A4M39PSY Psychologie aplikovaná v HCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Praktické využití psů v zoorehabilitaci... se jmenuje předmět, který vznikl díky grantu z fondu OPPA a zdárně byl uveden do řádného studijního harmonogramu.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Společenské vědy Legislativní proces v ČR.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Jihočeská univerzita V Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra právních oborů, řízení a ekonomiky Kolegium děkana 2. června 2009.
o Prohloubení dosavadních znalostí o Spolupráce s analyzovaným podnikem o Vhodné podmínky pro dané téma.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Pedagogická psychologie
Obchodní akademie Náchod
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Techniky práce s mentálně postiženými
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Logistika a Supply Chain Management
Základy pedagogické metodologie
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Rozdíly mezi lidmi jsou přirozené
PB071 – Programování v jazyce C
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Rešerše.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.10
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Cisco Networking Academy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Máte zájem o více informací?
Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Vztah k životnímu prostředí
Transkript prezentace:

A4M39PSY Psychologie aplikovaná v HCI JAKUB FRANC

A4M39PSY - Psychologie aplikovaná v HCI 1/7 1. semestr, 2p+2c, záp+zk, 6 kreditů, garant Jakub Franc Co předmět dá studentům přehled o poznatcích psychologie aplikovatelných v HCI schopnost navrhovat interaktivní softwarové systémy s ohledem na psychologické charakteristiky uživatele schopnost využívat aplikovaných výzkumných metod pro identifikaci uživatelských potřeb Materiály Ware C. Visual Thinking for Design, Morgan Kaufmann, 2008 Kuniavski M. Observing the User Experience, Morgan Kaufmann, 2003 Sternberg R. Kognitivní psychologie, Portál, 2002 Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Osnova přednášek 2/7 Využití psychologie v rámci HCI (mezioborový přístup, kognitivní věda, příklady z praxe) Uživatelský výzkum (základní principy sběru uživatelských dat, výzkumné strategie) Uživatelský výzkum (metody sběru uživatelských dat a jejich interpretace) Uživatelský výzkum (techniky sběru uživatelských dat, neverbální komunikace, moderování testování) Reprezentace uživatelských dat (techniky modelování uživatele, využití persón v praxi) Úvod do kognitivní psychologie a její dílčí témata (paměťové procesy, pozornost, CLT - teorie kognitivní zátěže) Dílčí témata kognitivní psychologie (koncept "flow", kognitivní styly, mentální reprezentace) Orientace v prostoru (kognitivní mapy, teorie prostorového vnímání) Vizuální vnímání (základní principy, fyziologie vnímání, propojení s ostatními psychickými procesy) Vizuální vnímání (konekcionistický přístup, Gestalt zákony, selektivita vnímání) Vyšší psychické procesy (učení, myšlení, řeč, jazyk) Afektivní procesy a estetika Ergonomie, stres Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Osnova cvičení 3/7 Příprava výzkumných témat Příprava výzkumného projektu pro práci ve cvičení Nácvik dotazníkového šetření Nácvik rozhovorů 6.-13. Intenzivní nácvik psychologických dovedností formou sebezkušenostních cvičení (bloky 4x 3 hodiny) Cílem tohoto nácviku bude rozvíjet základní dovednosti nutné pro úspěšné vykonávání profese návrháře uživatelských rozhraní uplatňovaných při sběru uživatelských dat, modelování uživatelských potřeb a advokaci designových řešení. Hlavními body nácviku bude rozvoj komunikačních dovedností, práce se stresem, rozvíjení empatie a vhledu do implicitních motivů uživatele, řešení konfliktů a vyjednávání. Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Vztah k ostatním předmětům 4/7 prohlubuje znalosti a dovednosti studentů oboru PGI (Počítačová grafika a interakce) v oblasti návrhu a testování uživatelské interakce nejužší vztah k předmětům magistr: NUR, SUR bakalář: TUR, PDA studentům ostatních oborů OI a jiných studijních programů nabízí získání znalostí a dovedností v oblasti uživatelského výzkumu a kognitivní psychologie nezbytných pro správný návrh interakce uživatele s vyvíjeným produktem doplňuje se s předmětem "Kognitivní systémy" (Vavrečka) Volitelné předměty DCGI v OI (5)

A4M39PSY - Podobné předmětu na ČVUT 5/7 NAVZÁJEM SE DOPLŇUJÍCÍ Kognitivní systémy (Mgr. Michal Vavrečka, Ph.D.) komplexní úvod do širokého spektra kongitivně - psychologických témat teoretický charakter přednášky 7 – 11 předmětu PSY zpracovávají podobné téma ale z pohledu aplikace v HCI (nikoliv teoreticky) předmět může motivovat studenty k zapsání si PSY a obráceně pro doplnění/rošíření znalostí bude studentům doporučováno zapsat si oba předměty (v libovolném pořadí) BEZ NÁVAZNOSTI (NEDOPLŇUJÍ SE) PSYCHOLOGIE "PRO MANAŽERY" 16PS1 Psychologie 1 úvod do psychologie a všeobecný přehled psychologické směry, aplikace psychologie osobnosti psychologie práce 16PS2 Psychologie 2 motivace v prostředí psychologie práce sociální (vývojová?) psychologie A0M16MPS Manažerská psychologie, Halířová P. psychologie práce a organizace důraz na seberozvoj v organizaci Y16PSY Psychologie úvod do obecné psychologie (zdůraznění aspektů psychologie práce) využití v osobním (kariérním) seberozvoji X16MP1 Manažerská psychologie, Halířová P. Z04PRK Profesionální komunikace, Pinková okrajově psychologické komunikační techniky PSYCHOLOGIE OKRAJOVĚ AD7B33DIF Zpracování digitální fotografie 1 přednáška Filozofie a psychologie fotografie Volitelné předměty DCGI v OI (6)

A4M39PSY - Podobné předměty ve světě 6/7 Podobné kurzy pro studenty technických a HCI oborů jsou na světových univerzitách běžné. Několik příkladů: Georgia Tech – The Psychology of HCI (PSYC 8040) Iowa University – Cognitive Psychology of HCI (HCI 521) Stanford University, HCI Group – Visual Thinking (ME 101), Introduction in Cognition and the Brain (PSYCH 55) Volitelné předměty DCGI v OI

A4M39PSY - Informace o garantovi 7/7 Jakub Franc, Mgr. doktorské studium na kat. psychologie FF UK dokončena teoretická část Výuka podílí se na přednáškách: TUR, NUR Praxe 6 let praxe v oblasti aplikovaného výzkumu HCI mezinárodní prostředí absolvent pětiletého výcviku v dynamické psychoterapii Výzkumné aktivity orientace a navigace nevidomých v interiérech (NaviTerier) spolupráce na grantech ČVUT (EC FP6-FP7) i2home, AEGIS Volitelné předměty DCGI v OI (8)