Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_ ČJ1,2_9 Téma: Čtení s porozuměním. Zimní radovánky. Ročník: 1. – 2. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Žáci si přečtou text v levé části pracovního listu. V pravé části je tento text připraven k rozstříhání na jednotlivé věty. Žáci je potom podle paměti skládají ve správném pořadí a nakonec zkontrolují. K textu náleží otázky na porozumění obsahu přečteného. Děti mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích.
Čtení s porozuměním. Pracovní list. Je pátek. U lesa je Kamil a Pepík. Je tam i pes Alík. Alík lítá sem a tam. Kamil jede dolů. Dole je ale důlek. Kamil padá. To je jásot, to je mela! Jásají Kamil, Pepík i Alík. Je pátek. U lesa je Kamil a Pepík. Je tam i pes Alík. Alík lítá sem a tam. Kamil jede dolů. Dole je ale důlek. Kamil padá. To je jásot, to je mela! Jásají Kamil, Pepík i Alík. Přečti text vlevo. Potom věty vpravo rozstříhej, rozmíchej a znovu slož podle paměti. Zkontroluj.
Čtení s porozuměním. Otázky. Jaký je den? Kdo je u lesa? Kdo padá na zem? Jaká je roční doba? Je pátek. Jsou tam Kamil, Pepík a pes Alík. Padá Kamil. Je zima.
Použitý materiál: www.office.microsoft.com www.pdphoto.org