PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Členská schůze MAS Nepomuk,
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Terapeutické komunity
Příspěvek na konferenci
Pedagogická psychologie
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Specifika výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Andragogika Vzdělávání.
Ošetřovatelský proces v primární péči
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
Digitální gramotnost Informatické myšlení
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
PhDr.hana pazlarová, ph.d
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
Strategické řízení a plánování
Vztah k životnímu prostředí
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Sociální podnikání Sociální firma.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Profesionalita v sociální práci
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Digitální učební materiál
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D Metody sociální práce PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D

Podmínky atestace Zápočtový test

Doporučená literatura Matoušek, O. a kol. Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. 2014 Matoušek, O. a kol. Metody a řízení SP. Praha: Portál. 2013 Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. 1997

Domácí úkol 

„Sociální práce se během 20 „Sociální práce se během 20. století stala společenskovědní disciplínou i oblastí praktické činnosti, jejímž cílem je odhalování, vysvětlování, zmírňování a řešení sociálních problémů (např. chudoby, zanedbávání výchovy dětí, diskriminace určitých skupin, delikvence mládeže, nezaměstnanosti). Sociální práce se opírá jednak o rámec společenské solidarity, jednak o ideál naplňování individuálního lidského potenciálu.“ (Matoušek 2001)

„Pomoc sociální práce je zaměřena na dosahování rovnováhy mezi očekáváním sociálního prostředí, v němž lidé uspokojují svoje potřeby, a jejich schopností toto očekávání zvládat.“ (Musil 2004)

Jaké metody znáte? Jaké metody jste viděli na praxi? O jakých jste slyšeli?

Práce s jednotlivcem Práce se skupinou (rodinou) Komunitní práce

Případová práce Případová práce je práce s jednotlivcem Kdo je klient, ovlivňuje řada faktorů – historické, společenské, kulturní… Lze využít řadu metod a technik

Role pracovníka Stává se součástí klientova světa a ovlivňuje ho! Co k tomu potřebuje? Nebo-li jaké by měly být jeho kompetence?

Kompetence pracovníka Komunikace Navázaní a udržení vztahu Definice vlastní role v pomáhajícím vztahu Pomoc klientovi s vyjádřením emocí a postojů Sdílení emocí a postojů Pomoc při definici a hierarchizaci problémů Hledání zdrojů řešení Koordinace řešení Kulturní a etnická citlivost Pomoc s hledáním smyslu života

Fáze případové práce Hodnocení potřeb klienta, jeho prostředí, interakcí a překážek Plánování služby Intervence, poskytnutí služby, příp.napojení Průběžné hodnocení, event. úprava plánu Závěrečné hodnocení, ukončení

Struktura plánování pomáhajícího procesu volně podle G.Egana Prozkoumání stavu věcí Pomoci klientovi říci jeho příběh Pomoci klientovi vidět nové perspektivy Pomoci kl. soustředit se na důležité věci Scénář rozvoje a preferencí Vytvoření možných scénářů pro lepší budoucnost Vybraný scénář převést v cíle Pomoc zaměřit se na zvolený cíl

Formulace strategií a plánů Pomoci pochopit vliv strategie na směřování k cíli Pomoci vybrat strategii odpovídající možnostem Pomoci formulovat plán