My a EKOŠKOLA Motto: „Pokud dokážete ovlivnit vaši školu, dokážete ovlivnit i svět kolem sebe“. Prezentace připravená na zasedání zastupitelstva 10.12.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
Advertisements

ZŠ T.G.MASARYKA ŠKOLNÍ PARLAMENT 2011/2012.
• Ve školním roce 2010/2011 chodí do přípravných tříd 18 dětí, 9 dívek a 9 chlapců. Žáci byli rozděleni do přípravné třídy A: 5 dívek a 4 chlapci a do.
Den Země – svátek planety
Strukturované učení PROJEKT EU
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
UČNI HRNČÍŘSKÉHO CECHU
Logo.
 ZŠ Záhuní je pokračováním bývalé ZŠ v Horní ulici, známé také pod pojmem,, chlapecká škola,,, která se nacházela v budově dnešního městského.
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
Školní parlament ZŠ Masarova Brno. Historie Historie parlament u nás funguje již 15 let neustále pracujeme na jeho koncepci původně jej vedl jeden pedagog.
Slovensko Kežmarok - Ľubica –
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Zpracovala: Alice SVOBODOVÁ (vychovatelka)
Program Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, který v České republice organizuje sdružení Tereza. Jeho cílem je, aby žáci zlepšili prostředí ve.
 Školní parlament má na naší škole dlouhou tradici.  Ve školním parlamentu působí většinou 2 zástupci z každé třídy (3. – 9. ročník).  Parlament vede.
Naše cesta fyzikou.
1.Multikulturní výchova 2.Medializace a mediální výchova 3.Výchova k dobrovolnictví 4.Zdravé klima neformálního a zájmového vzdělávání 5.Participace a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA VEŘOVICE
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Přijdu, vidím, zamyslím se, pokusím se … environmentální reportáže z Kolína a okolí ENVIRONMENTÁLNÍ PROJEKT naší školy FINANCOVANÝ VE SPOLUPRÁCI S MĚSTEM.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Recyklohraní u nás ve škole Jsme malá školička, do které chodí 25 žáků. Probíhají u nás různé soutěže- sběr baterií, elektrozařízení, ale třídíme také.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
KDO CO je PR OČ KDO CO je PR OČ. Roman Šebrle Změlík Robert.
9.A.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
4. září jsme poprvé vkročili do naší třídy, kde nás přivítal pan ředitel a především naše paní učitelka, na kterou jsme byli všichni moc zvědaví… Poprvé.
Setkání krajských zástupců EVVO 29. – 30. listopadu 2010 SEV – STŘEVLIK Oldřichov v Hájích.
VOŠL a SLŠ Bedřicha Schwarzenberga Písek, Lesnická 55 Aktivity (zkušenosti) v oblasti EVVO.
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně součást projektu „Rozvojové dokumenty Strategie pro Brno“ Rodina spojuje generace Projekt Brno-Zdravé.
Začínáme besedou na téma Co s odpadem a zkoušíme recyklaci papíru Touto besedou nás provázel pan učitel Jan Kopřiva. Naučili jsme se tu i papír vyrobit.
Žákovský parlament. Charakteristika Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením školy, školou a obcí Prostředník mezi učiteli a žáky, žáky a vedením.
9.A.
Moje osoba.
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
1. setkání nového EKOtýmu Jubilejní Masarykovy ZŠ Sedliště
Předcházení vzniku odpadu Úloha NNO Milan Havel – sdružení Arnika.
V prostorách Kulturního domu v Ostravě Petřkovicích se uskutečnil dne již 11. ročník krajského dne seniorů. Toto setkání se neslo v duchu 25.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Košatý strom poznání vyrůstá z aktivity, tvořivosti a spolupráce všech.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Jak to u nás chodí? schůzky každý čtvrtek v 7,00 hodin v učebně fyziky každý člen ŽP má svou funkci ze schůzky vedeme zápis, který tvoří zapisovatelka.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Pěstounská péče na přechodnou dobu Mgr. Kateřina Majerová.
 Kde: chata Radost, Plasnice, Orlické hory  Kdy: 12. –  Účast: 28 žáků  Inspirace: publikace Michal Dubec, Adaptační (stmelovací) soustředění.
MEZINÁRODNÍ PROGRAM EKOŠKOLA PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA, VZDĚLÁNÍ A OSVĚTA (EVVO)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Žákovský parlament – I. stupeň
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VITICE, okres KOLÍN
Základní škola Heřmanův Městec
PODĚKOVÁNÍ Žákovský parlament moc děkuje všem, kteří se zapojili do charitativní akce konané ve prospěch Dětského domova Velké Heraltice.
Ekonomika životního prostředí
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
ZŠ Staré Město.
Žákovský parlament 1.stupeň
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
EKOŠKOLA.
Ekoškolka Program Ekoškola nabízí vytvořit
Ekotým.
PARLAMENT NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE A MATEŘSKÉ ŠKOLE ANGEL V PRAZE 12
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Transkript prezentace:

My a EKOŠKOLA Motto: „Pokud dokážete ovlivnit vaši školu, dokážete ovlivnit i svět kolem sebe“. Prezentace připravená na zasedání zastupitelstva 10.12. 2015 Karolína Hrubá, Alena Kyseláková, Žákyně 9. třídy a členky Ekotýmu

Naši bývalí „ekotýmáci“ při návštěvě ekologického centra Sluňákov

Seznámení s programem: Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, v němž se žáci učí o environmentálních tématech a zároveň sami usilují o šetrnější provoz své školy a zlepšení jejího okolí. Úspěšné školy získávají mezinárodní titul Ekoškola. Žáci zakládají  školní  Ekotým, analyzují ekologický stav školy a plánují opatření, která v průběhu školního roku realizují. Průběžně se ve výuce učí o tématech Ekoškoly (odpady, voda, energie, prostředí školy).  Žáci a učitelé spolu aktivně spolupracují a velká část zodpovědnosti je ponechána žákům. Žáci jsou povzbuzováni ve své aktivní roli a jsou vedeni k odpovědnosti za svoje jednání. Postup práce je určen 7 kroky, které školu a její Ekotým provedou celým programem a zaručí naplnění kriterií pro získání mezinárodního ocenění.

Průběh programu: Naše škola je do tohoto programu zapojena od školního roku 2011/2012. Již čtvrtým rokem se aktivně podílíme na zlepšování životního prostředí a průběžně jsme plnili stanovené kroky, které byly třeba k získání mezinárodního titulu. Živý vstup ve vysílání Českého rozhlasu

Jaké kroky jsme museli splnit k získání titulu Ekoškola První krok – Sestavení Ekotýmu Druhý krok – Analýza stavu školy Třetí krok – Plán činností Čtvrtý krok – Monitorování a vyhodnocování Pátý krok – Environmentální výchova ve výuce Šestý krok – Informování a spolupráce Sedmý krok – Tvorba ekokodexu

Náš školní ekokodex, který vyjadřuje naše ekologické hodnoty a krásně zdobí chodbu školy. Máme rádi přírodu, proto recyklujeme odpad. Chráníme životní prostředí naší školy. Třídíme odpad ve třídě, na chodbách a doma. Všichni budeme šetřit všemi energiemi. Ekologické problémy nás zajímají, řešíme je.

Jedna z prvních schůzek Ekotýmu. V našem ekotýmu jsou zastoupeny různé zájmové skupiny : žáci 4. – 9. tříd. První úspěchy a radosti z vydařených akcí s námi sdíleli již naši bývalí žáci – Nikola Matoušková, Kateřina Domanská, Michal Lenert, Jakub Klvač, Anna Zmidlochová, Pavlína Vránová, Eliška Bulková, Barbora Novotná, Kryštof Bouda, Vranová Zuzana, Romana Novotná, Kateřina Fečová, Kristýna Kučerová, Monika Dvořáková, Radomír Kouřil, Jakub Porupka, Tomáš Porupka, Daniela Brlíková, Jan Bartošík a řada dalších.

Ekotým se zaměřil na dvě oblasti – a to na oblast: ODPADY A PROSTŘEDÍ ŠKOLY. Naším cílem je zlepšit životní prostředí v okolí školy, zaměřit se na třídění odpadů, naučit děti, jak se správně chovat k naší přírodě a naučit se udržovat vše, co jsme společně vytvořili. Nedílnou součástí v „našem“ programu je spolupráce s vedením školy, s pedagogy, se zaměstnanci školy, se školními družinami, školním parlamentem, se Stonožkovým hnutím a s širokou veřejností.

Novinkou je zavedení tvůrčích dílen pro děti ze školních družin: Bramboriáda, Výroba dýňových strašidel - „Dýňohraní“, Stavíme domečky pro skřítky,Výroba zimního krmení pro ptáčky, Vyrob si své strašidýlko z Pet-lahve, Tvorba obrázků z pet- víček, Ekohrátky – hrátky v přírodě, Školní dinopark - využití odpadového materiálu při tvořivých činnostech. Tato spolupráce se nám osvědčila a budeme v ní nadále pokračovat a dílničky rozšiřovat.

Střípky z našich aktivit Dýňohraní Střípky z našich aktivit Bramboriáda Stavíme domečky pro skřítky

Vyrábíme krmení pro ptáčky Den stromů Ekologická beseda – „Tonda, obal na cestách“

Hrajeme si v přírodě, školní prales je NEJ! „Vyrob si své strašidýlko“ – práce s odpadovým materiálem Zakopávání pokladu

Dinosauři – práce s odpadovým materiálem Velikonoční tvoření

Naše úspěchy Všech 7 kroků se nám podařilo splnit, a proto jsme sebrali odvahu a po dlouhém a pečlivém připravování, jsme v měsíci únoru – roku 2015, odeslali všechny potřebné dokumenty do pražského sdružení Tereza k žádosti o titul a o udělení vlajky a loga Ekoškoly. Na základě auditu, který se na naší škole konal 18. května 2015 jsme získali mezinárodní titul Ekoškola. Získáním tohoto titulu jsme oprávněni užívat vlajku, logo a název Ekoškola platný po dobu dvou let. Byli jsme oceněni za kvalitní práci a nadšení, se kterým jsme se do ní se všemi žáky pustili.

My dvě, a náš spolužák, Štěpán Vozihnoj jsme tento titul, logo a vlajku Ekoškoly slavnostně převzali v Senátu České republiky.

V Senátu ČR

Naše ocenění potěšilo paní starostku Ivanu Dvořákovou, která nás 12 Naše ocenění potěšilo paní starostku Ivanu Dvořákovou, která nás 12. října pozvala na městský úřad, kde se v příjemné atmosféře rozvinula beseda, ve které jsme paní starostce přiblížili náročnou cestu, která byla završena získáním onoho vysněného titulu, za kterým je pilné a svědomité plnění stanoveného programu, kvalitní práce a nadšení nás VŠECH.

Chraňme naši krásnou zem, dopřejme jí zdravý den. Neplýtvejme vzácným darem, bez vody zem bude ladem! Podívej se na školáka, přestávka ho jasně láká, odpady on roztřídí a potom jde do třídy. Elektřina – to je věda! Neplýtvejte, běda běda! Naše vzorné dětičky chtějí život celičký prožít hlavně v čistotě, ve zdraví a jistotě, že ta naše krásná zem bude dlouho sloužit všem … Literární práce žáků 7. A s paní učitelkou L. Literovou

Děkujeme za pozornost !!! Za všechny členy z Ekotýmu, Karolína a Alena Věříme, že těchto aktivit bude přibývat a že se budeme moci všichni společně podílet na zlepšování našeho životního prostředí a blízkého okolí. Děkujeme za pozornost !!! Za všechny členy z Ekotýmu, Karolína a Alena