NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků TEMA: Matematika 7. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace V hodinách, kdy se rýsuje, je dobré, když jsou vloženy i jiné činnosti. I proto je tento materiál takový, jaký je. K jeho užití je třeba, aby žáci měli rýsovací potřeby. V sedmém ročníku jsem vyzkoušel 17. 4. 2012, bylo to dobré.
Rýsování čtyřúhelníků Narýsuj lichoběžník ABCD, je-li dáno: a = 78 mm, c = 28 mm, d = 28 mm, α = 52°.
Opakování vzorců (zpaměti) Piš celé vzorce pro výpočty obvodů, obsahů, objemů, povrchů: povrch krychle objem kvádru obvod čtverce obsah obdélníku obsah lichoběžníku obvod lichoběžníku objem kvádru povrch krychle obvod kosočtverce obsah čtverce obsah trojúhelníku obvod kosodélníku
Jaké znáš? Jaké znáš typy čtyřúhelníků? Pojmenuj je, načrtni.
Rýsujeme Lichoběžník ABCD: a = 66 mm, b = 42 mm, β = 60°, d = 51 mm.
Výpočty Vrať se k narýsovaným lichoběžníkům, změř příslušné rozměry a počítej obvod i obsah.
Kosodélník Narýsuj kosodélník ABCD: a = 68 mm, α = 39°, d = 38 mm.
Citace Archiv autora.