Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mikroekonomie I Domácí produkt
Advertisements

Ekonomická gramotnost
Matematika a byznys Téma: Účetnictví národního důchodu a platební bilance Jan Brož A08B0109P.
MAKROEKONOMIE – 2. část Autor: Ing. Vladimír Havlík.
Agregátní poptávka a nabídka
HRUBÝ DOMÁCÍ PRODUKT – 1. ukazatel úrovně ekonomiky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Makroekonomické agregátní veličiny Ing. Vojtěch Jindra
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Agregátní poptávka a nabídka Martina Hedvičáková
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
Makroekonomie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Firma a hospodářská politika. Souvislosti.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A12 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořenílistopad.
Určení rovnovážné produkce
HDP= hrubý domácí produkt
Agregátní výdaje (AE).
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Agregátní poptávka a agregátní nabídka
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Základy ekonomie Seminář 10..
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Obecná ekonomie 16. Zahraniční obchod.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_99 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Ing. Veronika Dostálková MBA PODNIKÁNÍ - ÚVOD Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ekonomika Přímé daně 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_08.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Obecná ekonomie 2.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Ekonomika Hospodářská politika 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_02.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Ekonomika Hospodářský cyklus 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_10.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Ekonomika– národní hospodářství
Ekonomika Personální činnost 3. Ing. Miroslava Farmačková
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-1)
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Hospodářská politika státu
Ekonomika Leasing – finanční leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
Makroekonomie – úvod TNH 2 (S-2)
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Agregátní poptávka a agregátní nabídka Ing. Stanislav Heczko, Ph.D. Praha 2018.
Ekonomika Clo a celní politika 4. Ing. Miroslava Farmačková
Makroekonomie a hospodářská politika
Transkript prezentace:

Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_11

Makroekonomie je součástí ekonomie a sleduje chování národního hospodářství jako celku zabývá se ekonomickými vztahy a pravidly chování konkrétních ekonomických subjektů v rámci celého národního hospodářství národní hospodářství (ekonomika státu) představuje hospodářství všech domácností, podniků a také státních institucí domácnosti – koneční spotřebitelé, kteří mají své specifické potřeby podniky – OSVČ, obchodní společnosti, družstva, státní podniky, založené za účelem dosažení zisku stát – veřejný sektor – neziskové organizace poskytující veřejné statky a služby pro zjištění výkonnosti NH nám slouží agregátní poptávka a agregátní nabídka

Agregátní poptávka (AD) poptávka všech subjektů na trhu po všech produktech, které se na trhu vyskytují celkové neboli agregátní množství produkce, které bude při dané úrovni cen dobrovolně nakoupeno agregátní poptávka představuje celkové výdaje ve všech sektorech ekonomiky, tj.: C spotřeba domácností I výdaje na investice firem G vládní výdaje (nákupy) na statky a služby X výdaje zahraničních subjektů = čistý export (export – import)

Agregátní poptávka graficky X P Q AD Q*

Faktory ovlivňující AD ceny nabízených statků (cenová hladina) důchody ekonomických subjektů očekávání budoucího vývoje hospodářská politika vlády (monetární, fiskální)

Makroekonomie - opakování Určete, zda jsou výroky pravdivé: P – pravda / N - nepravda Makroekonomie sleduje chování jednotlivých ekonomických subjektů jednotlivě. Agregátní poptávka představuje celkové výdaje ve všech sektorech ekonomiky. Čistý export vyjadřuje rozdíl mezi exportem a importem. Křivka agregátní poptávky je rostoucí a skládá se z křivek poptávky vyjadřujících výdaje ve všech sektorech ekonomiky. Mezi faktory ovlivňující AD mimo jiné patří ceny nabízených statků a důchody ekonomických subjektů. N P

Zdroje ŠVARCOVÁ, Jena a kol. Ekonomie, Stručný přehled. Zlín: CEED, 2010, ISBN 978-80-87301-00-5. KLÍNSKÝ, Petr a kol. Ekonomika, Ekonomická a finanční gramotnost. Praha: EDUKO, 2012, ISBN 978-80-87204-65-8. ZLÁMAL, Jaroslav; MENDL, Zdeněk. Ekonomie nejen k maturitě-1. díl, Obecná ekonomie. Kralice na Hané: Computer Media, s.r.o., 2008, ISBN 978-80-86686-98-1. Archiv autora