Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Advertisements

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_16_ČJ_Podstatná jména_stroj Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Vegetativní orgány Kořen
Části rostlin podzemní části rostlin - kořeny nadzemní části rostlin
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_22_MÍRNÝ PODNEBNÝ PÁS
Název školy Autor Název Téma Číslo projektu Anotace Plavská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Přírodní krajiny - test
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Lesní patra.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Člověk a jeho svět 3. ročník
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Úvod Autor: Pavel Žižka
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY _52_INOVACE_24_Jaro – rostliny na jaře
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_02_PRV_Kořen_a_ stonek Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Seznámení s kořenem a stonkem rostlin, ukázky jednotlivých druhů. Určování stáří stromů. Návaznost na předchozí znalosti. Rozvoj logického a tvořivého myšlení.

Kořen a stonek

Hlavní části rostlin už známe… květ nadzemní část plod stonek list Opakování – žáci postupně popisují obrázek, doplňují názvy podzemní část kořen

KOŘENY - podzemní část Víte, jaký mají pro rostlinu význam? - rostlinu v půdě upevňují Žáci hledají odpovědi na otázky. Kontrola dalším kliknutím jako shrnutí. - z půdy přijímají vodu se živinami voda + živiny

Vlastnosti kořenů: - mají různý tvar i velikost svazčitý kořen kořen hlavní s postranními kořínky rozvětvený kořen Některé kořeny jdou do hloubky, jiné jsou jen pod povrchem. borovice smrk

STONEK - nadzemní část Co všechno může vyrůst na stonku? květy listy plody Jaký význam má stonek? Žáci odpovídají na naznačené otázky – kliknutím se pak objeví kontrola. Rozvádí vodu a živiny dál z kořenů k listům, květům a plodům. Podle složení stonku rozlišujeme dřeviny a byliny.

DŘEVINY Jaké znáte keře a stromy? A - keře B - stromy - mají dřevnatý stonek A - keře Stonek se rozvětvuje hned u země. B - stromy Stonek se rozvětvuje nad zemí. Z8ci mohou jmenovat i další rostliny. Jaké znáte keře a stromy?

STROMY Jaké znáte stromy listnaté a jehličnaté? Čím se liší? Části stromů Jaké znáte stromy listnaté a jehličnaté? Čím se liší? koruna Jaké znáte ovocné stromy? kmen kořeny Jaký strom máte nejraději a proč?

Víte, jak můžeme určit stáří stromu? Podle letokruhů: Každý rok se vytvoří vrstva dřeva a prstenec, který tuto vrstvu ohraničuje, se jmenuje letokruh. počet letokruhů = počet let Žáci jmenují i další příklady různých rostlin. Prstence uvnitř suku zase prozrazují stáří větve.

BYLINY lodyha stvol stéblo - dužnatý (nedřevnatý) stonek Stonek Z8ci mohou jmenovat i další rostliny. lodyha stvol stéblo Stonek má listy. Stonek je bez listů. Stonek je většinou dutý, má kolénka.

Zdroje: Učebnice: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7289-256-3 Obrázky www.office.microsoft.com RASBAK. Wikipedia.cz [online]. [cit. 15.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Prei_wortels.jpg?uselang=cs BBIRD. Wikipedia.cz [online]. [cit. 15.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Carrot_por_apr_06.jpg?uselang=cs VINCENTZ. Wikipedia.cz [online]. [cit. 15.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/Pinus_canariensis_%28Garaf%C3%ADa%29_04_ies.jpg?uselang=cs TAXELSON. Wikipedia.cz [online]. [cit. 16.2.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/V%C3%A4ggtimmer-_genomsk%C3%A4rning-DjBC03.jpg?uselang=cs Suk – Alena Tučímová (se souhlasem autorky)