NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK Odysseus 2009 Zkrácený název:
Číslo prioritní osy: 7.1 Počáteční vzdělávání „Odysseus 2009“ reg. č. CZ.1.07/1.1.02/02.0089 Číslo prioritní osy: 7.1 Počáteční vzdělávání Číslo a název oblasti podpory: 7.1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání Číslo a název výzvy: 02 Jihomoravský kraj – Výzva č. 2 pro GP – oblast podpory 1. 1
Cíle projektu Zavedení nových metod výuky, které zvýší podíl ICT ve výuce a ověří jejich kladný dopad na kvalitu výuky umožní žákům získat praktické dovednosti a zajistí rozvíjení pracovních návyků v reálném pracovním prostředí, zaměří se na propojení vědomostí z různých oblastí vzdělávání a tím usnadní uplatnění absolventů škol v praxi
Celkové výstupy metodika pro učitele na tvorbu výukových modulů vytvoření nových výukových modulů vytvoření nových komplexních výukových materiálů pro inovaci odborných předmětů v rámci ŠVP počet podpořených žáků, kteří aktivně pracují s ICT ve výuce počet podpořených učitelů, kteří získají vyšší kompetenci pro použití ICT ve výuce vyhodnocení dopadu projektu na výuku konference Dobré praxe a další aktivity publicity
Podporované aktivity Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností včetně tvorby modulových výukových programů s důrazem na mezipředmětové vazby, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí Zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele, a to i mimo vyučování Projekt je určen pro cílovou skupinu učitelů a žáků na čtyřech SŠ JMK. Realizace projektu se předpokládá v průběhu 30 měsíců (01/2010 – 06/2012)
Obchodní akademie, Břeclav, Smetanovo nábřeží 17 Nositel projektu: Obchodní akademie, Břeclav, Smetanovo nábřeží 17 Partneři projektu: Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Břeclav, sady 28. října 1 Gymnázium Jana Blahoslava, Ivančice, Lány 2 Obchodní akademie a Vyšší odborná škola obchodní, Brno, Pionýrská 23
Hlavní aktivita projektu spočívá ve tvorbě 400 vzdělávacích modulů v oblastech, které odpovídají aprobacím jednotlivých pedagogů. Výukový modul (výukový materiál) Modul je didaktická jednotka zahrnující elektronický (e- learningový) materiál vytvořený běžně dostupným softwarem (např. kompatibilní s MS Office), který obsahuje: multimediální prvky (fotografie, videosekvence, animace, zvukové nahrávky apod.), prvky pro týmovou či individuální práci žáků ve třídě (zadání úkolů, testy, kvízy, hlasování, práce na společném dokumentu apod.) doprovodný metodický list Modul kompletně pokrývá určitou oblast látky vyučované oblasti, například část Elektrostatika ve Fyzice, Národní obrození v Českém jazyce apod.
Ověření výukových modulů ve výuce na partnerských školách Pilotování výukového modulu na OA a VOŠ obchodní, Brno
Pilotování výukového modulu na Gymnáziu v Břeclavi
Pilotování výukového modulu na Gymnáziu Jana Blahoslava, Ivančice
Pilotování výukového modulu na Obchodní akademii Břeclav
Z projektu byla vybavena nábytkem učebna na Obchodní akademii Břeclav pro výuku předmětu Cvičná kancelář, která simuluje práci v reálné firmě
Jednání realizačního týmu
Webové stránky projektu Prostředí moodle
Publicita Autor prezentace: Jitka Pilná