Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek."— Transkript prezentace:

1 Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek

2 Inspirace a vznik projektu Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

3 Cíle a obsah projektu ● Vytvoření akreditovaného kurzu DVPP "Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů" ● Vzdělávání středoškolských pedagogů v technikách tvůrčího psaní prostřednictvím tohoto kurzu ● Vytvoření Metodiky tvůrčího psaní pro práci s žáky ve výuce na SŠ Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

4 Spisovatel Tomáš Zmeškal - autor kurzu a hlavní lektor ● absolvent obor Anglický jazyk a literatura na King´s College, London University. Pracoval jako odborný asistent na PF UK, dále jako lektor, překladatel, tlumočník a pedagog na SŠ. ● Za román Milostný dopis klínovým písmem (2008) obdržel Cenu Josefa Škvoreckého 2009, nominaci na cenu Magnesia Litera 2009 a 2. místo v anketě LN „Kniha roku 2009“. Druhý román Životopis černobílého jehněte (2009) mu přinesl nominaci na Cenu J. Škvoreckého 2010. R. 2011 získal Literární cenu EU, r. 2012 byl nominován na mezinárodní literární cenu Angelus. Je autorem rozhlasové hry Obecní muzeum. R. 2013 vydal knihu rodinných reportáží Sokrates na rovníku. Jeho knihy byly dosud přeloženy do šesti jazyků. Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

5 Cíle akreditovaného kurzu Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů ● Poskytnout učitelům zkušenost s vlastní tvorbou prozaických literárních textů Proč? ● Více než 50leté zkušenosti z různých zemí (USA, Velká Británie, Německo) ukazují, že tvůrčí psaní významně zlepšuje schopnosti studentů vyjádřit se písemně i ústně Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

6 Námitka a odpověď ● Proč se vysokoškolsky humanitně vzdělaní učitelé musí učit novou dovednost? Nepostačí jim znalosti a schopnosti, které získali na vysoké škole? ● Kdyby české VŠ systematicky vyučovaly tvůrčí psaní, nebylo by našeho kurzu zapotřebí. Zatím však tvůrčí psaní nabízejí jen školy uměleckého typu a několik entuziastických jedinců. Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

7 Co vlastně tvůrčí psaní naučí? ● Analytické myšlení - rozbor ● Komplexní myšlení, kontext – slučování ● Nevyhnutelný a trvalý rozpor mezi analytickým a kontextuálním myšlením Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

8 Učitelé humanitních předmětů ● Mají odborné analytické dovednosti ● Nemají zkušenosti s praktickou tvorbou literárních textů ● Entuziastičtí učitelé z praxe vědí, že při výuce literárně-komunikačních dovedností čelí řadě problémů ● Tvůrčí literární semináře, literární dílny, workshopy Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

9 ● Forma akreditovaného kurzu Tvůrčí psaní ● 4denní prezenční seminář (celkem 20 hodin) ● Výuka v malých skupinkách (7 – 9 osob) ● Obsah ● Zpracovávání tvůrčích cvičení (na místě) a zpracování dvou domácích literárních cvičení ● Jazykové techniky ● Techniky rozvíjení inspirace ● Tematická cvičení Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

10

11 Průběžné výsledky: 3 realizované běhy kurzu 24 SŠ pedagogů, kteří úspěšně zakončili kurz a získali certifikát Učitelé již používají osvojené techniky v práci s žáky (nový přístup ke žákům v hodinách i inspirace k dalším literárním aktivitám ve školách)

12 Tvorba Metodiky tvůrčího psaní pro práci s žáky ● Testování použitých literárních kreativních cvičení ● Seznámení zájemců s psychologickými aspekty tvůrčího psaní (překlady) ● Rozbor veřejně dostupných materiálů, týkajících se tvůrčího psaní ● Historie tvůrčího psaní ● Postavení tvůrčího psaní Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

13 Zkušenosti a další vývoj projektu ● Entuziasmus účastníků – Používání technik při výuce s nečekaně pozitivním výsledkem – Zapojení učitelů do vývoje dalších literárních cvičení  Zvýšení požadavků na naši organizaci  Plánován návazný Metodický seminář pro pedagogy- absolventy kurzu  Navazování kontaktů Cílem není kurz tvůrčího psaní – cílem je zlepšení výuky na SŠ ve SČK a lepší výsledky studentů Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek, Praha

14 Děkujeme za pozornost Pro další informace Centrum pro kulturní a sociální studie Levá 3/29,147 00 Praha 4 Dr.phil. Marie Buňatová: kurztvurcihopsani@seznam.cz Tomáš Zmeškal B. A. Hons: kurztvurcihopsani@seznam.cz


Stáhnout ppt "Projekt Tvůrčí psaní ve výuce humanitních předmětů reg. č. CZ.1.07/1.3.48/02.0010 Centrum pro kulturní a sociální studie, spolek."

Podobné prezentace


Reklamy Google