Obr. 1
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Oběh vody v přírodě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-11
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Směsi stejnorodé se oddělují krystalizací nebo destilací
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Směsi.
AUTOR: Blanka Petlánová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Autor: Stejskalová Hana
Neživá příroda vzduch a voda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Autor: Stejskalová Hana
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
Abiotické podmínky života.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Freony Martin Trojan 9.A.
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Vlastnosti plynů.
Molekulová fyzika Vlhkost.
Vzduch.
Člověk a jeho svět 3. ročník
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Podzemní voda a prameny
Transkript prezentace:

Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu. Jmenuj největší zdroje nečistot v ovzduší a opatření, jak můžeme množství nečistot omezit. Vysvětli pojmy teplotní inverze a smog. Jak vyrobíme kapalný kyslík? Jmenuj alespoň tři jeho využití. Co je to ozon?

Voda - opakování Vysvětli pojem hydrosféra. Popiš vlastními slovy „oběh vody v přírodě“. Na jaké druhy dělíme vodu podle obsahu minerálních látek? Jakým jednoduchým pokusem bys odlišil vodu měkkou od tvrdé? Jak bys z vody načerpané z vodovodního kohoutku vyrobil vodu destilovanou? Kde se v minerální vodě berou rozpuštěné minerály? Vysvětli pojem pitná voda a popiš, z jakých zdrojů ji získáváme a jakým postupem ji upravujeme. Jak je třeba upravit odpadní vodu, než ji vypustíme zpět do přírody?