VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hygiena životního prostředí MUDr. R. Maďar, PhD..
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Vzduch Ochrana ovzduší Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Vzduch – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
Oxidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová CaO-hašené vápno skleníkový jev fotosyntéza.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Název školy: Základní škola T. G
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Atmosféra 4. února 2014 VY_52_INOVACE_230217
Vzduch Ochrana ovzduší
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Ropa.
VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text
Znečištění ovzduší Obr. 1
atmosféra počasí VY_32_INOVACE_07-08 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-11
Vzduch – abiotický faktor
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vzduch Autor: Mgr . Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_45_Vzduch
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Neživá příroda vzduch a voda.
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Abiotické podmínky života.
Prezentace – výklad učiva
Kvíz VZDUCH.
Země a život, vývoj života
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
VÝVOJ PŘÍZEMNÍHO OZÓNU V LETNÍCH MĚSÍCÍCH NA JIŽNÍ MORAVĚ
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
VY_52_INOVACE_49_Třetihory-učební text
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Vzduch.
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_
Planety v kruhu rodinném
Složení a funkce atmosféry
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
Meteorologie.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text

ATMOSFÉRA: vzdušný obal Země = 1 200 km Troposféra: počasí, koloběh vody UDRŽENÍ ROVNOVÁHY PLYNŮ V OVZDUŠÍ: Fotosyntézou: kyslík a oxid uhličitý. Dnes nerovnováha. Producenti oxidu uhličitého: organizmy- dýchání, rozkladem, lidé spalováním uhlovodíků, sopky Producenti kyslíku: rostliny- nestačí zpracovat oxid uhlíku

Ozónosféra: část stratosféry- zadržuje pronikání UV záření !! díry Typy mraků: bouřkový - kumulonimbus - velký objem Kouřový - cirus - vysoko Kupovitý - kumulus Dešťový - nimbostratus - nízký Vodní páry: 0-4% ovzduší - kondenzace- srážky (opakuj) Vítr: vzniká prouděním vzduchu- souvisí s tlakem (opakuj) Inverze: vzniká rozdílem teploty v troposféře Fotochemický smog: přízemní ozón tvořený světlem, spalinami a oxidem dusíku Další látky: Toxické plyny a prach, čím jemnější, tím hloub do plic pronikne Emise- vypouštění plynů a prachu imise- spad emisí

Vrstvy atmosféry Bouřkový Kouřový Kupovitý dešťový Obr.1 Obr.2 Obr.4

Inverze: Dú: nakresli obr. 63 str.36 Obr.6

Obr.7

troposféra: do 15km počasí-koloběh vody, složení- 78% N, 21%O2, 1% skleníkové plyny skleníkové plyny ztěžují únik tepelného záření zvyšují teplotu povrchu Země Udržování rovnováhy plynů- fotosyntézou Dnes málo rostlin, mnoho CO2-dýchání organizmů, spalování fosilních paliv, sopky…. stratosféra: do 50km, jejím součástí ozónosféra

Zdroje obrázků: Obr.1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Above_the_Clouds.jpg obr,.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Arctic_stratospheric_cloud.jpg Obr.3-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cumulus_clouds_in_fair_weather.jpeg Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ns1.jpg Obr.5-http://www.enviwiki.cz/wiki/Atmosf%C3%A9ra_Zem%C4%9B Obr.6- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:East_LA_Basin_from_Mulholland.jpg Obr.7- http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schema_sklenikovy_efekt.gif