Produktivita nejen v dopravě a růst mezd

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Setkání se starosty měst a obcí MSK, Využití strukturálních fondů v Moravskoslezském kraji v roce 2009 Zpracovala: Ing. Silvie Szwedová útvar.
Advertisements

Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Návrh věcného záměru zákona o podpoře a řízení cestovního ruchu Výroční konference cestovního ruchu turistického regionu Východní Morava Holešov, 25. leden.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Česko – rakouská přeshraniční spolupráce z pohledu možnosti operačních programů po vstupu do EU Lenka Doležalová 3. ÚFŘP.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Návrh věcného záměru zákona o stavebních úřadech - co by bylo, kdyby… Ing. Jiří Štochel, VITA software s.r.o. 1.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
ROZŠÍŘENÍ DÁLNICE D1, STAVBA 01191, DÚR STARÝ LÍSKOVEC – BRNO JIH ZÁVOD BRNO.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ROZVOJ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY NA MORAVĚ Libor Lukáš statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
1 VI. Ročník mezinárodní konference Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 22. září 2016 Luhačovice Potřeby a problémy dalšího rozvoje.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Partnerství v MAS Metoda LEADER představuje místní partnerství, které působí pro rozvoj území na základě spolupráce soukromého a veřejného sektoru a své.
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Postup Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Členská schůze MAS Nepomuk,
Malé a střední podnikání
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Ekonomika– národní hospodářství
Univerzitní město Olomouc
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ing. Veronika Dostálková MBA
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
Tisková konference ČMKOS
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Liberalizace osobní železniční dopravy
Komora sociálních podniků
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Mapování regionální potřebnosti seniorských služeb a podpory
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Vítáme Vás v Luhačovicích
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Transkript prezentace:

Produktivita nejen v dopravě a růst mezd VIII. Ročník mezinárodní konference Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů 2O. září 2018 Luhačovice Produktivita nejen v dopravě a růst mezd Ing. Pavel Bartoš, FITE a.s. předseda představenstva FITE a.s. prezident Sdružení pro rozvoj MSk

Klíčové pojmy Dopravní infrastruktura a řízení dopravy – významný faktor produktivity práce v ČR. Produktivita práce ve veřejném sektoru a plošný růst mezd. Vzdělávání a odborná úroveň – zaměstnanců, zásadní rozdíl mezi vizí a skutečnými potřebami. Příklady ze současné praxe (padající mosty, příprava staveb, pomalá výstavba, řízení oprav a rekonstrukcí).

Současný stav silniční dopravní infrastruktury v MSk Klíčové silniční stavby: Stavby Slezského kříže D1 – dobudovaná, napojená na polskou dálniční síť – nekvalitní stavba v prostoru Ostravy D48 – schází dobudovat Bělotín – Rychaltice a obchvat Frýdku – Místku Silnice I/11(západní část) a I/57 Ostrava, Opava, Krnov, Bartultovice – vybudovaná malá část Silnice I/11 (východní část) a I/68 Havířov, Třanovice, Nebory, Oldřichovice, Bystřice, Hrádek Jablunkov, slovenská hranice – letos bude dokončeno Oldřichovice – slovenská hranice

Současný stav železniční sítě v MSk Železniční koridory: II. tranzitní železniční koridor – Hranice na Moravě – Bohumín – Petrovice u Karviné polská státní hranice dobudováno, schází rekonstrukce žel. Uzlu Ostrava III. tranzitní železniční koridor – Dětmarovice, Český Těšín, Mosty u Jablunkova slovenská hranice, rozestavěný poslední úsek Český Těšín - Dětmarovice Napojení letiště Ostrava – Mošnov na železnici

Oderská vodní cesta úsek Kedzierzyn – Kožle – Ostrava – (Mošnov) Snaha polské strany splavnit Odru až po Kožle, případně po českou hranici MD nechalo zpracovat studii proveditelnosti celého kanálu D-O-L Stavba nemá jednotnou podporu v MSk

Přínos pro hospodářský rozvoj regionu Rozvoj podnikání je výrazně větší v dosahu vyhovující a funkční dopravní infrastruktury Významná pomoc při řešení současných hospodářských problémů v MSk V oblastech s nevyhovující dopravní infrastrukturou se nedaří rozvoji podnikání a příchodu investorů Problém životního prostředí – stát není schopen připravit stavby – „prodloužená Rudná v Ostravě, obchvat Frýdku – Místku, obchvat Opavy a další

Doprava – ekonomika - ekologie Výstavba neprobíhá podle priorit, ale podle toho co je stavebně připraveno Příprava staveb trvá i desítky let, bez ohledu na potřebnost i ekologickou Chyby ve stavebním řízení – zrušení rozhodnutí, zbytečné průtahy Kvalita projekčních i stavebních prací – pokles kvalifikace a zručnosti na všech stupních Plýtvání penězi a časem

Odpovědnost státního aparátu Několik zamyšlení Odpovědnost státního aparátu Neplacení daní = trestný čin Plýtvání veřejnými a cizími prostředky = ??? Jakou má státní aparát vůči penězům daňových poplatníků Kde jsou peníze na růst platů zaměstnanců? Přebujelý státní aparát Neefektivní státní správa Současný stav silniční dopravní infrastruktury představuje roční ztráty 180 mld. Kč, obnovitelné zdroje stojí ročně 40 mld. Kč, prohrané arbitráže aj.

Partnerství a spolupráce Nezastupitelná úloha vlivných lokálních organizací jako Sdružení pro rozvoj MSk, Sdružení pro rozvoj Zlínského kraje, krajské hospodářské komory aj. Partnerství je nástrojem kontinuity při změnách politických reprezentací Dlouhodobá tvorba efektivních strategických rozvojových dokumentů – prioritně doprava, vzdělávání, územní plánování, VaVaI, zaměstnanost (pakty zaměstnanosti) K efektivnímu partnerství je nezbytné najít odvahu – čím silnější partner, tím větší odvaha

DĚKUJI ZA POZORNOST