DNN - Deep neural networks (Hluboké neuronové sítě)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Inf Používání a tvorba databází. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Mobilní aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
ALGORITMIZACE Mgr. Milan Pastyřík IUVENTAS, s. r. o.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Hardware1 (EUPŠInf2),
Základy zpracování geologických dat Rozdělení pravděpodobnosti R. Čopjaková.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Přechodníky ČÍSLO.
Maticové počítače. Při operacích s maticí se větší počet prvků matice zpracovává současně a to při stejné operaci. Proto se pro tyto operace hodí nejlépe.
Počítače s netradičním řízením. Netradiční způsoby řízení opouštějí model navržený von Neumannem, to je model řízení pomocí instrukcí. Je buď opuštěn.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office Orlová, spol. s r.o AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2 – Inovace.
Software =je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost. - Software je protiklad k hardwaru,
Databáze © Mgr. Petr Loskot
gold -beater - der Goldschläger - золотобо́ец -
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_INF_12
MICROSOFT WINDOWS.
Zpětná vazba v zesilovačích 2
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
INFORMATIKA – použití počítačů
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Edgecam.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Six sigma – zkrácená verze
Rozpisy témat a odevzdávárny
2. seminární úkol - projekt
karel oliva Akademie věd ČR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Digitální učební materiál
Pseudosekce: P-T fázový diagram v jednoduchém systému Al2SiO5 s demonstrací postupu při tvorbě pseudosekce.
Přídavná zařízení.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ŘÍZENÍ VÝROBY A KVALITY
Nové scénáře a ArcGIS Enterprise
Základní obeznámení s programem
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Rozvoj portálů cestovního ruchu
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Přednášky z Distribuovaných systémů
3MA381 LS 2007/2008 Michaela Kmeťová
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Úroveň přístupu ke komunikačnímu médiu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Celoživotní vzdělávání učitelů
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Klíčové aktivity projektu
VY_52_INOVACE_19_01_trávicí soustava
Geometrie řízení a uložení kol.
Advanced .NET Programming I 1st Lecture
Transkript prezentace:

DNN - Deep neural networks (Hluboké neuronové sítě) Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN – P8 DNN - Deep neural networks (Hluboké neuronové sítě)  Deep Structured Learning  Hierarchical Learning ANN s několika skrytými vrstvami Autoři:   - Kunihiko Fukushima (1980) – pro počítačové vidění (Neocognitron) - Yann LeCun, Yoshua Bengio, Geoffrey Hinton (1989) - pro rozpoznávání ručně psaných ZIP kódů (trénink trval 3 dny)

Podobné systémy baly použity pro rozpoznání izolovaných ručně psaných 2D – číslic (1991) Weng et al. – Cresceptron rozpoznávající 3D- objekty (1992) kaskáda jednoduchých Neocognitronů Brendan Frey – síť s 6 úplně propojenými vrstvami a několika stovkami skrytých neuronů (trénink trval více než 2 dny) - Li Deng, Hinton – rozpoznání řeči - Patří mezi algoritmy strojového učení - Používá kaskádu dopředných MLNN pro nelineární zpracování unit extrakce a transformace vzorů

Způsob učení: učení s učitelem (klasifikace) učení s „částečným“ učitelem učení bez učitele (analýza vzorů) Algoritmus učení: některá z variant BPG různé reprezentace různé abstrakce druhy deep učení: - deep belief network (DBN) - deep  Boltzmann network   Funkce deep UNS je založena - na interpretaci informačního procesu - na komunikaci mezi vzory v biologickém nervovém systému (neurální kódování) – definice vztahů mezi jednotlivými stimuly a přiřazení neuronálních odezev v mozku

Deep NS dovolují zpracovávat složité a velké databáze pomocí BPG algoritmu modifikací vnitřních parametrů v jednotlivých vrstvách dopředné sítě. Přínos: - zásadní objevy v oblasti zpracování obrazu, videa, řeči a audia - rekurentní sítě se více uplatňují při zpracování sekvenčních dat zpracování textu zpracování dat bioinformatika - pracují s velkými databázemi – např. řádově tisíce objektů z milionů obrazů - používají je všechny velké společnosti s náplní rozpoznávání (např.  Microsoft Cortana, Xbox, Skype Translator, Amazon Alexa,  Google Now, Apple Siri, Baidu, iFlyTek)

Problémy: Úspěšná klasifikace nerozeznatelných obrázků - příslušnost ke známým kategoriím běžných obrázků a špatná klasifikace porušených písmen patřících ke korektně klasifikovaným obrázkům Je to dáno limity ve vnitřní reprezentaci a tím, že tyto limity mohou potlačovat integraci do jejich heterogenních mnohonásobných komponent architektur umělé inteligence. Větší možnosti v napadení dat hackery. Srovnání komerčního softwaru a knihoven pro deep UNS: https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_deep_learning_software

Struktura UNS Používaný počet skrytých vrstev: 5 - 10

vstupní vrstva pravděpodobnostní vrstva skrytá vrstva výstupní vrstva Cíl: vytvoření výkonného systému pro učení a trénink těchto reprezentací z rozměrově velkých neolabelovaných dat Aplikace v průmyslu: - začátek kolem roku 2000 - kolem 2010 pro zpracování velkých řečových databází

2 úplně propojené vrstvy 1 úplně propojená vrstva https://static.googleusercontent.com/media/research.google.com/cs//pubs/archive/42241.pdf

Knihovny pro učení Deep UNS – pro různé programovací jazyky: Python, Matlab, CPP, Java, JavaScript, Lua, Julia, Lisp, Haskell, .NET, R http://www.teglor.com/b/deep-learning-libraries-language-cm569 Proč? Zlepšení současného stavu rozpoznávání řeči, rozpoznávání a detekce objektů a v mnoha dalších odvětvích (např. v objevech nových léků a genovém inženýrství).