využití digitalizace ve vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Environmentální výchova pro základní školu
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Výuka soudobých dějin problémy a perspektivy Ústav pro studium totalitních režimů Praha.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Magisterský obor Ekonomika a řízení elektrotechniky a energetiky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Zdravá škola.
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Naučíme vás komunikovat ?!
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_27.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
finanční vzdělávání dětí
Institut Celoživotního Vzdělávání
Didaktické formy.
na Slovanském gymnáziu
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Nástroje podpory uživatelů
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Měření rychlosti zvuku
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_ 15F Škola:
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Konflikt, koření života
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Přírodovědecká fakulta UJEP
VIKBA32 Informační vzdělávání
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Sociálně aktivizační služby
Transkript prezentace:

využití digitalizace ve vzdělávání Převrácená třída využití digitalizace ve vzdělávání Mgr. Radim Špilka Ph.D.

Informační věk do vzdělávání vnesl nový konflikt učitel není jediným zdrojem znalostí – ztrácí autoritu žáci pracují s velkým množstvím informací – roste intelekt nastávají situace, kdy žák v jisté oblasti překoná učitele žákům roste sebevědomí, ale chybí jim nadhled řešení: atraktivní výuka, budovat atmosféru důvěry

Klasická výuka Převrácená třída

Vzdělávací videa + aktivizační metody výuky

Jak to funguje? (přehled 43 studií) Studijní výsledky Nikdy nedošlo ke zhoršení. Ve 32 % významné zlepšení. Postoje - pozitivní hodnocení studenti oceňují: individualizaci výuky menší stres webové prostředí

Ukazuje se, že Převrácená třída: Motivuje žáky k aktivitě, ti diskutují o tématu, s nímž se již seznámili.

Ukazuje se, že Převrácená třída: Umožňuje žákům proniknout více do hloubky probírané látky. „Utříbí si znalosti, získávají hlubší vhled do problematiky a z pasivních posluchačů se stávají aktivní studenti“ (Kitts, 2014).

Ukazuje se, že Převrácená třída: Umožňuje žákům studovat a postupovat vlastním tempem.

Ukazuje se, že Převrácená třída: Učí zodpovědnosti za vlastní vzdělávání.

Zkušenosti na ZŠ

Zkušenosti na SŠ Při obsáhlém tematickém celku je video nahrazeno textem. Vzhledem k digitální opoře je výklad zkrácen. Ve výuce zbývá více času na procvičení. Žáci preferují domácí práci s textem před procvičováním.

Aktivizační metody výuky Brainstorming Skupinová práce Didaktické hry Samostatná práce Heuristický dialog

Kde se Převrácená třída hodí? Konvergentní myšlení - směřující k jednoznačnému závěru Vhodné pro studium systémů, principů, zákonů a technik. Gramatika jazyka Přírodní vědy a matematika Hudební nauka Malířské techniky Manuály Faktografie Nedoporučuji pro předměty vyžadující divergentní myšlení.

Rizika Převrácené třídy Prokrastinace