IROP - Integrovaný regionální operační program

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Inkluzivní vzdělávání pro KPSVL Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Seminář pro žadatele 5. VÝZVA MAS OPAVSKO IROP KOMUNITNÍ CENTRA 2017
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dotační programy Ústeckého kraje
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Místní rozpočtové jednotky
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Seminář pro příjemce OPVK
Aplikace Monitorovací systém
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Operační program Zaměstnanost
Operační program Zaměstnanost
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Komunitní centrum v přírodní zahradě
Program na podporu lesních ekosystémů
IROP - Integrovaný regionální operační program
Seminář pro potenciální žadatele
Integrovaný regionální operační program
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
IROP - Integrovaný regionální operační program
Operační program Zaměstnanost
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

IROP - Integrovaný regionální operační program   SEMINÁŘ PRO ŽADATELE v rámci vyhlášené výzvy MAS Vladař o.p.s. Termín konání: 17. 01. 2018 Místo konání: Obecní úřad Petrohrad Čas zahájení: 9.00 hodin

IROP3: Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi   1. výzva MAS Vladař – IROP - Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi I. (IROP3) Představení výzvy:  Číslo výzvy MAS Vladař: 062/06_16_072/CLLD_15_01_146 1.výzva MAS Vladař-IROP-Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi I. (IROP3) Datum a čas zahájení příjmu žádostí o podporu v MS2014+: 21.12.2017, 10:00 hod. Datum a čas ukončení příjmu žádostí o podporu v MS2014+: 21.02.2018, 10:00 hod.

Finanční alokace výzvy:    Celková částka dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj pro výzvu:   20.000.000,00 Kč Minimální a maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu: Minimální částka způsobilých výdajů na jeden projekt je stanovena na 500 000,000 Kč Maximální částka způsobilých výdajů na jeden projekt je stanovena na 8 000 000,00 Kč Vazba na výzvu: ŘO IROP č. 62 „Sociální infrastruktura – Integrované projekty CLLD“ Podopatření integrované strategie CLLD Mas Vladař: 1.9.1 Rozvoj infrastruktury pro poskytování sociálních služeb a sociálního bydlení

Cíl výzvy: Důležité odkazy: Očekávaným výsledkem je vyšší dostupnost a kvalita služeb vedoucí k sociální inkluzi, dostupné sociální bydlení pro potřebné a snížení počtu osob sociálně vyloučených a osob ohrožených sociálním vyloučením a chudobou. Důležité odkazy:    Specifická pravidla pro příjemce a žadatele včetně povinných příloh Obecná pravidla pro žadatele a příjemce včetně povinných příloh    https://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Microsites/IROP/Vyzvy/Vyzva-c-62-Socialni-infrastruktura-integrovane-projekty-CLLD  Výzvy MAS Vladař Harmonogram výzev Interní postupy pro období 2014 – 2023 včetně povinných příloh Kritéria pro FNaP (formální hodnocení a přijatelnost projektu) a věcného hodnocení projektu Kontrolní listy pro hodnocení projektů Výsledky a informace k podaným žádostem přes systém MS2014+ Výsledky hodnocení žádostí / projektů http://www.vladar.cz/integrovany-operacni-program-vypis-text-14.html

Zaměření aktivit výzvy: Míra podpory: Podíl financování z celkových způsobilých výdajů: EFRR 95 % Příjemce 5 %   Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. Hlavní aktivity projektu vedou k naplnění cílů a indikátorů projektu. Na vedlejší aktivity projektu může být vynaloženo maximálně 15 % celkových způsobilých výdajů projektu. Část výdajů na vedlejší aktivity projektu nad 15 % celkových způsobilých výdajů projektu musí být v rozpočtu projektu uvedena jako nezpůsobilý výdaj. Způsobilé výdaje: musí být vynaloženy v souladu s cíli programu a specifického cíle 2.1 musí přímo souviset s realizací projektu musí vzniknout a být vynaloženy v období od 1. 1. 2014 do data ukončení realizace projektu uvedeného v Rozhodnutí musí být doloženy průkaznými doklady nesmí přesáhnout výši výdajů uvedenou v každé jednotlivé smlouvě, uzavřené s dodavatelem, příp. jejích dodatcích Zaměření aktivit výzvy: Sociální služby - vždy se jedná o služby definované zákonem č. 108 / 2006, o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Rozvoj sociálních služeb - osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením, osoby se zdravotním postižením Rozvoj komunitních center - osoby sociálně vyloučené či ohrožené sociálním vyloučením, osoby se zdravotním postižením Sociální bydlení - osoby v bytové nouzi (samoživitelé, matka / otec s dětmi, osoby spící venku, v azylovém domě, osoby žijící u příbuzných bez možnosti vlastního bydlení, invalidé….)

Oprávnění žadatelé: Rozvoj sociálních služeb   Rozvoj sociálních služeb obce a organizace zřizované a zakládané obcemi dobrovolné svazky obcí a organizace zřizované a zakládané dobrovolnými svazky obcí organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace nestátní neziskové organizace církve církevní organizace a další dle platné výzvy Rozvoj komunitních center Sociální bydlení obce

Povinné přílohy žádosti:   povinné přílohy jsou specifikované pro žadatele / příjemce ve specifických pravidlech pro žadatele a příjemce vždy dané výzvy další přílohy jsou specifikovány ve výzvě MAS Vladař Položkový rozpočet stavby: (Položkový rozpočet stavby žadatel předkládá v pdf a v elektronické podobě ve formátu .esoupis, .xc4, Excel VZ nebo v obdobném výstupu z rozpočtového softwaru. Po ukončení zadávacího nebo výběrového řízení žadatel doloží také vysoutěžený položkový rozpočet stavby) Žadatel stanoví ceny stavebních prací za účelem zjištění předpokládané ceny způsobilých výdajů hlavních a vedlejších aktivit projektu u nezahájených zakázek na základě stavebního rozpočtu, který se vztahuje k příslušnému stupni projektové dokumentace, a přiloží jeho originál ve formátu pdf jako povinnou přílohu k žádosti Stavební rozpočet je nutno členit na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo funkční celky, případně jiné obdobné části a to tak, aby bylo možno jednoznačně vymezit způsobilé/nezpůsobilé a hlavní/vedlejší aktivity projektu Ve stupni připravenosti projektu k realizaci stavby/k zahájení zadávacího nebo výběrového řízení žadatel dokládá položkový rozpočet stavby vypracovaný v rozsahu odpovídajícímu požadavkům vyhlášky č. 230/2012 Sb. (č. 169/2016 od nabytí účinnosti). Zadávací a výběrová řízení: (Od 22. 8. 2017 došlo ke změně v systému MS2014+. Informace a záložky o veřejných zakázkách pro zjednodušení jejich administrace byly přesunuty do samostatného modulu. Tento modul je pro všechny projekty zobrazen v levém navigačním menu v části "Informování o realizaci". Všechny nové záznamy veřejných zakázek, vykazování změn na zakázkách stávajících a jejich administrace nyní probíhá na nově vytvořených záložkách modulu „Veřejné zakázky“) Jako povinnou přílohu žádosti o podporu žadatel předkládá pouze uzavřenou smlouvu na plnění zakázky, kterou uplatňuje v projektu. Smlouvu včetně případných uzavřených dodatků přiloží prostřednictvím modulu „Veřejné zakázky“ k odpovídající zakázce.

AKTIVITA ROZVOJ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB   !!! K vytvoření podmínek pro kvalitní poskytování sociálních služeb, obnovu a zkvalitnění materiálně – technické základny stávajících služeb !!! Výzvy jsou určeny pro pověřené sociální služby = pověřené SOHZ / SGEI (služby obecného hospodářského zájmu) Pověřovací akt = všechny poskytované služby dotčené realizací projektu Poskytovatel služby musí být pověřen nejméně v délce do konce doby udržitelnosti projektu, nemusí být pověřen jedním pověřovacím aktem, ale několika pověřovacími akty, které na sebe musí navazovat, aby bylo zajištěno kontinuální poskytování sociální služby. Pokud nebyl pověřovací akt ke dni podání žádosti vydán, musí žadatel předložit alespoň vyjádření pověřovatele o úmyslu pověřovací akt k výkonu služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) vydat. !!! V případě nezajištění kontinuálního poskytování SOHZ se příjemce vystavuje riziku vrácení celé dotace !!! Jde o cílené rozvíjení nedostupných nebo kapacitně nevyhovujících sociálních služeb, budování lepšího zázemí pro personál i uživatele Je vyloučena podpora sociálních služeb orientovaných výhradně pro seniorskou cílovou skupinu (věková kategorie podpory v této výzvě klienti / cílová skupina do 65 let, nad 65 let lze zahrnou jako minimální objem z hlavní věkově podpořené cílové skupiny), nelze podpořit v těchto službách domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem Terénní služby musí být poskytovány v přirozeném sociálním prostředí uživatelů služeb (měly by to být jejich domácnosti, nikoliv např. prostředí jiné sociální pobytové služby)

Podporované aktivity: Nákup pozemků, staveb, výstavba a stavební úpravy Pořízení vybavení budov a zázemí (musí být prokázána vazba na poskytování daných služeb, zázemím je myšleno zázemí pro uživatele a pracovníky, kteří zajišťují tyto služby)   Pořízený majetek podléhá kontrole a při nákupu vybavení včetně drobného vybavení, důrazně upozorňujeme žadatele/příjemce, že je potřeba udržet výstupy z projektu po celou dobu udržitelnosti (tj. pět let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP) a evidovat pořízený majetek. V případě neudržení výstupů z projektu po celou dobu udržitelnosti projektu se příjemce vystavuje riziku krácení dotace (dle příloh č. 2A-D těchto Pravidel), pokud nesjedná nápravu z vlastních zdrojů a nenahradí odpovídajícím majetkem z vlastních zdrojů. Podpora zázemí pro personál (podpora přímé sociální práce, nikoli jen zázemí managementu sociálních služeb) Pořízení automobilu pro terénní a ambulantní sociální služby Indikátory: Žadatel je povinen vybrat a naplnit indikátory pro zvolenou aktivitu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole: výchozí hodnota (v případě výstupových indikátorů je automaticky načtena 0) a datum, ke kterému byla hodnota stanovena cílová hodnota, kterou se žadatel v projektu zavazuje dosáhnout a datum, ke kterému ji musí naplnit Nenaplnění či překročení povolené tolerance vykazovaného indikátoru k určenému datu jeho naplnění může vést ke krácení nebo nevyplacení dotace. Jeho neudržení po dobu udržitelnosti může mít charakter porušení rozpočtové kázně s následkem finanční sankce. Sankce jsou stanoveny v Podmínkách Rozhodnutí, nebo v Podmínkách Stanovení výdajů.

6 75 10 Kapacita služeb a sociální práce Vykazovat plnění indikátoru bude příjemce podpory ve Zprávách o realizaci projektu a Zprávách o udržitelnosti projektu, v datovém poli dosažená hodnota. Pokud by během realizace projektu nastaly změny v projektu, které ovlivní výslednou hodnotu indikátoru, postupuje příjemce v souladu s kapitolou 16 Obecných pravidel. Indikátor výsledku:   6 75 10 Kapacita služeb a sociální práce Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede výchozí a cílovou hodnotu indikátoru. Indikátory výstupu: 5 54 01 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede cílovou hodnotu indikátoru. 5 54 02 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb Podrobné informace k jednotlivým indikátorům a závazná pravidla jejich vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů v příloze č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce dané výzvy IROP (č. 62 / CLLD).

AKTIVITA ROZVOJ KOMUNITNÍCH CENTER   Poskytování sociálních služeb není povinné V aktivitě komunitních center (v případě varianty „KC“ s registrovanou sociální službou) je možné podpořit pouze sociální služby ambulantního a terénního charakteru. Pobytové služby nelze v aktivitě Komunitních center podpořit. Zapojení veřejnosti do nastavení a fungování centra (např. zápisem ze zastupitelstva) Cílem je vybudování / poskytnutí prostoru určeného k bezúplatnému využití cílovými skupinami Neexistuje předpoklad, že si Komunitní centrum na sebe musí samo vydělat = na svůj základní provoz. Provozovatel komunitního centra musí zajistit, aby aktivity „KC“ byly pro klienty zdarma. Na činnosti si může vydělávat jiným způsobem, provozní nálady „KC“ hradí jeho provozovatel Případná úhrada za aktivity musí být „symbolická“ a nepřesáhne tak náklady spojené s realizací jednotlivých aktivit (př. Keramický kroužek zdarma, ale hlínu si hradí účastník kurzu) Povinnost zajistit v „KC“ sociálního pracovníka nestačí zajistit pracovníka v sociálních službách, ten nesmí poskytovat sociální poradenství bez dohledu (zajistit minimálně jednoho pracovníka se vzděláním podle zákona o sociálních službách, který bude působit v rámci „KC“) není dán úvazek, ale sociální pracovník by měl v „KC“ působit dle potřeb dané lokality po dobu udržitelnosti PZN.: Bezbariérovost není dle podmínek výzvy povinná, ale pouze doporučená, toto řešení je v návaznosti na souhlasném stanovisku dotčených orgánů při potřebném vyjádření se stavbou v součinnosti pro možnost vydání stavebního povolení, popřípadě oznámení stavebního záměru (pokud daná rekonstrukce nepodléhá stavebnímu povolení), jelikož se bude vždy jednat o veřejný prostor = „KC“, je předpoklad, že bezbariérovost bude požadována ze strany dotčených orgánů.

V této aktivitě není možné pořídit pouze vybavení komunitních center bez dalších opatření typu rekonstrukce – nelze realizovat projekt „KC“ pod „čistým nebem – park, louka“, pouze investiční aktivity typu rekonstrukce   Podporované aktivity: stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury komunitního centra včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí rekonstrukce a stavební úpravy existujícího objektu a zázemí pro poskytování aktivit komunitních center včetně sociálních služeb, budou-li v projektu poskytovány nákup pozemků a staveb vybavení pro zajištění provozu zařízení - pořízení vybavení bude podporováno, budou-li součástí projektu další opatření (stavby, rekonstrukce a úpravy objektu, či zázemí pro poskytování aktivit komunitních center). Pořízení vybavení nemůže být samostatný projekt. Potřebnost pořízení vybavení musí být odůvodněna ve studii proveditelnosti. pořízení automobilu pro poskytování terénních a ambulantních sociálních služeb = k zajištění provozu komunitního centra Indikátory: Žadatel je povinen vybrat a naplnit indikátory pro zvolenou aktivitu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole: výchozí hodnota (v případě výstupových indikátorů je automaticky načtena 0) a datum, ke kterému byla hodnota stanovena cílová hodnota, kterou se žadatel v projektu zavazuje dosáhnout a datum, ke kterému ji musí naplnit Nenaplnění či překročení povolené tolerance vykazovaného indikátoru k určenému datu jeho naplnění může vést ke krácení nebo nevyplacení dotace. Jeho neudržení po dobu udržitelnosti může mít charakter porušení rozpočtové kázně s následkem finanční sankce. Sankce jsou stanoveny v Podmínkách Rozhodnutí.

Vykazovat plnění indikátoru bude příjemce podpory ve Zprávách o realizaci projektu a Zprávách o udržitelnosti projektu, v datovém poli dosažená hodnota.   Pokud by během realizace projektu nastaly změny v projektu, které ovlivní výslednou hodnotu indikátoru, postupuje příjemce v souladu s kapitolou 16 Obecných pravidel. Indikátor výsledku: 6 75 10 Kapacita služeb a sociální práce Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede výchozí a cílovou hodnotu indikátoru. Indikátory výstupu: 5 54 01 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede cílovou hodnotu indikátoru. 5 54 02 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb Povinný pro projekty komunitních center, ve kterých bude po ukončení realizace projektu poskytována alespoň jedna sociální služba podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Žadatel uvede cílovou hodnotu indikátoru k datu do 6 měsíců od ukončení realizace projektu. Podrobné informace k jednotlivým indikátorům a závazná pravidla jejich vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů v příloze č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce dané výzvy IROP (č. 62 / CLLD).

AKTIVITA SOCIÁLNÍ BYDLENÍ   Cílem je dostupné nájemní sociální bydlení Pořízení bytů formou nákup, rekonstrukce bytu nebo adaptace nebytových prostor pro potřeby sociálního bydlení a pořízení nezbytného základního vybavení IROP určuje parametry sociálního bydlení a podmínky ohledně nakládání se sociálnímu byty (viz. kapitola 3.4.4 specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 62) Objekt nebo vchod bytového domu se samostatným číslem popisným má více než 12 bytových jednotek, počet sociálních bytů v objektu nebo vchodu se samostatným číslem popisným nepřekročí součet 12 sociálních bytů a podílu max. 20 % z celkového počtu bytů v objektu nebo vchodu se samostatným číslem popisným nad hranicí 12 bytových jednotek. Podíl se vždy zaokrouhluje dolů na celé bytové jednotky. Tato povinnost se netýká objektů či vchodů bytového domu se samostatným číslem popisným, které mají maximálně 12 bytových jednotek. !! Ubytovny a zařízení dočasného nestandardního ubytování nejsou podporovány !! Příklad výpočtu: Objekt nebo vchod bytového domu se samostatným číslem popisným má 30 bytů. 12 + 0,2 * (30 – 12) = 12 + 0,2 * 18 = 12 + 3 („3,6“ zaokrouhlujeme vždy směrem dolů) = 15 V projektu lze podpořit maximálně 15 sociálních bytů. Sociální bydlení musí splňovat parametry sociálního bydlení IROP a zároveň stavebně technické parametry dané stavebními předpisy budov pro bydlení Sociálním bytem se rozumí standardní bytová jednotka se základním vybavením bez nábytku (vybavení „BJ“ = umyvadlo, WC, sprcha nebo vana, kuchyňská linka, varná deska, trouba)

Je určeno osobám z cílových skupin, tj Je určeno osobám z cílových skupin, tj. osobám v bytové nouzi = v pravidlech dány podmínky týkající se příjmů a (ne) vlastnictví   Sociální byt musí být umístěný v zastavěném nebo zastavitelném území podle územního plánu = sociální bydlení musí být umístěno v lokalitě, která nevede k segregaci cílové skupiny Pořízené nebo rekonstruované bytové objekty sociálního bydlení musí být umístěné v běžné zástavbě s občanskou vybaveností a musí být dostupné hromadnou dopravou Občanská vybavenost: Školská zařízení: mateřská škola v dostupné vzdálenosti odpovídající charakteru lokality základní škola v dostupné vzdálenosti odpovídající charakteru lokality Zdravotní a sociální péče: služba praktického lékaře (i občasná) v obci, nebo v dostupné vzdálenosti odpovídající charakteru lokality sociální služby, podporující sociální začlenění cílové skupiny, v obci nebo v dostupné vzdálenosti Nákupy a služby: prodej základních potravin a základního nepotravinářského zboží v obci Doprava: veřejná doprava v obci nebo v docházkové vzdálenosti Celkové způsobilé výdaje na hlavní aktivity projektu přepočtené na jeden m² podlahové plochy sociálního bytu nesmí přesáhnout částku 29 028 Kč (Podrobný výpočet provede žadatel ve studii proveditelnosti, která je přílohou č. 4D těchto Pravidel) Příjemce nepodmíní uzavření smlouvy o nájmu složením finančních prostředků (např. kauce)

Nájemné za 1 m2 podlahové plochy sociálního bytu sjednané při uzavření nájemní smlouvy nebo změněné v průběhu trvání nájemního vztahu nesmí překročit 57,50 Kč   Po dobu udržitelnosti projektu musí být cílové skupině v sociálních bytech dostupná podpora ve formě sociální práce Pronájem bytu (bez ohledu na výši nájemného) je považován za hospodářskou činnost ve smyslu pravidel veřejné podpory Subjekt pronajímající byty (soukromá, právnická nebo fyzická osoba, obce, NNO, charitativní organizace) = subjekt provozující hospodářskou činnost Umožněn výběr 2 typů podpory u sociálního bydlení Podpora de minimis SOHZ na základě Nařízení Komise č. 360/2012 (udílená určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu) Podpora dle Rozhodnutí Komise ze dne 20. Prosince 2011 (ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby) Podporované aktivity: nákup objektů, domů, bytů a pozemků výstavba nových sociálních bytů nákup a dostavba nedokončených staveb rekonstrukce a úpravy objektu, domu nebo bytu rekonstrukce a úpravy společných prostor objektu nebo bytového domu, společné prostory bytového domu jsou definovány nařízením vlády č. 366/2013 Sb., o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím pořízení základního vybavení bytové jednotky

Indikátory: Žadatel je povinen vybrat a naplnit indikátory pro zvolenou aktivitu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. Nenaplnění či překročení povolené tolerance vykazovaného indikátoru k určenému datu jeho naplnění může vést ke krácení nebo nevyplacení dotace. Jeho neudržení po dobu udržitelnosti může mít charakter porušení rozpočtové kázně s následkem finanční sankce. Sankce jsou stanoveny v Podmínkách Rozhodnutí.   Vykazovat plnění indikátoru bude příjemce podpory ve Zprávách o realizaci projektu a Zprávách o udržitelnosti projektu, v datovém poli dosažená hodnota. Pokud by během realizace projektu nastaly změny v projektu, které ovlivní výslednou hodnotu indikátoru, postupuje příjemce v souladu s kapitolou 16 Obecných pravidel. Indikátor výsledku: 5 53 20 Průměrný počet osob využívající sociální bydlení Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede výchozí a cílovou hodnotu indikátoru. Indikátory výstupu: 5 53 10 Nárůst kapacity sociálních bytů Povinný k výběru a naplnění pro všechny projekty. Žadatel uvede výchozí a cílovou hodnotu indikátoru. 5 53 01 Počet podpořených bytů pro sociální bydlení  Podrobné informace k jednotlivým indikátorům a závazná pravidla jejich vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů v příloze č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce dané výzvy IROP (č. 62 / CLLD).

Hodnocení a výběr projektů:   Potřebné informace naleznete na webu MAS Vladař www.vladar.cz kdy jsou u každé vyhlášené výzvy k dispozici potřebné přílohy jak pro problematiku formálního hodnocení a přijatelnosti projektů, tak pro věcné hodnocení projektů. Proces hodnocení FNaP, věcné hodnocení a výběru projektů pro doporučení k financování zajišťuje MAS Vladař. Další část hodnocení projektů – závěrečné ověření způsobilosti projektů provede CRR v souladu s postupem uvedeným v kapitole 3.4 Obecných pravidel. Žádosti, které nebudou předložené dle pravidel o podání žádosti a v jiných termínech, než uvádí výzva MAS Vladař / ŘO IROP, nebudou akceptovány. ISKP14+: Jedná se o on-line aplikaci, není potřeba instalace do PC, pro práci v systému je nutná registrace s platnou e-mailovou adresou a telefonním číslem, před podáním a odesláním žádosti je nutné mít zřízený elektronický podpis, mít zřízenou datovou schránku. Registrace do systému ISKP14+: https://mseu.mssf.cz/ Prohlížeč: Internet Explorer Elektronická žádost: https://www.mssf.cz/ Edukační videa: http://www.dotaceeu.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka-zadost/Edukacni-videa 

DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST  Konzultace v rámci výzev IROP:   p. Nipauerová Andrea andrea.nipauerova@vladar.cz tel.: +420 724 168 451 DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST 