Arthur Schopenhauer narodil se v Gdaňsku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
Hodnotová orientace svobodné generace
Lao-c' Eliška Lindnerová, C4B.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Co a proč Radka Mužíková. Co stojí v centru mého zájmu? Co hýbe mým srdcem? To je tím CO, tím hlavním CO v mém životě: Život, bytí, existence Člověk jako.
Salesiáni spolupracovníci ASC
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Filosofie a kultura Aristoteles.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Osvícenství.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
6. Je dobro dáno povinností?
FILOZOFIE A VĚDA VE STAROVĚKÉM ŘECKU
Friedrich Schelling Martin Mudruňka 7.AG.
BUDDHISMUS.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Belanová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.03/Be.
domýšlivost klopýtnutí.
Arthur Schopenhauer „Člověk, balamucen nadějemi, tancuje do náruče smrti.“ Aneta Jelínková C4A.
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Kultura na počátku novověku
Etika chovu zvířat Doc. Ing. Lukáš Jebavý, CSc
Démokritos z Abdér Strejčková Barbora, C4A.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Iracionalismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Albert Camus Barbora Vaňková.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Uvedení do etiky Zuzana Svobodová.
Karel Čapek.
Karel Toman Anarchistický buřič.
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Aristotelés – náplň dvou kurzů I.Život, dílo, vývoj myšlení (Aristotelovy životní a filosofické osudy, přehled děl, problém vztahu k Platónovi – „genetický.
Přednáška K čemu je právní filosofie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tomáš Garrigue Masaryk Jiřina Sedláčková, C4A
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 6 Subjektivní, objektivní a absolutní idealismus.
Úvod do filosofie Pojem a vznik filosofie, definice filosofie Vztah filosofie a ostatních věd Filosofické disciplíny, filosofické otázky, základní pojmy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
„Barokní filosofie“ Racionalismus.
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Joseph Haydn.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Náboženství Buddhismus.
ČÍNSKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_324.FIL.34 G. W. F. Hegel.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Filosofická antropologie
Buhismus David Lučný :D (budha).
Temperament, charakter, motivace
Arthur Schopenhauer narozen v Gdaňsku
Novoplatonismus.
HELENISMUS prezentace.
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

Arthur Schopenhauer narodil se 22. 22. 1788 v Gdaňsku zemřel 21. 9. 1860 ve Frankfurtu nad Mohanem

Život jeho otec byl bankéř a matka spisovatelka s rodiči hodně cestoval ovlivnil ho Goethe a filosofie indického starověku stal se učitelem, ale to mu nepřinášelo potěšení  stáhl se do ústraní

Myšlenky iracionalista – v centru filosofického zájmu je člověk a jeho vnitřní svět rozum je nedostačující, proti němu staví duchovní a citové poznání základ světa tvoří slepé, iracionální a bezúčelně působící puzení vůle

Myšlenky nemá na mysli svobodnou duchovní vůli, ale celkovou oblast aktivního jednání a emocí v těchto stavech se projevuje vůle, která zakládá naše bytí její podstatou je stále něco chtít  přináší člověku neustálé utrpení a bolest  pesimismus

Pesimismus domníváme-li se, že náš svět je nejlepší, opájíme se absurdním přesvědčením náš svět je nejhorší, pokud by byl ještě horší, nebyl by vůbec možný náš svět postrádá smysl a zůstává „místem ztrápených a vystrašených bytostí“

Východisko útěk ze světa, popření života a vlastní vůle, neboť z ní pramení všechno utrpení učí pesimistický, světu nepřátelský asketismus v duchu buddhismu a usilování o nirvánu

jeho myšlenky jsou spíše výrazem osobní zatrpklosti, sporu se světem a se sebou samým ovlivnil Friedricha Nietzscheho

Díla O čtverém kořenu věty o dostatečném důvodu Svět jako vůle a představa O vůli v přírodě Parerga a paralipomena

Zdroje Filosofie 19. století (E. Coreth, P. Ehlen, J. Schmidt) www.wikipedia.cz Odmaturuj ze společenských věd Vypracovala: Jana Brožová