Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ."— Transkript prezentace:

1 ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ TEMATICKÝ OKRUH:Úvod do makroekonomiky TÉMA:Agregátní poptávka AUTOR:Ing. Kateřina Vandegrift VYTVOŘENO DNE:29.12.2012 ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 3. ročníku SŠ. Prezentace je určena k výuce, procvičení, opakování, pochopení a upevnění vědomostí na dané téma.

2 Agregátní poptávka

3 Agregátní poptávka (AD) - je celkové množství produktu, které bude při dané úrovni cen dobrovolně nakoupeno. Agregátní poptávka (AD) je v ekonomické teorii úhrn výdajů všech subjektů (domácností, firem, subjektů, státu, dovozců…). AD = celkové výdaje na spotřebu (C) + soukromé hrubé investice (I) + veřejné (vládní) výdaje (G) + čistý vývoz (NX).

4 Úkol: Spotřeba – kdy roste spotřeba obyvatel Investice – co ovlivňuje množství investic Vládní výdaje na statky a služby – kdo o nich rozhoduje Čisté vývozy – co ovlivňuje výši dovozů a vývozů

5 Co určuje křivku AD 1) Spotřeba (C) je určena příjmem (po zaplacení daní) a bohatstvím spotřebitelů. Roste-li cenová hladina, klesá i spotřeba, protože klesá reálný příjem i bohatství. 2) Investice (I) jsou určeny následujícími faktory: výše produktu, kapitálové náklady (určené daňovou politikou, úrokovými sazbami apod.) a budoucí očekávání investorů.

6 3) Vládní výdaje na statky a služby (G) jejich výše je určena pouze rozhodnutími vlády o výdajích. 4) Čisté vývozy (NX) jsou určeny rozdílem vývozů a dovozů. Mezi hlavní faktory, které ovlivňují čisté vývozy patří domácí příjem a produkt, poměr domácích k zahraničním cenám a měnový kurs dané země.

7 Křivka agregátní poptávky má klesající průběh (s inflací klesá bohatství, růst mezd se opožďuje za růstem cen produktů, při vysoké inflaci investoři znejistí) a konvexní tvar (tyto efekty slábnou, poptávka nemůže klesnout pod minimum dané životními potřebami).

8 Vnější faktory, které ovlivňují agregátní poptávku: - očekávání a podnikatelská důvěra vyšší důvěra způsobuje, že podniky očekávají vyšší zisky, a tím zvyšují investice. - zahraniční poptávka hospodářský rozmach v zahraničí vede k růstu čistých vývozů a naopak krize v zahraničí vede k poklesu vývozů. - hodnoty aktiv pokud roste hodnota aktiv, vede to k růstu bohatství některých spotřebitelů, a tím i k růstu jejich spotřeby. - demografické změny vyšší počet obyvatelstva zvyšuje spotřebu i poptávku po investicích.


Stáhnout ppt "ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_100 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google