GDPR a budoucí redakční praxe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Omezení všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
Vedení správního řízení
Alena Paulová Zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu 1.
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Registrace agend orgánů veřejné moci
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Nástroje územního plánování
Ochrana osobních údajů
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Zákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb
Ochrana osobních údajů v České republice
Právo na čest a důstojnost, právo na slovní projevy osobní povahy
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Správní činnosti.
Seznam.gov.cz Seznam fyzických osob, podnikajících fyzických osob, právnických osob a orgánů veřejné moci, které mají zřízenu a zpřístupněnu datovou schránku.
Ochrana osobních údajů v České republice
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Osobní údaje při registraci domén Praha září 2007 Mgr. Martina Šnajderová, DiS. Úřad pro ochranu osobních údajů.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Právo na informace Tereza Danielisová,
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV - činnost a působnost - podnět Veřejnému ochránci práv - náležitosti - možnosti řešení.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Přednáška Správní řízení 4 M. Horáková
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Informační bezpečnost jako rámec ochrany osobních údajů v orgánech veřejné správy Hradec Králové
Sdílení dat ve veřejné správě Hradec Současný stav  V právním řádu neexistuje předpis, kterým by byla upravena jednotná pravidla pro sdílení.
Základní registry.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Správní právo procesní instituty Jana Jurníková. Procesní pojmy a instituty obecný úvod část druhá s.ř. Vztahují se na všechny fáze správního.
2. Správní trestání a správní delikty
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Nakládání s daty v prostředí internetu Tomáš Nielsen NIELSEN MEINL, advokátní kancelář, s.r.o.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Právo na informace a ochrana osobních údajů ve veřejné správě- Vybrané otázky správního práva a veřejné správy III Jaro 2015 doc.JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Ochrana osobních údajů Právní úprava v České republice a v Evropské unii Mgr. Josef Prokeš Úřad pro ochranu osobních údajů Jihomoravský kraj – Krajský.
Zákon o ochraně osobních údajů Miroslav Jurman Svobodný přístup k informacím
1 Mgr. Ing. Bc. Radek Neděla. Zákon o ochraně osobních údajů Zákon č. 101/2000 Sb. Úřad pro ochranu osobních údajů 2.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Pojem přeměna obchodní společnosti Přeměna obchodní společnosti je obdobou smrti fyzické osoby. Přeměnou dochází k zániku přeměňované společnosti s univerzálním.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Zákon o sdílení dat při výkonu veřejné správy
General Data Protection Regulation GDPR
Jedenáct let aplikace „nového“ správního řádu a jeho proměny administrativní a justiční praxí – aneb 3 podivuhodné judikáty Stanislav KADEČKA SPRÁVNÍ.
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV činnost a působnost
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Správní řízení I. Správní řád, rozsah jeho působnosti
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
PRÁVA VÝKONNÝCH UMĚLCŮ
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
GDPR v praxi Kdy a proč to bez klíčové analýzy dopadů na osobní údaje (DPIA) nepůjde a jak na ni Marian Němec
VEŘEJNÝ OCHRÁNCE PRÁV činnost a působnost
GDPR a obec Praha Mgr. Jan Vobořil, Ph.D. 1.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
SPISOVÁ SLUŽBA A GDPR Mgr. Pavel Šrámek, Ph.D.
GDPR Spolek veřejně prospěšných služeb
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GDPR a novináři.
GDPR pro knihovny JUDr. Tomáš Doležal advokát
GDPR - náhled po 133 dnech JUDr
GDPR JUDR. Mgr. Barbora Vlachová
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Zákon o zpracování osobních údajů
Transkript prezentace:

GDPR a budoucí redakční praxe Petr Tkadlec CZECH NEWS CENTER a.s.

Článek 85 GDPR Cílem je uvést právo na ochranu osobních údajů do souladu s právem na svobodu projevu a informací. Umožňuje přijmout výjimky a odchylky z některých ustanovení GDPR pro zpracování osobních údajů pro novinářské účely pro účely akademického, uměleckého a literárního projevu Tyto výjimky budou upraveny zákonem o zpracování osobních údajů (§15). Bylo ukončeno mezirezortní připomínkové řízení, zákon teď bude projednávat vláda. Následující závěry tak v žádném případě nelze považovat za definitivní!

Zákon o zpracování osobních údajů Čl. 6 písm. f) GDPR: Zpracování osobních údajů je zákonné také pokud je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce nebo třetí strany. Zákon by měl deklarovat, že zpracování osobních údajů je přípustné také tehdy, slouží-li přiměřeným způsobem pro novinářské účely nebo pro účely akademického, uměleckého či literárního projevu.

Zákon o zpracování osobních údajů Zvláštní kategorie osobních údajů Zpracování osobních údajů, které vypovídají o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, a zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu nebo sexuálním chování nebo orientaci fyzické osoby, které je podle GDPR možné pouze ve velmi omezeném okruhu případů, bude možné pro novinářské účely pokud je to nezbytné k dosažení oprávněného cíle zájem na zpracování převažuje nad oprávněnými zájmy subjektu údajů

Zákon o zpracování osobních údajů Zpracování osobních údajů týkajících se rozsudků v trestních věcech a trestných činů rozhodnutí o přestupcích a přestupků bude pro novinářské účely přípustné je-li potřebné k dosažení oprávněného cíle, zejména v záležitostech veřejného zájmu zájem na zpracování převažuje nad oprávněnými zájmy subjektu údajů (obecně podle GDPR je přípustné pouze pod dozorem orgánu veřejné moci)

Zákon o zpracování osobních údajů Plnění poučovací a informační povinnosti podle GDPR vůči subjektům údajů bude možné přihlášením se ke správci pokud je poučení subjektů údajů o jeho právech a o dalších skutečnostech potřebných pro ochranu jeho práv publikováno způsobem umožňujícím dálkový přístup Pokud by přihlášení se ke správci ohrozilo nebo zmařilo účel zpracování, lze poskytnutí informace o příslušnosti ke správci na nezbytnou dobu odložit, pokud je takový postup nezbytný k dosažení oprávněného účelu zpracování, zejména v záležitostech veřejného zájmu. Poskytnutí informace o příslušnosti ke správci lze vyloučit, pokud již subjekt údajů uvedené informace má nebo se ukáže, že informování není možné nebo by vyžadovalo nepřiměřené úsilí.

Zákon o zpracování osobních údajů Ochrana zdroje a obsahu informací Při zpracování osobních údajů, které nebyly získány od subjektu údajů, pro novinářské účely bude správce moci odložit nebo odepřít subjektu údajů sdělení zdroje, ze kterého osobní údaje pocházejí, pokud je to potřebné k ochraně zdroje a obsahu informací. Povinnost informovat o správci, způsobu a podmínkách zpracování, jakož i o ostatních právech subjektu údajů bude možné splnit také zveřejněním těchto informací způsobem umožňujícím dálkový přístup; v takovém případě dostačuje informovat o správcem obvykle prováděném zpracování. Porušení ochrany osobních údajů zpracovávaných pro novinářské účely, které je správce povinen oznámit úřadu nebo subjektu údajů, bude možné oznámit i bez údajů umožňujících určení zdroje či obsahu osobních údajů.

Zákon o zpracování osobních údajů Právo na přístup k osobním údajům zpracovávaným pro novinářské účely bude správce moci na nezbytnou dobu omezit nebo vyloučit, pokud je to nutné s ohledem na tento účel, zejména pokud by jinak došlo k ohrožení nebo zmaření takového účelu. Zpracování osobních údajů pro novinářské účely je třeba ukončit pokud subjekt údajů vznese námitku proti konkrétnímu zveřejnění jeho osobních údajů a prokáže, že nad zájmem na tomto zveřejnění jeho osobních údajů převažuje oprávněný zájem na ochraně jeho práv a svobod.

Zákon o zpracování osobních údajů Při zpracování osobních údajů pro novinářské účely způsobem umožňujícím dálkový přístup, bude možné povinnost oznámit opravu nebo likvidaci osobních údajů splnit také uvedením údaje o okamžiku poslední aktualizace obsahu, v němž jsou nebo byly osobní údaje uvedeny. Tuto opravu nebo likvidaci je potřeba vždy oznámit také tomu, komu správce obsah předal.