Michal Krsek michal.krsek@cesnet.cz Za hranice YouTube Michal Krsek michal.krsek@cesnet.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Michal Krsek Za hranice YouTube Michal Krsek
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Kalendář, nové interaktivní prvky e-opor, tisk opor do PDF Miroslav Los Univerzitní informační systém VIII., Karlov 2009.
Moderní IT infrastruktura na školách pro využití mobilních zařízení Petr Nepustil – K-NET Jan Mondek - Kernun.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Lekce 6 – SCAMPER Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 7 – Jsme kreativní.
VIDEO KAMERY. ondřej česák matěj brothánek OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST.
Multimédia základní informace Co to jsou „multimédia“?   multi: více   média: tisk (text, obrázky), rozhlas (zvuk), televize (video), internet 
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Příběh Začátečníka 17 Května 2016 Školy, Internet a Kyberbezpečnost AARTKOM.
MATURITNÍ OTÁZKA Č.6 ORIENTACE V PRINCIPECH, MOŽNOSTECH A PRAKTICKÉM VYUŽITÍ POČÍTAČOVÝCH SÍTÍ.
Název materiálu: Internetová úložiště Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce , 5.třída Vyučovací předmět:
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
DIGITALIZACE ZVUKU, VIDEA Digitalizace (z angl. digital, číslicový) je obecně převod analogového - spojitého signálu (např. hlasový projev, historie gramofonová.
Připojení k internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_2_10_Připojení k internetu.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
Topologie lokálních sítí
Svobodný software Alternativy ke komerčním produktům Operační systémy
Způsoby připojení k internetu
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Úvod do databází MS Access (1).
Televize 8. ročník.
Možnosti připojení k internetu
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Digitální učební materiál
Informace a informační zdroje
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Druhy sítí podle rozlehlosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zesilovače VY_32_INOVACE_36_723
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Základní zapojení zesilovačů
Otázky a úkoly VY_32_INOVACE_4_2_14_20 Internet   Vyjmenujte 3 způsoby připojení k internetu. Jak vznikl název internet? Jaké možnosti internet uživateli.
Monitory Monitor je základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
TÉMA: Počítačové systémy
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VY_32_INOVACE_ Regulace
INTERNET - TERMINOLOGIE
Elektromagnetická slučitelnost
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Číslicové měřící přístroje
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
Přenos záznamu do PC Analogový záznam Michal Pelikán.
Informatika Počítačové sítě.
GPRS, EDGE, CDMA, WiFi, vytáčené připojení, linka euro ISDN, ADSL
Nové scénáře a ArcGIS Enterprise
Přednášky z Distribuovaných systémů
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět: Informatika Ročník: VI.
Software Mgr. Václav Chvál.
4. Analogový vs. digitální signál
DOCSIS, kabelové modemy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Informatika Počítačové sítě.
Transkript prezentace:

Michal Krsek michal.krsek@cesnet.cz Za hranice YouTube Michal Krsek michal.krsek@cesnet.cz

Technologie MPEG-2 MPEG-4 feel 4 Mb/s SD 20 Mb/s HDV VC-1, H.264 (MPEG-4 part2), H.264 AVC (MPEG-4 part 10), flash, QuickTime 6+, Real Media 1 Mb/s SD 4 Mb/s HD

Internetové sítě v ČR Asymetrické přípojky o kapacitách jednotek Mb/s (ADSL, CaTV) Omezení objemem (byznys/politika) Páteřní 1-10 Gb/s sítě Propojovací centrum ~2x 10 Gb/s Žádný multicast mimo vlastní síť

Uživatelé Multimediální PC 1024x786+ rozlišení (HD ready) Windows 98+ (Linux, Mac) Přehrávače videa (WMP, RP, QtP)

Video ICP Jeden server Jeden rychle připojený server Jeden rychle připojený server v NIXu Deset serverů připojených k NIXu Sakra, na to nemáme výnosy …. …. pojďme dělat něco jiného

Proč používat Internet? Další diváci Větší volnost diváků Další reklamní prostor Možnost adresné reklamy Možnost přesného vykazování reklamy Možnost kontextové reklamy Konzumenti „long tailu“

Kouzlo webu nebo? Co televize dělají? Pidiokno na obrazovce Stopáž v desítkách minut ve formě vhodné řádově pro minuty (YouTube syndrom) Nulová integrace s vyhledávači (media RSS, embeded metadata) Používání starých metod distribuce (portál nebo programování shodné s vysíláním)

Historie (TV) Analogový signál Analogový vysílač Analogový přijímač

Současnost (TV) Digitální signál Digitální transkodér Transportní síť D/A převodník Analogový vysílač Analogový přijímač

Blízká (?) budoucnost (TV) Digitální signál Digitální transkodér Transportní síť Digitální přijímač

Historie (Internet) Digitální signál Digitální transkodér Digitální přijímač

Současnost (Internet) Digitální signál Digitální transkodér Vysílací servery Digitální přijímač

Budoucnost (Internet) Digitální signál Digitální transkodér Transportní síť Digitální přijímač

Transportní síť I Centralizovaný systém Jednoduché odbavení Snadný management systému Nutnost platit za propojení + okruhy Drahá škálovatelnost Single point of failure

Transportní síť II P2P streaming Levné řešení (náklady přeneseny na diváky) Obtížný management & troubleshooting Instalace P2P klienta Složité odbavení (+ management dat) Nefunguje long tail Diskutabilní škálovatelnost

Transportní síť III Content Delivery Network Cenově přijatelné řešení Jednoduchý management & troubleshooting Management zdrojů Dobrá škálovatelnost Větší paperwork s ISP

Typy řízení CDN Aplikační přesměrování (asx, ram) Řízení na bázi DNS Rychlá reakce na výpadek nodu Diskutabilní škálování Řízení na bázi DNS Skvělé škálování Pomalejší reakce na výpadek nodu (TTL) Anycasting Dobré škálování a reakce V některých případech problém s flippingem

Trochu statistik Narození sourozence Moji Přistání Air Force One Porod gorily Kamby Rozloučení s Karlem Svobodou

Jakou máte sledovanost? TV vs. Internet Vysílače 30 kusů Cena ~5 Mil Celkem ~150.000.000 10.000.000 lidí 15 Kč na potenciálního diváka Vysílací servery 500.000 diváků Jeden server 1.000 diváků (PAL) 500 serverů x 50.000 = 25.000.000 50 Kč na reálného diváka Jakou máte sledovanost?

Otázky? michal.krsek@cesnet.cz