XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OBČANSKÉ SDRUŽENÍ „MAS Černý les“ Založení místního rovojového partnerství Bohumila Vařejková, MAS Černý les.
Advertisements

Spolupráce s mikroregiony
Podpora meziobecní spolupráce
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Projekt Místních partnerství zaměstnanosti
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
IMI systém - informační systém vnitřního trhu model realizace v ČR © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání.
1. Povinnosti KÚ jsou uvedené v § 93 písm. b) a c) ZSS, KÚ zajišťují metodickou, koordinační roli vůči činnostem sociální práce na úřadech obcí s rozšířenou.
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
OP LZZ vybrané priority pro regionalisty Velká část OP LZZ obsahuje podporu v oblastech, které známe z OP RLZ: adaptabilita, aktivní politika zaměstnanosti,
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Místní partnerství zaměstnanosti Projekt Místních partnerství zaměstnanosti Ing.Tomáš Müller MAS Uničovsko,o.p.s. Informační seminář 19.2.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
MAS Nad Prahou Iva Cucová, starostka Baště
„OBCE SOBĚ“ projekt meziobecní spolupráce Jak vnímáme meziobecní spolupráci na Rakovnicku Výsledky Dotazníku 1. část.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Strategie spolupráce obcí MAS Královská stezka Výstup projektu „MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ Mgr. Lucie Růžičková, Královská.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
Ing. Aleš Průša. Co bylo na počátku ? Primárně je nutné předcházet protiprávním jednáním ve městě, obci Společná odpovědnost samosprávy a PČR za oblast.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Pěstounská péče na přechodnou dobu Mgr. Kateřina Majerová.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Setkání místních akčních skupin Olomouckého kraje k přípravě na nové plánovací období EU Tvorba Integrované strategie rozvoje MAS Šternbersko Pozlovice,
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Společné setkání „minitýmů“
Strategie regionu, obce
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
LIBERECKÝ PAKT ZAMĚSTNANOSTI
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ing. Miloslav Roman Vedoucí oddělení regionálního rozvoje
GDPR General Data Protection Regulation
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Moje práce na Broumovsku
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Vybrané právní aspekty podnikání v digitálním věku
Obce a implementace GDPR
GDPR ve školství Pavel Škarban Tábor,
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Pověřenec pro ochranu osobních údajů – povinně zřizovaná pracovní pozice nebo externí spolupracovník? JUDr. Jakub Morávek, Ph. D.
Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského prostředí
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Program na podporu lesních ekosystémů
Setkání starostů – zakladatelů MAS Království – Jestřebí hory, o. p. s
Intenzivní podpora škol
I. Setkání se starosty obcí
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Program na podporu lesních ekosystémů
V. Setkání se starosty obcí
Projekt „Klimatická zeleň“ pro obnovu krajiny
Transkript prezentace:

XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV Příprava na GDPR XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV OLOMOUCKÉHO KRAJE 14. 3. 2018 Ing. Lubomír Baláš Ředitel Krajského úřadu Olomouckého kraje

GDPR 25. 5. 2018 Krajské úřady nemají v oblasti ochrany osobních údajů postavení metodického či přímo dozorového orgánu. Navíc jsou kraje z hlediska implementace uvedeného nařízení ve stejné pozici jako jednotlivé obce (jsou subjektem, na který nařízení dopadá) a řeší tudíž obdobné problémy. Přesto se Olomoucký kraj snaží s obcemi spolupracovat a hledá možnost, jak jim být v souvislosti s GDPR nápomocen. Vedení OK proto přišlo s návrhem uspořádat společné setkání zástupců kraje a ORP (leden 2018), kde bylo možné sdílet dosavadní zkušenosti a dohodnout se na dalším postupu.

Implementace nařízení GDPR v obcích prosinec 2017 Olomoucký kraj oslovil všechny obce s cílem zjistit, jak jsou daleko s přípravami na GDPR a zda jsou obce schopny naplnit povinnosti nařízení EP vlastními silami. Odpověděla zhruba polovina oslovených obcí (190) Z odpovědí vyplynulo, že při přípravách více než polovina (59%) spolupracuje s externím subjektem, část se na GDPR chystá ve spolupráci s mikroregionem (13%) a desetina obcí zajišťuje přípravu sama. Povinnost mít „pověřence pro ochranu osobních údajů“ chce 38% obcí řešit ve spolupráci s mikroregionem, 25% prostřednictvím externího subjektu, který si najaly sami, zbylé procento obcí ještě nemá tuto otázku rozhodnutou.

Implementace nařízení GDPR spolupráce mikroregionů únor 2018 Olomoucký kraj oslovil mikroregiony, sdružení obcí a místní akční skupiny působící na území kraje s dotazem: Jakým způsobem poskytujete podporu obcím, pomoc při implementaci nařízení a především, zda uvažujete o zajištění činnosti pověřence pro ochranu osobních údajů pro sdružené obce ? Odpověděla zhruba třetina oslovených spolků (17 z 62 oslovených). Z odpovědí vyplynulo, že všechny svazky vytváří prostor pro vzájemnou výměnu informací, zkušeností a některé blíže spolupracují především v oblasti zajištění pověřence pro ochranu osobních údajů. Úvod – popis problematiky dané kapitoly Strategický cíl nebo cíle, vytyčené v kapitole Současný stav – popis aktuální situace, označení problematických oblastí, které koncepce řeší Seznam specifických cílů – výčet jednotlivých cílů, jejichž realizace bude pravidelně evaluována, stručný popis specifických cílů a označení nástrojů k úspěšné realizaci Příběh vězně – ilustrativní příklad typizovaného odsouzeného, tak jak by vypadal jeho život v případě pokračování současného stavu a nenaplnění cílů (pan Starý) a naopak při dosažení cílů (pan Nový), přiblížení cílů koncepce co nejširšímu okruhu osob

Příklady dobré praxe Hanácký venkov - model „sdíleného pověřence“ s úvazkem 1.0, náklady na činnost pověřence budou rovnoměrně rozděleny mezi zapojené subjekty, model počítá pouze s pokrytím reálných nákladů a nebude generovat zisk, z 28 členských obcí bude zapojeno 18 obcí (vždy i spolu se svými PO). DSO mikroregionu Záhoran - z důvodu vysokých finančních nákladů neuvažují o komerčních nabídkách externích subjektů, zřizují funkci sdíleného pověřence v rámci svazku. Mikroregion Šternbersko - stejný model sdíleného pověřence, z 25 členských obcí bude zapojeno 19 obcí (a jejich 15 PO ). Sdružení místních samospráv – v Olomouckém kraji počítá díky velkému zájmu obcí se jmenováním 2 pověřenců pro cca 100 obcí a 50 příspěvkových organizací.

Ing. Lubomír Baláš ředitel Krajského úřadu Olomouckého kraje Děkuji Vám za pozornost. Ing. Lubomír Baláš ředitel Krajského úřadu Olomouckého kraje