Volnočasová pedagogika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Diagnostika SPU.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Analýza a popis pracovního místa
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Sociologický výzkum.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Management a rozvoj obcí
MALÁ MATURITA 9.ROČNÍKU ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov.
Jak se stát dobrým právníkem?
Sociální práce s rodinou 3
Jak se stát dobrým právníkem?
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Zdravá škola.
TÉMA: VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Osnova kurzu Modul B6 – Informační podpora projektového řízení Ing. Martina Čaputová VŠB-TUO 1.Cíl kurzu Absolvováním kurzu získáte: a) znalost základních.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Sociální práce s dětmi a mládeží Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Didaktické prostředky
Společenská odpovědnost a školy
Základní informace k ŠAP a PA
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
KCH/SWMOS.
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci
Transkript prezentace:

Volnočasová pedagogika PRAKTICKÝ VÝSTUP PŘEDMĚTU: SEMINÁRNÍ PRÁCE

Návštěva zařízení - instruktáž Výhozí informace PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů VÝSTUP: SEMINÁRNÍ PRÁCE Co bude seminární práce obsahovat? FAKTA POZOROVÁNÍ ROZHOVORY KRITÉRIA ANALÝZU HODNOCENÍ

PROČ ? Smysl a cíl Naučit se: analyzovat způsob organizace, programy a pedag. postupy pozorovat chování vychovatelů a zpětnou vazbu mládeže aplikovat teoretické znalosti při hodnocení pedag. činnosti PROTOŽE JAKO PEDAGOGOVÉ VOLNÉHO ČASU musíme kriticky hodnotit i vlastní postupy být schopni vytvářet dlouhodobé projekty

CO? Co hodnotíme? Strategický plán EXISTENCE – VÝCHODISKA – KVALITA Organizace PRAVOMOCE – ZPŮSOB VEDENÍ Metodika REFLEXE – APLIKACE – DIFERENCIACE Vztahy ZRALOST – AUTENTICITA – PŘÁTELSTVÍ

Jak postupujeme? Výběr zařízení (aktivity) Shromáždění základních informací Vlastní pozorování Interview s vedoucím pracovníkem Interview s návštěvníky Reflexe pozorování a vyhodnocení rozhovorů Vypracování zprávy (referátu)

Kritéria výběru práce s dětmi nebo mládeží (6 - 25 let) výchovné zaměření možnost získání informací a rozhovorů jednu aktivitu může zpracovávat dvojice studentů aktivita není zpracovávána někým jiným

Sběr podkladů pro seminární práci 1. Základní informace o zařízení (aktivitě) Název (u spontánní činnosti označení) Sídlo (místo činnosti) Zřizovatel (nositel právní odpovědnosti) Struktura (u organizací) Financování (způsob) Adresáti (pro koho je zařízení přednostně určeno) Náplň činnosti (program)

Sběr podkladů pro seminární práci 2. Pozorování prohlídka zařízení (prostředí) úroveň a praktičnost vybavení estetická úroveň prostředí sociální kontext (co se děje okolo) účast na aktivitě co dělají účastníci co dělají vedoucí jak vedoucí komunikují s účastníky jaké je zahájení, průběh a zakončení

Sběr podkladů pro seminární práci 3. Rozhovor s vedoucím STATISTICKÉ ÚDAJE POLOOTEVŘENÉ OTÁZKY Činnost zařízení Počet účastníků Převládající charakter účastníků Metoda práce Organizace práce Priority OTEVŘENÉ OTÁZKY Můžete mi vyprávět o motivech, které vás vedly k tomu, že pracujete s mládeží? Jaký smysl vidíte ve vaší práci? Jaký je váš osobní cíl – čeho chcete dosáhnout?

Sběr podkladů pro seminární práci 4. Rozhovory s účastníky (2) STATISTICKÉ ÚDAJE POLOOTEVŘENÉ OTÁZKY Jakého druhu aktivit se účastníš? Jaké další činnosti se tu dělají? Chtěl(a) by ses jich také účastnit? Líbí se ti tady? – Hodně, málo, středně Proč sem hlavně chodíš? Máš tady nějaké kamarády? Jste parta? Podílíte se na plánování akcí (hodně – málo – přiměřeně) OTEVŘENÉ OTÁZKY Jaký smysl má podle tebe to, co tady děláte? Co bys rád pochválil? Co se vám zde daří? Co by se mělo zlepšit? Proč se angažují pro vás? Co si o tom myslíš?

Osnova seminární práce faktické informace analýza podkladů analýza pozorování analýza rozhovorů písemné zpracování odevzdání (prezentace, konzultace)