Školení starostů obcí ORP České Budějovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Integrovaný záchranný systém a jeho složky
Úloha zdravotnictví v systému krizového řízení LK Alena Riegerová vedoucí odboru zdravotnictví KÚ LK školení starostů, jaro 2015.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
P OJIŠTĚNÍ NEMOVITOSTÍ V ZÁPLAVOVÝCH ÚZEMÍCH – MOŽNOST POVINNÉHO ZAVEDENÍ ? Ing. Daniel Pokorný RNDr. Pavel Punčochář, CSc. sekce vodního hospodářství.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
POVODEŇ Povodeň je přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda zaplavuje území mimo koryto vodního toku.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Ochrana před živelními pohromami ve vztahu k cyklu krizového managementu Operační program Vzdělávání pro.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Budování cyklostezek z pohledu správce vodních toků Mladá Boleslav Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik.
LEGISLATIVA Mgr. Bohumír MARTÍNEK, Ph. D. Vedoucí Ústřední odborné rady ochrany obyvatelstva SH ČMS 1.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Hlásná předpovědní a povodňová služba a odborné pokyny pro její provádění Mgr. Ondřej Kosík Regionální předpovědní pracoviště ČHMÚ, pobočka Ostrava.
Sociální práce na obcích v rámci ORP - Zákon o sociálních službách.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL MLADÝ ZÁCHRANÁŘ 2012 SOUTĚŽ PRO DĚTI ZÁKLADNÍH ŠKOL HZS Ústeckého kraje.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnostní systém ČR
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Stavební uzávěra základní informace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Bojový řád jednotek požární ochrany Činnost hasičů na místě zásahu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Název projektu: Moderní škola
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Školení povodňové komise
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Ochrana člověka za mimořádných událostí
Krizové řízení školení starostů obcí v Českých Budějovicích
PODPORA SPECIFICKÝCH SKUPIN OBČANŮ PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví ORP Chrudim Podpora sociální práce v obci Chrudim a ve správním obvodu obce s rozšířenou.
Zvládání sucha a stavu nedostatku vody
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Odbor dopravy - Bc. Petr Fehér
Výstrahy ČHMÚ DISTRIBUCE
Transkript prezentace:

Školení starostů obcí ORP České Budějovice Mgr. Petra Kamišová Magistrát města České Budějovice, krizové řízení 10. 3. 2015 24. 3. 2015

Obec Je základním prvkem v systému orgánů krizového řízení, podílí se tak na zajištění bezpečnosti území Starosta obce zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, ostatní orgány obce se na tom podílejí připravenost je: materiální, personální, dokumentační, finanční)

Připravenost obce Personální Zřízení krizového štábu obce (starosta, místostarosta, zastupitel, velitel JPO) Materiální Pořízení základního materiálu k překonání krizové situace např.: deky, čerpadla, vysoušeče.. Dokumentační Zpracování krizové dokumentace obce viz HZS Finanční Rezerva v rozpočtu obce na řešení krizové situace

Kdo vám může pomoci? Vámi předem vytvořený krizový štáb obce, který bude pro Vás podporou při rozhodování a zvládání krize a zabezpečí dokumentaci všech činností Nebudete v tom sami! Doporučujeme zřídit KŠ i v nejmenších obcích, neboť i tam můžete jednou řešit velký problém! Dokumentaci k vytvoření KŠ předává HZS při návštěvách jednotlivých obcí.

Kdo vám může pomoci? Integrovaný záchranný systém – základní i ostatní složky JPO obce; právnické a podnikající fyzické osoby v obci (materiál, technika, ubytovací kapacity); materiál v obci připravený k řešení krizové situace; nářadí a drobný materiál (nákup, materiál fyzických osob v obci); dobrovolníci; charitativní organizace; materiál a technika Správy státních hmotných rezerv; pracovní povinnost, pracovní výpomoc;

Povinnosti obce vůči ORP Starosta obce plní úkoly stanovené starostou obce ORP a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a opatření uvedení v Krizovém plánu obce s rozšířenou působností České Budějovice. Obecní úřad poskytuje podklady a informace ke zpracování krizového plánu ORP

Zajištění připravenosti ORP ČB na MU a KS Dnešní školení starostů ve spolupráci s HZS JČK a KU JČK Krizová dokumentace pro starosty obcí (kontakty, postup obce při řešení MU a KS, spolupráce s velitelem zásahu, formuláře, přehled krizových opatření hejtmana) Individuálními konzultacemi u vás Webové stránky krizového řízení www.c-budejovice.cz Sekce Pro starosty

Spolupráce obce a ORP Nabízíme pomoc při zpracování krizové dokumentace obce Nabízíme pomoc konzultační v rámci přípravy na MU a KS Nabízíme pomoc při řešení KS v rámci krizového štábu ORP - vyžadování nezbytných dodávek

Kontakty na pracoviště krizového řízení Mgr. Miloslav Soukup, tajemník BR a KŠ soukupm@c-budejovice.cz Tel: 724 156 189 Ing. Václav Vašek, KŠ vasekv@c-budejovice.cz Tel: 724 156 186 Mgr. Petra Kamišová, KŠ a PK města kamisovap@c-budejovice.cz Tel: 702 152 550 Ing. Jaroslava Snížková, PK ORP snizkovaj@c-budejovice.cz, 728 461 990

Dle VHP v místech nouzového ubytování starosta příjmové obce zajistí: vybavení místa nouzového ubytování potřebným materiálem dle potřeby (lehátky, karimatky, deky, spacáky apod.); ubytování evakuovaných osob; dostatečnou kapacitu parkovacích míst pro osobní vozidla zpracování, průběžné vedení evidence ubytovaných osob a její předání OÚ příjmové obce dle požadavků HZS JčK; stanovený režim v ubytovacím zařízení; řešení otázek spojených se zabezpečením potřeb ubytovaných osob (zdravotní, sociální, hygienické, případně jiné nezbytné životní potřeby); stravování ubytovaných osob; vzájemnou komunikaci mezi místem ubytování a starostou obce.

Děkuji za pozornost Dotazy?

Povodně Povodeň – přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrch.vod, při kterém voda již zaplavuje území mimo koryto vodního toku a může způsobit škody. Může to být i zaplavení území při soustředěném odtoku srážkových vod. Zvláštní povodeň – porucha na vodním díle- přelití nebo protržení hráze. Ochrana před povodněmi: Předcházení a zvládnutí povodň.rizika v ohroženém území. Prevence: vyhlášení záplavových území, důsledné zadržování srážkových vod na místě vzniku: správné hospodaření na zem.půdě, retence vody v retenčních nádržích, zasakování, zpomalování odtoků, v územních plánech vymezovat plochy pro retenci, respektovat vyhlášená záplavová území. Další prevencí jsou povodňové prohlídky na tocích- kontrola skládek v okolí toků, údržba toků.

Preventivní opatření- jsou i povodňové plány, prohlídky v zápl Preventivní opatření- jsou i povodňové plány, prohlídky v zápl. územích a v blízkosti toků, příprava účastníků povodň. ochrany, předpovědní a hlásná povodň. služba, příprava limitů stupňů povodň. aktivity   Stupně povodň. aktivity- 3 1.stupeň – bdělost- při nebezpečí přirozené povodně- vydání výstražné informace ( tento stav může být – hodnota na vodním toku) 2.stupeň - pohotovost- nebezpečí povodně přerůstá v povodeň – znamená to, že začíná povodeň- můžou to být mezní hodnoty na toku- aktivizují se povod. orgány, provádějí se opatření ke zmírnění průběhu povodně 3.stupeň – stav ohrožení- vznik velkých škod, ohrožení životů a majetku osob v záplavovém území, provádějí se povodň.zabezpečovací práce, záchranné práce , popř. evakuace.    2. a 3. SPA vyhlašují a odvolávají ve svém územním obvodu povodň.orgány. O tomto vyhlašování je povodň.orgán povinen informovat subjekty uvedené v PP a vyšší povodň.orgán.

Povodňové orgány obcí- povodňové komise v obcích, v jejichž územních obvodech je možnost vzniku povodní. Předsedou PK je starosta, další členy jmenuje starosta z členů zastup. a z fyzických osob a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření při povodních.   Záplavová území – administrativně určená území, která mohou být při povodni zaplavena. Navrhuje vždy správce vodního toku. Aktivní zóny- zákaz staveb s výjimkou vodních děl ( ochrana před povodněmi, odvádění odpadních vod, apod.),zákaz těžení nerostů a zeminy, skladovat odplavitelný materiál, zřizovat oplocení, živé ploty, zřizovat kempy. Povodňové plány- dokumenty, které obsahují způsob zajištění včasných a spolehlivých informací o vývoji povodně, způsob zajištění aktivizace povodň.orgánů, zabezpečení hlásné a pov.služby, organizace záchr.prací, stanovení SPA- norma TNV 752931.

Věcná část povodň.plánů- Charakteristika území, výskyt povodní v území, vodní díla, zvláštní povodně, ohrožené objekty a kritická místa- konkrétně kde PP vlastníků nemovitostí- celkem kolik bytů, RD, osob Hlásné profily- na jakých tocích- 1.SPA – hladina, kritické místo, 2.SPA Předpovědní povodň.služba- od ČHMÚ nebo cestou HZS nebo hromadné sdělovací prostředky nebo ORP nebo PK sousední nebo obyvatelé Opatření k ochraně před povodní- Za povodně: odstraňování překážek v toku, sanace sesuvů, nátrží, stabilizace břehů, stavby protipov.zábran, opatření proti vzdutí vody – zpětné klapky na kanalizaci, opatření proti znečištění pitné vody Po povodni: dokumentační práce, vyhodnocení , pomoc obyvatelům, povodň. prohlídky- min.1x ročně za účasti správce toku--- zápisy, foto----opatření-skládky, dřeviny.   Vyhodnocení povodní- povod.kniha, zaznamenání průtoků, nejvýše dosaž.hladiny- fota Evakuace- evakuační místa, objízdné trasy, nouzové zásobování vodou Organizační část- složení povodňových komisí Grafická část PP- mapy vodních toků, vodní díla, hlásné profily