Intenzivní podpora školám - SRP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Podpůrná opatření prvního stupně
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Individuálně vzdělávací plán
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Synergie manažerského týmu
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Sebehodnocení školy z pohledu zřizovatele (obce)
Autoevaluace z pohledu
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Strategické řízení a plánování ve školách
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Model intenzivní podpory
MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Intenzivní podpora školám - SRP
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Intenzivní podpora školám - SRP Šance pro školy 21. 11. 2018 Ostrava/Olomouc CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Cíl podpory Kompetentní, sebevědomé vedení školy, které zná potřeby rozvoje školy a pedagogického sboru, definuje srozumitelné a realistické strategické cíle, plánuje a realizuje adekvátní a efektivní řešení.

Reálnost a hodnota projektu komplexní přístup – osobní pomoc KRŠe, cyklus seminářů pro širší vedení škol, metodické materiály, využití centra podpory, další semináře, webináře… časové krokování – od přípravy KRŠů až po plnění úkolů v jednotlivých oblastech (analýza potřeb, zpracování plánu rozvoje školy včetně akčního plánu, evaluace posunu – změny) potenciál přínosu – působením na vedení školy (ředitele) je reálný dominový efekt: ředitel školy – vedení školy – pedagogičtí pracovníci – žáci trvalá přidaná hodnota

Příprava na první setkání ve škole Ve spolupráci s vedením krajského pracoviště NIDV v Ostravě a ČŠI vytipovány školy s potenciálem rozvoje. Následuje: získávání základních informací o škole studium dostupných materiálů odhad specifik školy odhad možných rizik a problémových oblastí zvažování možných postupů jednání časový a obsahový plán jednání

První setkání s vedením dvou vytipovaných škol – každý začátek je těžký Po telefonické dohodě se uskutečňuje první setkání vedení školy s vedoucím krajského pracoviště NIDV a konzultantem rozvoje školy (KRŠ). Obsahem jednání je především: základní informace o projektu přínos zapojení do projektu pro školu (počínaje ředitelem a konče žáky) – využití potenciálu rozvoje školy nástin postupu pomoc se strany KRŠe, centra podpory … V případě jedné školy uskutečněno motivační setkání s pedagogy školy za účasti manažerů projektu.

Dvakrát stejný scénář – dvakrát neúspěšný závěr Provedena analýza možných příčin neúspěchu. Úvaha o úpravě strategie. Nové vytipování škol.

Starobylé důležité nářadí zemědělců SRP může být také srp Starobylé důležité nářadí zemědělců

SRP kvalitní materiál nářadí pro sklizeň úrody správně naklepaný zajistit co největší úrodu správně tvarovaná rukojeť zpracování půdy, kvalitní osivo, ošetřování dělat věci správně dělat správné věci

Poznávání ze všech stran a) formální: webové stránky, ŠVP, inspekční zpráva, výroční zprávy, plán práce školy na školní rok, třídní knihy … b) autentické poznávání: názory a postoje ředitele školy, členů vedení školy a mateřské školy, klíčových pedagogických pracovníků (VP, koordinátor ŠVP, školní metodik prevence, speciální pedagog, další pedagogičtí pracovníci a správní zaměstnanci) c) syntetické poznatky: úroveň vnímání života školy, schopnost srozumitelně formulovat názory, hierarchie hodnot (cílů) osobních i pedagogických, zaujatost pro práci …

Zpracováváme analýzu potřeb školy Cenný pomocník – hodnotící kritéria Kvalitní školy Posuzováno 5 základních oblastí: Koncepce a rámec školy Pedagogické vedení školy Kvalita pedagogického sboru Výuka Vzdělávací výsledky žáků

Roviny posuzování 1) Porovnávání kritérií se současným stavem s ředitelem školy a vedoucí MŠ 2) Porovnávání kritérií se současným stavem s širším vedením školy 3) Porovnávání kritérií s obsahem a úrovní školních dokumentů Snaha na základě všech informačních zdrojů formulovat společné závěry, posoudit jejich důležitost a pořadí řešení.

Rozvojové potřeby školy Syntézou všech výše uvedených poznatků, které byly doplněny závěry SWOT analýzy, PEST analýzy, analýzou vnitřního prostředí školy… vznikl dokument Rozvojové potřeby školy (analytická zpráva). Máme odpovědi na otázky: Kdo jsme? Co vše děláme? Jaké jsou naše silné a slabé stránky? Co nám schází? Co vyřešíme sami, v čem potřebujeme pomoci?... Máme misi !!!

Důležitý krok – vytvoření vize Klikatá cesta ke společným formulacím našich představ „za 5 let“: Kterými směry se bude ubírat rozvoj školy? Jaké úrovně chceme dosáhnout ve vyučovacím procesu? Jakou kvalitu a kompetence budou mít pedagogičtí pracovníci? Jaké žáky chceme na konci školní docházky? …

Cesta k naplňování vize – Strategický plán rozvoje školy Úkol: Dělat správné věci Výběr důležitých úkolů, které je potřeba splnit, abychom se co nejvíce přiblížili našim představám – naši vizi. V jakém pořadí je budeme naplňovat? Boj „sám se sebou“. Co pro splnění úkolů udělám „já“? Začíná cesta za „kvalitně formulovanými cíli“ – SMART. Co zvládnout v tomto školním roce?

Rodí se akční plán školy 1) Přesně formulované konkrétní cíle – základ úspěchu (SMART) 2) Časové začlenění v souladu s průběhem školního roku 3) Stanovena odpovědnost za plnění jednotlivých cílů 4) Stanovena kritéria (indikátory) pro dosažení cílů 5) Určeny termíny a způsoby kontroly

Aby se práce dařila, je důležité Bezpečné pracovní prostředí – odhalení nedostatků je přínosem Využití všech poznatků z předcházejících fází, především z cyklu seminářů pro širší vedení škol a jednání centra podpory Každodenní spolupráce všech pracovníků Všichni směřují k naplnění cílů – každý svou cestou Pravidelná zpětná vazba (co se podařilo, co se nedaří, co je třeba udělat…)

Konstatování na závěr Vývoj našeho školství nese známky nečitelnosti a neurčitosti Klíčovou je úloha ředitele školy Užitečná diskuse o efektivnějším způsobu výběru ředitelů a jejich dalším vzdělávání Existuje dost škol, které pro svůj další rozvoj potřebují intenzivní pomoc a podporu

Projekt SRP – Strategické řízení a plánování ve školách a v územích je ŠANCE PRO ŠKOLY!!! Díky za ni!!!

Děkuji za pozornost PaedDr. Leoš Tesárek CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283