Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 08_ Rozmanitost přírody Domácí zvířata (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 01_ Lidé a čas
VY_32_INOVACE_ 02_ Lidé a čas
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
SVĚT PSŮ Že pes je nejlepší přítel člověka víme již dlouho, někteří lidé možná ale netuší, že život bez psa by nemohl fungovat.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ilona Trojánková. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Ahoj jmenuji se Art a právě jsem se narodil.Jak by ses o mě uměl starat?? Tak to jsem já..!! POKRAČOVAT.
Dexův zpravodaj. BAF!!! Utíká to jako voda, u nové paničky jsem už měsíc a tak vás, mí milí příznivci, zase zdravím. (SPAM upozornění: Kdo je do příznivců.
82.1 Přídavná jména PŘIVLASTŇOVACÍ
Co máme společného Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Dopis Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
DUM I. / 13. pohlednice Bc. Zdeněk Klíma. Pohlednice.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Pec pod Sněžkou, okres Trutnov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum: 24.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11 _Moje rodina TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zvířata domácí, hospodářská Název sady: Člověk a jeho svět.
Dobrý den, děti, jsem skřítek Lesánek. Zde bydlím. Starám se o lesní zvířata a mám velkou radost, když se jim dobře daří. Ale často jsem smutný. To když.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
VY__III/2__INOVACE__140 PRVOUKA Autor DUMMgr. Petra Válková Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 2. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_18_Slovní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.5 Opozita Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_15_Kočka domácí
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Slova souznačná a protikladná
Věta se skládá ze slov Název školy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
RODINA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_26_DOMÁCÍ ZVÍŘATA TÉMA: DOMÁCÍ ZVÍŘATA
Věta se skládá ze slov Název školy
Materiál je připraven pro práci s interaktivní tabulí.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Marie Švehlová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Český jazyk a literatura 3. ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přídavná jména a příslovce
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: Listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Prvouka pro 2. ročník v mezipředmětových vztazích Název: VY_32_INOVACE_Naši mazlíčci - PES

Anotace Předmět - Prvouka Věková skupina - 2. ročník Časový fond – 45 minut Popis Materiál slouží k procvičení a prohloubení učiva Prvouky s využitím mezipředmětových vztahů – ČJ – abeceda, slova protikladná, slova s citovým zabarvením, přímá řeč, MA – slovní úlohy, závorky, pravolevá orientace . Snímek č. 3, 4, 5, 6, 13,15, 16, 18, 29, 30 je výkladový Snímek č. 7, 8, 11, 12 – ČJ – abeceda Snímek č. 9, 10, 14 - MA – slovní úlohy Snímek č. 17 – ČJ – slova s citovým zabarvením Snímek č. 19 až 22, 31 je opakovací kvíz. Kliknutím do správné odpovědi se objeví smajlík. Snímek č. 23 až 28 - ČJ – slova protikladná Materiál obsahuje 33 stránek a je určen k interaktivní výuce.

Tak to jsem já – domácí mazlíček. Takhle vypadám: Ahoj. Jsem pes Lady. Tedy vlastně jsem fena. Píšu se Lady, ale čtu se Lejdy. Někdy se Lejdy i píšu. 3

Bydlím u Alenky. Tohle je Alenka: Tohle je moje nejlepší kamarádka. Jmenuje se Alenka. Mám ji moc ráda, protože se se mnou pořád mazlí a říká mi: „Ty můj mazlíčku!“ Tohle je Alenka: Asi proto se domácím zvířatům, která lidé chovají pro radost, říká domácí mazlíčci . 4

Když jsem se narodila (Já jsem druhá zleva.) Když jsem se narodila, byla jsem úplně maličká. Sála jsem od maminky mlíčko a měla jsem na těle chloupky. „To je srst“, říkala Alenka. (Já jsem druhá zleva.) Teď už jsem velká a vím, že jsem savec. 5

Moje psí rodina: PES – FENA - ŠTĚNĚ Moje rodina Nejdříve jsem pořád jen běhala za maminkou fenou a za tatínkem psem a učila jsem se všechno od nich. Já jsem zatím štěně, ale brzy budu taky fena. Už umím dohonit míč a jiné důležité věci. Moje psí rodina: PES – FENA - ŠTĚNĚ 6

Mám deset kamarádů. Jmenují se: Meggi Piškot Belinka Azor Princezna Rita Chlupáček Sněhurka Oskar Ouško

Umíte nás seřadit podle abecedy? 1 2 3 4 5 6 7 8 Azor Meggi Ouško Rita Belinka Chlupáček Sněhurka Princezna 8

Jejda, někdo nám chybí! Na cvičiště chodí 10 pejsků a já. Teď jich je na cvičišti seřazených podle abecedy jen 8. Kolik pejsků dnes chybí? Výpočet (10 + 1) - 8 = 3 Dnes chybí 3 pejsci. Odpověď Tak honem za ostatními.

Jsme už všichni? Na cvičišti už čekalo 8 pejsků. Přišli jsme ještě 3. Kolik pejsků je na cvičišti nyní? Jsme už všichni ? Výpočet 8 + 3 = 11 11 = 11 Na cvičišti je 11 pejsků. Jsme tedy všichni. Odpověď Musíme se zařadit podle abecedy.

Seřaď jména pejsků podle abecedy: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Meggi Belinka Piškot Azor Princezna Chlupáček Sněhurka Lejdy Oskar Ouško Rita 11

Každý pejsek má své jméno Všechna jména pejsků píšeme s velkým písmenem na začátku. Úkol: Nakreslete ve skupinkách obrázky pejsků. Napište k nim jejich jména. Seřaďte je podle abecedy. Vytvořte leporelo.

Alenka mi věnuje hodně času. Kde bydlím Bydlím v krásné dřevěné boudě. Když je zima, spím v domě. Ráda se s Alenkou proběhnu po zahradě. Alenka mi věnuje hodně času. 13

Kolik nás bude? Spočítej pejsky vlevo. Spočítej pejsky vpravo. Přidej k nim 10 pejsků, kteří se schovávají ve svých boudách. Kolik to bude celkem pejsků? Výpočet (5 + 2) + 10 = 17 Bude to celkem 17 pejsků. Nejdříve spočítáme příklad v závorce, potom to ostatní. Odpověď

Moje důležité smysly Mám výborný čich. Mám také výborný sluch. Slyším i to, co lidské ucho nezaslechne. Mí psí kamarádi pomáhají lidem. Umí je třeba vytáhnout ze sněhu nebo jim hlídají dům. Já jsem už přinesla čtyřlístek pro štěstí. 15

Jaká jsem Někdy trochu neposlouchám. Občas Alence utíkám, honím pana Nováka po schodech, beru dětem hračky a škemrám o jídlo od cizích lidí. 16

Jak se mi říká Alenka mi pak vždycky hubuje a říká: „To se nesmí, Lejdyno!“ Když zlobím, říká mi Lejdyno. Normálně se ale jmenuju Lejdy. A když se mazlíme a jsem hodná, říká mi Lejdynko. Slovo Lejdyno je hanlivé, Lejdy normální, bez citového zabarvení a Lejdynko lichotné, zdrobnělé. To mám nejraději . 17

Čím se živím Alenka je výborná kuchařka . Alenka mi chystá jídlo každý den ráno i večer. Dává mi maso, směs pro psy, granule a vodu. Někdy i kost. Alenka je výborná kuchařka . 18

Co je správně? Klikni na ANO - NE Pejskovi dáváme GRANULE. ANO NE 19

Co je správně? Klikni na ANO - NE Pejskovi dáváme VODU. ANO NE 20

Co je správně? Klikni na ANO - NE Pejskovi dáváme ZMRZLINU. ANO NE 21

Co je správně? Klikni na ANO - NE Pejskovi dáváme SMĚS PRO PSY. ANO NE 22

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden má jazyk KRÁTKÝ. Druhý ho má DLOUHÝ. 23

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden je VELKÝ. Druhý je MALÝ. 24

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden je SMUTNÝ. Druhý je VESELÝ. 25

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden je BÍLÝ. Druhý je skoro ČERNÝ. 26

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden bude NAJEDENÝ (sytý). Druhý je ještě HLADOVÝ. 27

Někdy se s kamarády porovnáváme: Jeden je STARÝ. Druhý je MLADÝ. 28

Když mi není dobře Když Alence není dobře, jde k lékaři. Když nám zvířátkům není dobře, musím také k lékaři. Psímu doktorovi se říká zvěrolékař. 29

Když je nám dobře Když je nám dobře, rádi se mazlíme. Se svými dětskými kamarády rošťačíme. Ale jen trošku, dokud nám to nevadí. Pak už ne. 30

Je to pravda? Domácí mazlíčky chováme pro radost. O svá zvířátka se nestaráme. O svá zvířátka se musíme dobře starat. Pes má výborný čich a sluch. Zvířátka potřebují pravidelnou péči. Psí rodina je PES-FENA-ŠTĚNĚ.

Teď si chvilku odpočnu. Mějte se pěkně, kamarádi . Foto Zdeněk Haman – jeho fotogalerie ZDE.

Použité zdroje Použitá literatura: HANA BURIANOVÁ, LUDMILA JÍZDNÁ, MÁRIA TARÁBKOVÁ. Český jazyk pro 2.ročník. Brno: Didaktis, 2003, ISBN 80 - 86285 - 78 - 2. ADÁMKOVÁ, Petra a kol. Člověk a jeho svět. Brno: Didaktis, 2007, ISBN 978-80-7358-059-9. MGR.ŠTIKOVÁ, Věra. Já a můj svět - prvouka pro 2. ročník - učebnice. Brno: Nová škola, s.r.o., ISBN 978 - 80 - 7289 - 442 - 0. Internetové odkazy: Autor obrázků na snímku č. 6, 9 (třetí obrázek), 15, 17 a 32 – Zdeněk Haman – obrázky vloženy se souhlasem autora. Jiné zdroje: Galerie www.microsoft.office.com