Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns2 2016/2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ivana Kůtová Tereza Navrátilová
Advertisements

Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Milan Babický Štěpán Barák
stravovacích zařízení
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Formy veřejného stravování
Střední škola obchodu a služeb Jihlava
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.02 SOU Obořiště
CHARAKTERISTIKA ·     je seznam nabízených pokrmů a příloh;   ·     svým vzhledem a obsahem reprezentuje provozovnu;       je reklamním a propagačním prostředkem.
Bc. Anna Hana Kučeráková zpracováno: ročník (obor)
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Bc. Anna Hana Kučeráková.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.03 SOU Obořiště
ZÁVODY SPOLEČNÉHO STRAVOVÁNÍ se zabývají hromadnou výrobou, prodejem pokrmů a nápojů, poskytují další doplňkové služby.
CATERING.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.12 SOU Obořiště
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.14 SOU Obořiště
Projekt CZ.1.07/1.1.38/ Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.16 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.19 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_PŘÍPRAVNÉ PRÁCE, STUDENÝ STŮL
VY_32_INOVACE_10_GAS_551_Sob
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.01 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZP_3.05 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2.
GASTRONOMICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM FUSION prezentace základních funkcí
Stravovací služby – formy a realizace rychlého občerstvení
PROSTORY SPOLEČNÉHO STRAVOVÁNÍ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Bc. Daniel Vančura Francie.
Materiálně technické předpoklady
Bary Střední odborná škola Otrokovice
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ PŘÍPRAVA A ÚPRAVA SLAVNOSTNÍ TABULE
GASTRONOMIE SLAVNOSTNÍ STOLOVÁNÍ RAUT_ NÁPOJOVÝ STŮL
B Jméno autora:Václav Kulhánek Datum vytvoření: Předmět:TOS Tematická oblast:Barmanství Téma:Druhy barů Obor vzdělání:65-42-M/01 Hotelnictví Popis.
stavby pro veřejné stravování a cestovní ruch
STAVBy pro obchod a služby
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Síť podniků stravovacích zařízení. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Technika obsluhy – Servis vína Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana Hašová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Technika obsluhy – Příprava a obsluha rautu Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Ivana Hašová Název šablonyIII/2 –
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE GAZ Název DUMuGAZ K Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Technika obsluhy – Vinárny
Rozdělení odbytových středisek
Střední škola hotelnictví a gastronomie
Prodejní a odbytová činnost ve stravovacích zařízeních
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Stravovací úsek hotelu – Food And Beverage Management
Výrobní faktory organizace
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ROZDĚLENÍ HOSTIN Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společenská výchova – V restauraci
Kategorizace hostinských zařízení a nabídka produktu stravovacích zařízení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Kategorie odbytových středisek
KUCHAŘ/ČÍŠNÍK STEFANIE WINTEROVÁ. Číšník (servírka) je profese v oblasti gastronomie a pohostinství, číšník v baru se nazývá barman, v hostinci hostinský,
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Transkript prezentace:

Odbytová střediska Hana Stejskalová Ns2 2016/2017

Charakteristika odbytových středisek Odbytové středisko je jedna z částí stravovacího nebo ubytovacího zařízení, ve kterém přichází host do přímého kontaktu se zaměstnancem podniku. Každé odbytové středisko musí být řádně uklizeno a připraveno na příchod hosta. O to se starají přímo zaměstnanci.

Části Odbytový prostor – Odbytový prostor je místo, kde dochází k přímému kontaktu hosta a pracovníka. Místo pro hosta musí být předem upraveno a přichystáno, aby se host cítil co nejpříjemněji. Příruční sklad - Jedna z nejdůležitějších částí. Bývá umístěn co nejblíže, nebo přímo v odbytovém středisku tak, aby nijak nepřekážel hostům a běžnému provozu. Jsou zde věci nutné pro provoz a potřeby pracovníků během provozu. Výčepní prostor - V tomto prostoru se nachází pokladna, bar a lednice. Přijímají se zde objednávky na různé druhy nápojů a pracovníci provozu zde vyřizují platby od hostů.

Pracovníci Pracovníci odbytových středisek přicházejí do přímého kontaktu s pracovníky výrobního střediska a s hosty a zákazníky. Měli by být specializováni, mít dobrý přístup k hostům, rychle řešit problémové situace a navrhnout řešení problémů ve prospěch hosta. vedoucí restaurace; vrchní číšník číšník /servírka barman barista someliér

Vedoucí restaurace a vrchní číšník zodpovídá za chod střediska, řídí a kontroluje práci svých podřízených zastává společenské funkce řídí, organizuje a kontroluje činnost střediska, odpovídá za přípravu střediska a vzhled účastní se při sestavování jídelního a nápojového lístku Vrchní číšník řídí a kontroluje podřízené plánuje pracovní směny podřízených zabývá se vyúčtováním s hostem a vyúčtování tržeb účtuje a inkasuje tržby

Číšník/servírka obsluha hostů přivítání a usazení hostů dokončení některých pokrmů (flambování) inkasování plateb odnos použitého nádobí příprava jídelních stolů a slavnostních tabulí uskladňování a kontrola zboží přijímání objednávek servírování a vydávání pokrmů a nápojů

Someliér degustace nápojů a pokrmů odborný výklad o pokrmech a vínech hodnocení kvality pokrmů a nápojů prezentování vína a jeho vlastností hostům prodej vína, aperitivu a digestivu

Barista obsluha hostů v kavárnách příprava kávových nápojů objednává kávu a kavárenské potřeby nutné k výrobě a obsluze

Druhy Odbytová střediska se dělí hlavně podle nabízených služeb a formě obsluhy. Podle obsluhy se dělí na samoobslužná a s obsluhou. Jedno z hlavních dělení odbytových středisek je: Střediska se stravovací funkcí Společensko-zábavní střediska Doplňková střediska

Střediska se stravovací funkcí Patří zde restaurace, jídelny a další provozovny určené jen ke stravování hostů. Některé provozovny mohou být specializované na jeden druh jídla. U některých provozoven se můžeme setkat se samoobsluhou. V tomto případě zde nejsou číšníci, ale jen pokladní a kuchaři.

Společensko-zábavní střediska Do této kategorie řadíme hlavně bary, vinárny a kavárny. Do nabízeného sortimentu patří hlavně nápoje. V menší nabídce jsou jídla, které ale chuťově doplňují nabízené nápoje

Doplňková střediska Střediska s funkcí doplňkového stravování - Jedná se o bufety a bistra, nebo také kiosky. Host je obsloužen u prodejního pultu a rovnou při objednávce platí. Prostory vyhrazené hostům jsou menší a často bývá posezení přímo u výdejního pultu.

Pracovníci Pracovníci v odbytovém středisku přicházejí do přímého kontaktu s pracovníky ve výrobním středisku a s hosty. Při jednání s hosty se od těchto pracovníků očekává profesionalita, dochvilnost, improvizace a rychlé řešení různých problémů. Ovšem v různých hotelech musí tito pracovníci ovládat aspoň jeden cizí jazyk. V každém odbytovém středisku je vedoucí provozu, který kontroluje, organizuje a rozděluje práci mezi podřízené pracovníky. Mezi další pracovníky patří: číšník/servírka, pokladní, barman, barista a someliér

Obsluha

Platba

Dotazník

Dotazník

Dotazník

Dotazník

Otázky Jaké požadavky jsou kladeny na profesi číšníka? Vysvětlete, kdy se obsluhuje z pravé a kdy z levé strany, Vysvětlete prodej na úvěr v provozovnách veřejného stravování. V deváté kapitole se věnujete způsobu placení. Lze v odbytovém středisku platit prostřednictvím faktury? Pokud ano, v jakých případech.