Rysy osobnosti Temperament Charakter

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Advertisements

Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Temperament Pavel Šuranský.
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Temperament
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Sociální interakce a komunikace
Pojem, místo v systému, typologie, charakteristické rysy
ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.
OD – Tablety: ukázková hodina s QR kódy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Didaktika sportovních činností
City DUM_15.
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Elektrický náboj Ing. Jan Havel.
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Temperament, charakter, motivace
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Rysy osobnosti Temperament Charakter

Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od jiných lidí) a je poměrně stálý.

Příklady: družnost - uzavřenost (extraverze - introverze) sklon vést - podřizovat se (dominance - submise) odolnost k zátěži, dobré zvládnutí ztížených podmínek a vysokých požadavků - nízká odolnost (stabilita - labilita) vytrvalost - její nedostatek kladný - záporný vztah k lidem (afiliace - hostilita) vzájemná pomoc - nepřátelství, „taktnost - netaktnost“, sociální inteligence a její nedostatek svědomitost, odpovědnost - neodpovědnost sebedůvěra - sebepodceňování živost citových projevů vysoká - nízká ovládání cit. projevů silné - slabé

Temperament a charakter = souhrnné označení rysů osobnosti a rozdílů mezi lidmi Temperament - je určen převážně biologicky a projevuje se způsobem citového reagování. Charakter = ovlivněn převážně společností, má morální význam

Temperament Je soustava psychických vlastností, které se projevují způsobem reagování, chování a prožívání člověka. Zvláště tím, jak snadno reakce vznikají, jak jsou silné, jak rychle se střídají. Zahrnuje vlastnosti, které jsou determinovány převážně vrozeným typem vyšší nervové činnosti.

Test temperamentu http://temperament.wladik.net/

Základní typy temperamentu (podle Hippokrata a Galéna) Sangvinik Cholerik Flegmatik Melancholik

Sangvinik (sanguis = krev) Čilý Veselý Společenský Nestálý

Cholerik (cholé = žluč) Dráždivý Vzteklý Snadno se rozhněvá Ale obvykle se rychle uklidní

Flegmatik (flegma = hlen) Klidný až lhostejný Netečný Pomalý Spolehlivý

Melancholik (melan cholé = černá žluč) Převážně smutná nálada Pomalý Menší množství citových projevů City jsou hluboké a trvalé

CHARAKTER OZNAČUJE TU ČÁST OSOBNOSTI, KTERÁ UMOŽŇUJE JEDNÁNÍ ČLOVĚKA PODLE SPOLEČENSKÝCH, ZEJMÉNA MORÁLNÍCH POŽADAVKŮ.

Charakter PROJEVUJE SE V ČINECH, NE VE SMÝŠLENÍ SMÝŠLENÍ A JEDNÁNÍ ČL. = ČASTO ROZPORY

FORMOVÁNÍ CHARAKTERU: VÝCHOVA DALŠÍ SPOLEČENSKÉ VLIVY ZÁKLAD CHARAKTERU = ZVNITŘNĚNÍ MRAVNÍCH NOREM

STRUKTURA CHARAKTERU SVĚTONÁZOROVÉ CHARAKTEROVÉ VLASTNOSTI MRAVNÍ PRACOVNÍ SPOLEČENSKÉ VLASTNOSTI VZTAHU K SOBĚ

CHARAKTER SLEDUJEME: PRAVOST ČI NEPRAVOST CHARAKTERU ZRALOST ČI NEZRALOST CHARAKTERU - vývoj od egocentrismu k allocentrismu (prosociální chování) VÝVOJ OSOBNÍ MORÁLKY (dítě - dospělý)