Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IROP - Integrovaný regionální operační program

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IROP - Integrovaný regionální operační program"— Transkript prezentace:

1 IROP - Integrovaný regionální operační program
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE v rámci vyhlášené výzvy MAS Vladař o.p.s. Termín konání: Místo konání: Kancelář MAS Vladař Čas zahájení: 13.00 hodin

2 IROP1: Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy
5.výzva MAS Vladař–IROP–Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy I. (IROP1) Představení výzvy:  Číslo výzvy MAS Vladař: 139/06_16_038/CLLD_15_01_146 aktivita „Bezpečnost dopravy“ Datum a čas zahájení příjmu žádostí o podporu v MS2014+: , 10:00 hod. Datum a čas ukončení příjmu žádostí o podporu v MS2014+: , 10:00 hod.

3 Finanční alokace výzvy:
   Celková částka dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj pro výzvu: ,00 Kč Minimální a maximální výše celkových způsobilých výdajů projektu: Minimální částka způsobilých výdajů na jeden projekt ,00 Kč Maximální částka způsobilých výdajů na jeden projekt je stanovena na ,00 Kč Vazba na výzvu: ŘO IROP č. 53 „Udržitelná doprava - Integrované projekty CLLD“ Podopatření integrované strategie CLLD Mas Vladař: 1.1.1 Podpora zvyšování bezpečnosti v dopravě a rozvoj udržitelných forem dopravy

4 Cíl výzvy: Analytická část ukázala, že hustota dopravní sítě v území je nedostatečná a neodpovídá rozvojovým potřebám území. Mezi ně patří řídké pokrytí rychlostní cestami a silnicemi I. třídy, podfinancování údržby silnic II. a III. třídy a chybějící (či nezrekonstruované) chodníky. V některých úsecích tak neodpovídá kapacita komunikace reálnému tranzitu se všemi vedlejšími negativními důsledky. Z toho důvodu je potřeba, aby opatření cílilo na zvyšování bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Pro chodce budování bezbariérových chodníků, přechodů, radarových semaforů a dalších bezpečnostních prvků, které na zdejších komunikacích chybí nebo neodpovídají dopravním předpisům. Důležité odkazy: Specifická pravidla pro příjemce a žadatele včetně povinných příloh Obecná pravidla pro žadatele a příjemce včetně povinných příloh    Výzvy MAS Vladař Harmonogram výzev Interní postupy pro období 2014 – 2023 včetně povinných příloh Kritéria pro FNaP (formální hodnocení a přijatelnost projektu) a věcného hodnocení projektu Kontrolní listy pro hodnocení projektů Výsledky a informace k podaným žádostem přes systém MS2014+ Výsledky hodnocení žádostí / projektů Místo realizace projektů Území MAS vymezené ve schválené strategii CLLD. Rozhodující není sídlo žadatele, ale místo realizace projektu. Sídlo firmy se může lišit od místa realizace projektu.

5 Míra podpory: Podíl financování z celkových způsobilých výdajů: EFRR 95 % Příjemce 5 % Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. Hlavní aktivity projektu vedou k naplnění cílů a indikátorů projektu. Na vedlejší aktivity projektu může být vynaloženo maximálně 15 % celkových způsobilých výdajů projektu. Část výdajů na vedlejší aktivity projektu nad 15 % celkových způsobilých výdajů projektu musí být v rozpočtu projektu uvedena jako nezpůsobilý výdaj. Způsobilé výdaje: musí být vynaloženy v souladu s cíli IROP a specifického cíle 1.2, musí přímo souviset s realizací projektu, musí vzniknout a být vynaloženy v období od do data ukončení realizace projektu podle Rozhodnutí, musí být doloženy průkaznými doklady (faktura, doklad o úhradě, předávací protokol, smlouvy s dodavateli, viz dále Dokladování způsobilých výdajů), nesmí přesáhnout výši výdajů uvedenou v každé jednotlivé smlouvě uzavřené s dodavatelem, popř. jejich dodatcích. Zaměření aktivit výzvy: Rozložení výdajů na hlavní a vedlejší aktivity projektu je předmětem kontroly CRR při závěrečném ověření způsobilosti projektu. rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. (Pozn. Žadatel ve studii proveditelnosti popíše soulad s hlavní podporovanou aktivitou, jejímž cílem je zvýšit bezpečnost dopravy, především pěší, v trase dopravně zatížené komunikace.)

6 rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší, realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě chodníků, bezbariérových komunikací, podchodů nebo lávek nebo prvků zvyšujících bezpečnost dopravy, je možná kombinace uvedených aktivit !!! Vždy se musí jednat o REKONSTRUKCI nebo MODERNIZACI komunikace pro PĚŠÍ !!! Oprávnění žadatelé: kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti) Povinné přílohy žádosti: povinné přílohy jsou specifikované pro žadatele / příjemce ve specifických pravidlech pro žadatele a příjemce vždy v platném znění vyhlášené výzvy další přílohy jsou specifikovány ve výzvě MAS Vladař

7 Zadávací a výběrová řízení:
Jako povinnou přílohu žádosti o podporu žadatel předkládá pouze uzavřenou smlouvu na plnění zakázky, kterou uplatňuje v projektu. Smlouvu včetně případných uzavřených dodatků přiloží prostřednictvím modulu „Veřejné zakázky“ k odpovídající zakázce. Položkový rozpočet stavby: (Položkový rozpočet stavby žadatel předkládá v pdf a v elektronické podobě ve formátu .esoupis, .xc4, Excel VZ nebo v obdobném výstupu z rozpočtového softwaru. Po ukončení zadávacího nebo výběrového řízení žadatel doloží také vysoutěžený položkový rozpočet stavby) Žadatel stanoví ceny stavebních prací za účelem zjištění předpokládané ceny způsobilých výdajů hlavních a vedlejších aktivit projektu u nezahájených zakázek na základě stavebního rozpočtu, který je součástí příslušného stupni projektové dokumentace, a přiloží jeho originál ve formátu pdf jako povinnou přílohu k žádosti Stavební rozpočet je nutno členit na stavební objekty, popř. dílčí stavební nebo funkční celky, případně jiné obdobné části a to tak, aby bylo možno jednoznačně vymezit způsobilé/nezpůsobilé a hlavní/vedlejší aktivity projektu Ve stupni připravenosti projektu k realizaci stavby/k zahájení zadávacího nebo výběrového řízení žadatel dokládá položkový rozpočet stavby vypracovaný v rozsahu odpovídajícímu požadavkům vyhlášky č. 230/2012 Sb. (č. 169/2016 od nabytí účinnosti). Hlavní podporované aktivity: 85 % celkových způsobilých výdajů projektu Stavební úpravy stávající komunikace spojené s přestavbou zemního tělesa nebo konstrukčních vrstev komunikace, jejímž výsledkem je změna nivelety, směrového vedení nebo šířkového uspořádání komunikace Rekonstrukce nebo modernizace se rovněž týká stavebních úprav mostních objektů Technické řešení musí být v souladu s platnou legislativou a technickými normami (zejména vyhláškou č. 398 / 2009 Sb., ČSN , ČSN , ČSN EN , TP 179, TP 170, TP 103, TP 218, TKP kapitola 15) Další specifikaci způsobilých výdajů naleznete přímo v dokumentu Specifická pravidla pro žadatele a příjemce / výzva č. 53 – Udržitelná doprava – integrované projekty CLLD / kapitola Způsobilé výdaje.

8 Vedlejší aktivity projektu: 15 % celkových způsobilých výdajů projektu
Realizace vyvolaných investic (úpravy a přeložky komunikací, sítí) Zpracování projektových dokumentacích (vč. Dokumentací v procesu EIA a nesouvisejících doplňujících průzkumů) Výkup nemovitostí podmiňujících výstavbu (pozemky, stavby do 10% CZV) Zabezpečení výstavby (TDI, AD, BOZP, geodetické práce, inženýring) Vybrané služby bezprostředně související )studie proveditelnosti, zadávací řízení a výběrová řízení) Povinná publicita Další specifikaci způsobilých výdajů naleznete přímo v dokumentu Specifická pravidla pro žadatele a příjemce / výzva č. 53 – Udržitelná doprava – integrované projekty CLLD / kapitola Způsobilé výdaje. POZOR na kritéria závěrečného ověření způsobilosti ze strany CRR, jako je například: Projekt přispívá ke zvýšení bezpečnosti? ANO – ve studii proveditelnosti je popsaný příspěvek projektu ke zvýšení bezpečnosti dopravy ve srovnání se stávajícím stavem. (Za stávající stav se rozumí stav před realizací projektu.) NE – ve studii proveditelnosti není popsaný příspěvek projektu ke zvýšení bezpečnosti dopravy ve srovnání se stávajícím stavem. (Za stávající stav se rozumí stav před realizací projektu.) NERELEVANTNÍ – projekt není zaměřen na aktivitu Bezpečnost dopravy. K projektu žadatel v obcích, které mají méně než 50 tis. obyvatel, dokládá Kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility? ANO – žádost obsahuje jako přílohu Kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility, prokazující připravenost projektu v souladu s principy udržitelné mobility. NE – žádost obsahuje jako přílohu Kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility, která neprokazuje připravenost projektu v souladu s principy udržitelné mobility. Více v dokumentu Specifická pravidla pro žadatele a příjemce dané výzvy (č. 68 / projekty CLLD), kapitola č. 5.2 Hodnocení žádosti o podporu na CRR (str až 111.).

9 K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole:
Indikátory: Žadatel je povinen vybrat indikátory, které odpovídají zvolené aktivitě a náplni projektu. Plánovaná hodnota indikátoru je závazná. Výběr indikátorů je součástí podání žádosti v systému MS2014+. Podrobné informace k jednotlivým indikátorům a závazná pravidla jejich vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů v příloze č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce dané výzvy IROP (č. 53 / CLLD). K indikátoru musí být v žádosti vyplněna tato datová pole: Datum, ke kterému byla stanovena výchozí hodnota (vždy datum zahájení realizace projektu). Cílová hodnota, kterou se žadatel v projektu zavazuje dosáhnout. Datum, ke kterému musí být cílová hodnota naplněna. U všech indikátorů výzvy má žadatel povinnost hodnotu naplnit k datu ukončení realizace projektu. Nenaplnění či překročení vykazovaného indikátoru k určenému datu jeho naplnění může vést ke krácení nebo nevyplacení dotace. Jeho neudržení po dobu udržitelnosti může mít charakter porušení rozpočtové kázně s následkem finanční sankce. Sankce jsou stanoveny v Podmínkách Rozhodnutí, nebo v Podmínkách Stanovení výdajů. Vykazovat plnění indikátoru bude příjemce podpory ve Zprávách o realizaci projektu a udržení hodnoty indikátoru ve Zprávách o udržitelnosti projektu v datovém poli dosažená hodnota. Indikátory výstupu: Počet realizací vedoucích ke zvýšení bezpečnosti v dopravě Žadatel v žádosti o podporu vyplňuje datum, ke kterému je výchozí hodnota (vždy 0) stanovena (vždy k datu zahájení realizace projektu) a cílovou hodnotu a datum, ke kterému se zavazuje ji naplnit. K naplnění cílové hodnoty indikátoru musí dojít k datu ukončení realizace projektu. Protože žadatel nevykazuje žádný indikátor výsledku, je nutné plánované výsledky projektu stručně popsat do textového pole s názvem „Co je cílem projektu?“ na záložce Popis projektu. Zde žadatel slovně popíše konkrétní cíle projektu včetně očekávaných výsledků a změny, kterých má být prostřednictvím projektu dosaženo. Žadatel dále nevykazuje žádný environmentální indikátor.

10 Hodnocení a výběr projektů:
Potřebné informace naleznete na webu MAS Vladař kdy jsou u každé vyhlášené výzvy k dispozici potřebné přílohy jak pro problematiku formálního hodnocení a přijatelnosti projektů, tak pro věcné hodnocení projektů. Proces hodnocení FNaP, věcné hodnocení a výběru projektů pro doporučení k financování zajišťuje MAS Vladař. Další část hodnocení projektů – závěrečné ověření způsobilosti projektů provede CRR v souladu s postupem uvedeným v kapitole 3.4 Obecných pravidel. Žádosti, které nebudou předložené dle pravidel o podání žádosti a v jiných termínech, než uvádí výzva MAS Vladař / ŘO IROP, nebudou akceptovány. ISKP14+: Jedná se o on-line aplikaci, není potřeba instalace do PC, pro práci v systému je nutná registrace s platnou ovou adresou a telefonním číslem, před podáním a odesláním žádosti je nutné mít zřízený elektronický podpis, mít zřízenou datovou schránku. Registrace do systému ISKP14+: Prohlížeč: Internet Explorer Elektronická žádost: Edukační videa:

11 DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST 
Konzultace v rámci výzev IROP: p. Nipauerová Andrea tel.: +420 724 168 451 DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST 


Stáhnout ppt "IROP - Integrovaný regionální operační program"

Podobné prezentace


Reklamy Google