Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_36 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluSteroidní anabolika Anotace Žáci.
Advertisements

ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Klimakterium Menopauza B. Trojanová. Menopauzální syndrom  Menopauza je přirozený proces, nastává mezi 40 – 60 lety ženy  Ztráta funkčnosti ženských.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Adolescence doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Fakulta sportovních studií Masarykova univerzita.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Žák ve výchovně vzdělávacím procesu TV Periodizace ontogenetického vývoje, věkové zákonitosti a individuální zvláštnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E Mladší školní věk.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky puberty klíčová slova : prepuberta, puberta, postpuberta autor: Kamila.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: MŠ a ZŠ , Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Postnatální období–předškolní věk
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Psychotropní látky.
Tvar a pohyb těla Kostra.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Taťána Radimská Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_III.Vu_LIDSKÉ.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
9. Heterogenní a homogenní skupiny
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Předškolní, školní období a dospívání
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Životní cyklus.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Psychologie test.
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Přijetí nebo odmítání žáků s poruchou autistického spektra vrstevníky?
Informační a komunikační technologie Informatika
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Adolescence Řeháková,Hájíčková.
Rekreologie a věk Michaela ŘEPOVÁ
Teenageři.
Dospívání - puberta Období, ve kterém se tělo dítěte mění na dospělého člověka schopného se rozmnožovat.
Transkript prezentace:

Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18 Starší školní věk Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18

Starší školní věk - označuje se pojmy puberta, adolescence - období od 10 do 14 let - označuje se pojmy puberta, adolescence - pubertu dělíme na : prepubescenci( 11-13 let) pubescenci( 13-15 let) - je to období bouřlivého rozvoje organismu - v lidském těle probíhají nejrůznější změny : = v rozumové oblasti = v citové oblasti = tělesné změny

Nástup puberty: - první podnět k nástupu puberty vychází z malé části mozku zvané hypotalamus - z tohoto koordinačního centra jsou vysílány vysoké dávky hormonů do jiné části mozku, jménem hypofýza(podvěsek mozkový)

- nejnápadnějšími vnějšími znaky dospívání jsou nápadně rychlý růst a měnící se fyzický vzhled dospívajících - výrazné jsou změny vnějšího vzhledu - kosti sílí, rozšiřují se, roste objem svalů, zvětšuje se kapacita mozku, srdce, plic - u dívek = zaobluje se jim postava = zvětšují se prsy = dostavuje se menstruace

- u chlapců : = rozšiřují se ramena a hrudník = zvětšují se varlata a pohlavní úd = varlata začínají produkovat mužské pohlavní buňky(spermie) = hlasová mutace = problémy s pletí(akné) = růst ochlupení

Emocionální a sociální stránka - pro budování sebevědomí je v tomto období velmi důležitý fyzický vzhled - zvyšuje se pozornost k vlastnímu tělu i způsobu oblékání - dalšími znaky jsou : zhoršené sebeovládání, emoční labilita, konfliktovost, uzavřenost, vztahovačnost, kritičnost, výkyvy prospěchu

- toto období charakterizuje rozpor mezi hodnotami mladší a starší generace - projevuje se zvýšenou kritičností ve vztahu k autoritám(rodičům, učitelům) - vrstevníci se stávají uznávanými autoritami - časté konflikty s rodiči - dospívající se často skamarádí, navazují nová přátelství, ale i se zamilují