Realismus - Rusko VY_32_INOVACE_VII-A-14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výběr úkolů pro rozbor divadelní hry po obsahové, literární a jazykové stránce. Prezentace je doplněna ukázkou z internetu a pracovním listem.
Advertisements

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastLiteratura – Psychologická próza 1. poloviny 20. století Datum vytvoření8.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rozmarné léto Vladislav Vančura Jiří Korec Gymnázium Plasy Septima 2009/2010.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
VYPRACOVALA: Mgr. Ivana Tesařová, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
Jan Hus VY_32_INOVACE_XI- A-20. ŽIVOT A DÍLO MISTR JAN HUS
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Ruský realismus – Lev Nikolajevič Tolstoj
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Realismus ve světové literatuře Nikolaj Vasiljevič Gogol
Romantismus VY_32_INOVACE_VII-A-10.
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Český jazyk 9. ročník RODIŠTĚ slavných.
VY_32_INOVACE_07_Literatura 19. století Romantismus
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Trestný čin.
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
ROMANTISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
POHÁDKY PRO DĚTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Literatura období romantismu
Karel May VY_32_INOVACE_XI-A-08.
Procenta v „autařské“ praxi
ŠABLONA III/2 Literární test 8. ročník Mgr
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
Konec 19. století VY_32_INOVACE_VII-A-18.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Jak správně zacházet s knihou
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE 19. STOLETÍ.
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Eduard Štorch VY_32_INOVACE_XI-A-11.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Naučil jsem se....
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Zdeněk Galuška VY_32_INOVACE_XI-A-02.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Křivonosková Kateřina
Tommy's Window Slideshow
Střední škola obchodně technická s. r. o.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Výroba velikonočního košíčku
ZVUKY A TÓNY.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Realismus - Rusko VY_32_INOVACE_VII-A-14

REALISMUS 2. polovina 19. století směr, který popisuje danou skutečnost tak, jaká opravdu je, provádí analýzu společenských poměrů, převážně i kritizuje poměry ve společnosti vystřídal romantismus Ve výtvarném umění – snaha zachytit skutečnost bez fantazie http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/eb/Courbet,_Un_enterrement_%C3%A0_Ornans.jpg/220px-Courbet,_Un_enterrement_%C3%A0_Ornans.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Realismus_(v%25C3%25BDtvarn%25C3%25A9_um%25C4%259Bn%25C3%25AD)&usg=__Grh0W9tUrItLgz02pugVh5qiX_g=&h=103&w=220&sz=12&hl=cs&start=26&zoom=1&tbnid=jaBSm5ouBl9CSM:&tbnh=80&tbnw=170&ei=mGbuTcmTJ4is-gaV2M3YBw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2Brealismus%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=143&vpy=263&dur=10125&hovh=82&hovw=176&tx=173&ty=83&page=4&ndsp=11&ved=1t:429,r:6,s:26&biw=1003&bih=476

ALEXANDR SERGEJEVIČ PUŠKIN http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/AleksandrPushkin.jpg/180px-AleksandrPushkin.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Alexandr_Sergejevi%25C4%258D_Pu%25C5%25A1kin&usg=__QTKLHoOTZooo_YnwHvYJJJ2iQ20=&h=223&w=180&sz=13&hl=cs&start=23&zoom=1&tbnid=sSyLNum9drikHM:&tbnh=144&tbnw=116&ei=2WfuTcb9B8Tn-gaT4ZjgBw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2BPu%25C5%25A1kin%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=460&vpy=167&dur=1828&hovh=178&hovw=144&tx=105&ty=144&page=3&ndsp=12&ved=1t:429,r:3,s:23&biw=1003&bih=476 tvoří hranici mezi romantismem a realismem umírá v roce 1837 – v souboji romantický děj – realistické dokreslení tehdejší ruské společnosti

EVŽEN ONĚGIN básník – mnoho básnických sbírek nejznámější – román ve verších EVŽEN ONĚGIN Evžen Oněgin – rozmarný mladík, bohatý, znuděný svým životem svým způsobem života ubližuje lidem kolem sebe odmítá lásku mladé krásné Taťány souboj s Lenským – zabije ho a odchází Taťána se vdává – celkem spokojená

EVŽEN ONĚGIN Oněgin se vrací – chce získat Taťáninu lásku ona jej odmítá – chce žít čestně nádherná pasáž – dopis Taťány Oněginovi http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Yevgeny_Onegin_by_Repin.jpg/300px-Yevgeny_Onegin_by_Repin.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Ev%25C5%25BEen_On%25C4%259Bgin&usg=__362f1Vur_OhTRpZ9v5h0yH8GeYc=&h=226&w=300&sz=17&hl=cs&start=10&zoom=1&tbnid=zm8jOBzXUWSh5M:&tbnh=136&tbnw=188&ei=pGvuTafWG4OX-wa34ajvBw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2BOn%25C4%259Bgin%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=140&vpy=165&dur=7094&hovh=180&hovw=240&tx=112&ty=160&page=2&ndsp=11&ved=1t:429,r:0,s:10&biw=1003&bih=476

RUSKÝ REALISMUS LEV NIKOLAJEVIČ TOLSTOJ velký romanopisec http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/Ilya_Efimovich_Repin_(1844-1930)_-_Portrait_of_Leo_Tolstoy_(1887).jpg/250px-Ilya_Efimovich_Repin_(1844-1930)_-_Portrait_of_Leo_Tolstoy_(1887).jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Lev_Nikolajevi%25C4%258D_Tolstoj&usg=__SWJ01MUHvxA3hoW9b-7kC0ucX2M=&h=356&w=250&sz=27&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=5krSe0-s8P6KYM:&tbnh=162&tbnw=126&ei=x2zuTZPJHcSd-waL9IHwBw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2BL.%2BN.%2BTolstoj%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=121&vpy=60&dur=3531&hovh=268&hovw=188&tx=97&ty=135&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1003&bih=476 LEV NIKOLAJEVIČ TOLSTOJ velký romanopisec historická epopej – VOJNA A MÍR – doba Napoleonova vpádu do Ruska

RUSKÝ REALISMUS ANTON PAVLOVIČ ČECHOV Ruský dramatik Dramata: Tři sestry, Višňový sad, Strýček Váňa.. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0f/Anton_Tschechow.jpg/225px-Anton_Tschechow.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Anton_Pavlovi%25C4%258D_%25C4%258Cechov&usg=__rFg4-E2gbRGVi7LNjPRG7ocXj2Y=&h=272&w=225&sz=18&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=iDbJzoLc0aEThM:&tbnh=164&tbnw=136&ei=lW3uTZ-bFY-c-wad-6HqBw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2BA.%2BP.%2B%25C4%258Cechov%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=135&vpy=87&dur=1485&hovh=217&hovw=180&tx=126&ty=100&page=1&ndsp=10&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1003&bih=476

RUSKÝ REALISMUS NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL ruský dramatik satirická komedie REVIZOR podvodník Chlestakov – přijíždí do provinčního městečka, kde je ohlášený revizor záměna – Chlestakov se vydává za revizora, bere ode všech úplatky před skutečným revizorem uteče a ještě se všem v dopise vysměje

REVIZOR satira – spočívá v tom, jak se všichni snaží Chlestakovovi zavděčit http://images.google.com/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/56/GogolBustStPetersburg.jpg/220px-GogolBustStPetersburg.jpg&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/Nikolaj_Vasiljevi%25C4%258D_Gogol&usg=__TYA5kH5rfaJQJDj5gN-5hGcdjic=&h=438&w=220&sz=46&hl=cs&start=11&zoom=1&tbnid=SxyfXgMj_JMq8M:&tbnh=139&tbnw=70&ei=12_uTeTWCoX5sgb678XlAw&prev=/search%3Fq%3DWikimedia%2Bcommons%2B-%2BGogol%2BRevizor%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26biw%3D1003%26bih%3D476%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=189&vpy=50&dur=2344&hovh=317&hovw=159&tx=102&ty=174&page=2&ndsp=13&ved=1t:429,r:1,s:11&biw=1003&bih=476

Metodický pokyn – pouze pro učitele Prezentaci spustit po přečtení literární ukázky. Prezentace souvisí s pracovním listem s toutéž tématikou (VY_32_INOVACE_VII-A-17). Dvě možnosti, jak s prezentací pracovat: 1. děti samy vyhledávají informace v prezentaci a doplňují pracovní list, společná kontrola. 2. prezentace běží souvisle s výkladem učitele, který žáky na dané informace upozorňuje. Společná kontrola.